Vliegen met baby 2 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mavi derya, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wij gaan als alles goed gaat met onze zoon van dan net 2 maanden vliegen.. Maar nu zat ik erover na te denken hoe kan ik de baby het beste vervoeren ook daar.. Maxi cosi moet sowiezo mee... Maar ook een wagen maar geloof niet dat het slim is om mijn nieuwe mura mee te nemen toch? Hebben jullie ideeen? En misschien nog meer tips?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Draagdoek?

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar we hebben daar ook een wagen nodig dus er moet iets mee maar wat..

4. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Je kan iig bij luchtvaartmaatschappij een soort mandje huren waar de kleine in kan liggen...

Vervoeren zou ik niet weten...

5. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    maxi cosi mag mee in het vliegtuig. kinderwagen kan je inchecken als gewonen bagage.
    als je 1 wil gebruiken waar je de cosi op kan klikken dan mag je die gewoon meenemen op het vliegveld, op het moment dat je dan het vliegtuig in moet nemen ze hem in en dien ze hem dan in het bagagevak.

hou er wel rekening mee dat ze er niet heel voorzichtig mee omspringen op de vliegvelden. dus om nou een gloednieuwe mee te nemen (eigen ervaring mee)

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou geen dure kinderwagen mee nemen, de manier waarop het vliegtuig personeel met je wagen omgaat is echt niet normaal.

Ik heb al twee keer gehad dat ik twee keer een kapotte kinderwagen had bij aankomst, kon gelijk stad en land af om te zoeken naar een nieuwe kinderwagen.

Je zou de beeb inderdaad in een draagdoek kunnen vervoeren maar ze hebben ook soort van hangmatjes voor de kindjes, kun je het best even navragen daar waar je hebt geboekt.

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Misschien een hele goedkope kinderwagen kopen op marktplaats voor deze reis? Dan weet je zeker dat je nieuwe wagen niet beschadigd

8. Mcdd

Mcdd Lid

28 apr 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker vooruitzicht! Heerlijk op vakantie!

Wij zijn met het vliegtuig op vakantie geweest toen onze dochter 4 of 5 maanden was. DE maxi cosi hebben we in de auto gelaten en ik heb haar in de draagzak gedragen. In het vliegtuig moet je toch je beeb op schoot houden als je niet voor een extra stoel hebt betaald/gekozen. Wel hadden we onze nieuwe kinderwagen plus bak mee (quinny) en deze is gelijk met onze koffers ingechecked (wel met grote beschermtas erom, ter plekke nog gekocht want waren we vergeten), want alleen een klein opvouwbare buggy mocht mee tot de gate. Volgens mij werd de kinderwagen niet tussen de koffers in het vliegtuig geplaatst, maar in een ander ruim. Dat kun je evt nog navragen. We vinden het ideaal dat we de grote kinderwagen + bak mee hadden, want daarin kon ze bij ons onder de parasol slapen als wij aan het zonnen waren.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Fout gelezen

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Alleen de draagzak, kinderwagen en/of maxi cosi neem ik niet meer mee, dat heb ik wel afgeleerd de afgelopen jaren. Vooral het wachten op de kinderwagen of buggy op Schiphol is echt een drama, bij een speciale band sta je uren te wachten....blegh. En ik gebruik eigenlijk toch altijd de draagzak.

In het vliegtuig moet je je kindje op schoot houden, soms kan je een wiegje regelen maar dat is meestal alleen bij lijndiensten (niet bij charters)

AnnAG vindt dit leuk.
  11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met kinderwagens in het vliegtuig. Ik neem altijd de buggy mee, speciaal toen gekocht, een met ligstand (eerste x was ze 7 maanden).
    De buggy's worden als laatste ingecheckt en komen weer als eerste op de band.
    Maar ja, een 2 maanden oude baby leg je niet in een buggy. Ik zou de Mura gewoon meenemen, Is een hele sterke wagen en gaat niet zomaar stuk..
    Baby zou in draagdoek kunnen ja, ik heb dr de eerste keer ook de hele reis op schoot gehouden. Hoe lang ga je vliegen?

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We gaan 4 uur vliegen. We gaan naar familie dus ik moet echt kinderwagen + bak meenemen voor daar.. Misschien koop ik wel een 2 de hands maxicosi ook want ik vond het zo zonde maxi cosi mag ook niet mee in het vliegtuig.. Of ik moet een stoel kopen van bijna 300 euro.. Dus dat doen we niet natuurlijk.. Hebben die kleintjes last van het vliegen? Oortjes oid?

13. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij zijn twee maanden geleden met de jongste op vakantie geweest en ik had de kinderwagen + reisbak + maxicosi ingecheckt. (Nu kon dat bij ons wat makkelijker, want wij vlogen met z'n 5en). De kleine man heb ik in de draagzak gehad op Schiphol en dat was prima te doen. Hij viel lekker in slaap.

Voordeel van de reisbak meenemen was dat daar de babygym in kon en nog wat ander los spul, dus lekker veel ruimte.

Wij zijn al eerder op vakantie geweest met de kleintjes en tot nu toe is de kinderwagen goed behandeld door het vliegveldpersoneel.

Wat gezegd wordt over de kinderwagen met maxicosi meenemen naar het vliegtuig, dat mag lang niet bij alle luchtvaartmaatschappijen. Sommige vinden het goed en bij andere moet je de kinderwagen gelijk met alle andere ruimbagage inchecken. Ook mag je lang niet overal de maxicosi het vliegtuig mee innemen, tenzij je betaalt voor een extra stoel.

De kleine had trouwens geen last van de oortjes en die heb ik gewoon op de speen laten sabbelen (het was namelijk nog lang geen tijd voor de fles.)
    Fijne zwangerschap gewenst.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

:(

Wij zijn ook bij familie geweest vorige week maar daar had ik geen kinderwagen voor nodig....of begrijp ik je verkeerd? Nou gingen wij ook niet hele dagen weg maar als we weggingen pakte ik gewoon de draagzak en voor slapen hebben we daar een babybedje met matrasje nieuw gekocht voor de oudste destijds, nog steeds blij mee, want de oudste heeft er 2 jaar in geslapen en nu kan de jongste er weer even mee vooruit. Ik zou mijn Mura niet durven meenemen in het vliegtuig als je ziet hoe ze ermee omgaan.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We hebben ook een bruiloft daar en dan zie ik het niet zo zitten om de heledag met draagzak te lopen.. En dat lijkt me voor de kleine ook niet fijn.. Ook zijn we veel weg en is het best warm.. Is een draagzak dan niet erg heet?

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik heb bijv de nunapepp buggy en daar kan een maxi cosi op en heeft ook een speciale reistas. maar ik denk als je van plan bent te wandelen, dan moet de baby wel zo vaak mogelijk plat liggen, en is de buggy niet geschikt ( ookal kan deze helemaal plat) Althans mss is er een ook babynestje voor te krijgen, dat weet ik niet.

ik zou ook voor een draagzak/doek gaan en bij die bruiloft dan een bedje neerzetten

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Een buggy met babynestje mag zeker ook niet? Want waar de bruiloft is is er niet echt een ruimte waar ik een bedje neer kan zetten zonder dat iedereen erbij kan..

Deel Deze Pagina