spoedje! Oorbellen in of uit laten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Mijn dochter heeft sinds 1 oktober oorbellen, met de zweerknopjes bloedde steeds 1 oor.
    Daarom met 8 weken ongeveer overgestapt naar ringetjes omdat ik dacht dat het beter was en zo minder ging bloeden.
    Niets is minder waar en het wrrd steeds erger.
    Dik oor en voor en achter bloed.
    Nu wil ze deze oorbel niet meer in.

Maar wat zouden jullie doen?
    Toch weer indoen? evt nieuwe of toch uitlaten en dus dicht laten groeien wat ze zelf wil?

Ze word in april 4.

Ze wou destijds zelf oorbellen, daar was ze heel duidelijk in

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou het uitlaten.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou hem eruithalen als hij zoveel bloed en dik word. Dan is hij duidelijk ontstoken. Je dochter wil hem ook niet meer in denk omdat het zeer doet?

Een vriendin vna me had een oorbel bovenaan haar oor en daar kwam ook een bult achter. Mer sterilon enzo in de weer geweeest maar wer niet minder. Werd zelfs zo erg dat de ha hem moest verwijderen omdat ze dat zelf niet meer lukte deed erg veel pijn. Dit is misschien wel het uiterste maar kan wel gebeuren als het zo ontsteekt. De huid kan er blijkbaar niet tegen.

Ik heb ook vaak die pech gehad met piercings. Onstekingen enzo. Gelijk eruitgehaald. Alleen mijn oorbellen zitten er nog in.

4. Jompie

Jompie Niet meer actief

Wij hebben ze 'snachts weer ingedaan. moesten ze iets doorprikken door korstje. Mijn dochter was 'sochtends super blij want had der oorbellen weer in, zij had er niets van gemerkt. Vervolgens dagelijks met sterilon gedruppeld en dagelijks gedraaid. Nu zijn ze weer helemaal goed. En scheelt in de toekomst nog een keer prikken.

5. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik zou um er ook uit halen.

6. butterfly1984

Klopt, ze wil het niet meer omdat het pijn doet.
    Vind wel.sneu hoor, ze wou het zo graag.

7. Jompie

Jompie Niet meer actief

Mits ze natuurlijk niet vreselijk ontstoken zijn. Misschien is ze allergisch voor bepaalde metalen.

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even naar de winkel waar ze gezet zijn? mijn dochter heeft oorbellen vanaf bijna 4 jaar en had ook 1 keer zoiets. Er was toen ook een haar ingedraaid. Ik mocht eht alleen niet doen, een vreemde wel, dus haar verwijderd en steeds kwartslag draaien en schoonhouden (niet met sterilon maar dat speciale spul wat zij zelf verkopen). Hoe het met ringetjes zit weet ik verder niet. Ik zou er sowieso weer zweerknopjes in laten zetten als je teruggaat, bij ons zeiden ze: zo lang mogelijk, en minimaal 3 maanden. Onze dochter heeft ze nu 1 jaar en 4 maanden en ze zitten er gewoon nog in. Ze wil geen andere dus lekker laten zitten.

En als het niet geod opgelost kan worden; uitlaten. Maar zeker weer die zweerknopjes in doen als het wel enigzins gaat en ze ze graag terug erin wilt hebben. Let dus goed op haren die erin meedraaien. Daari daarom altijd maar een kwartslag per keer en geen rondjes.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Eruit laten!! Ze geeft zelf al aan dat ze hem niet meer in wil, dus dat zou ik dan ook niet doen.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Is ook sneu als ze het zelf zo graag wilde maar als ze pijn doen vind ze het vast ook niks aan.
    Je kan idd nog even kijken of er een ander metaal in kan. Zijn het beide oren of 1?
    Zou wel even laten rusten als net echt bloed. Zou me niet zo lekker zitten denk ik.

11. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ze dicht laten groeien. Als ze ouder is kan ze altijd weer gaatjes laten schieten als ze dat zou willen. Misschien is ze wel allergisch?
    Ik ben zelf allergisch voor oorbellen. Heb al sinds m'n 6e gaatjes en had daar altijd gouden ringetjes in, omdat ik verder niks kon verdragen. Op m'n 13e ofzo eruit gehaald. Soms doe ik met een feest of uitje nog wel oorbellen in (mijn gaatjes groeien niet meer dicht), maar na 10 minuten loop ik al aan m'n oren te plukken van de pijn en jeuk haha. Ben daarom ook altijd oorbellen kwijt, omdat ik ze halverwege het feestje eruit haal :)
    Anyway....het zou dus kunnen dat ze allergisch is. Dan heeft het geen zin om ze in te laten.

12. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    eruit!!!!

13. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Uit! Het kind wil het niet meer, omdat het haar pijn doet. Lijkt mij duidelijk.

En een kind van 3,5 kan zoveel willen, maar op die leeftijd zijn ze voor mij nog niet oud genoeg om zo'n beslissing te maken.

14. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik zou ze eruit halen. Aangezien ze zelf ook aangeeft dat ze dat wilt. Heb zelf ook last gehad van allergie... dat voelt echt niet fijn!

15. butterfly1984

Ze wil nu absoluut geen oorbelletjes meer in, als je aan het oor voelt, zit er een dikke knobbel in zeg maar.
    Aan de buitenkant zie je nu niets meer.
    Vanmorgen wou ik de oorbel erdoor doen, maar dat mocht niet, ze begon te huilen.

De zweerknopjes heb ik nog wel, maar ook daarmee bloedde het oor steeds zo erg.
    Het is aan de rechteroor.

16. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Eruit halen!! Het oor kan echt misvormd worden door onstekingen, google maar eens...

17. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik zou ze er niet meer indoen. Dadelijk wordt het erger en ben je verder van huis. Lekker laten genezen en later opnieuw laten schieten.

Mijn dochter heeft ze ook en gelukkig geen problemen gehad, anders zou ik ze er zeker uithalen.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    die harde knobbel in de oortjes is normaal. dat is niet erg. heb ik ook in een oortje heel erg en is gewoon littekenweefsel. gaat ook nooit meer weg. heb dat in mijn 2e oorgaatje en draag er al ruim 8 jaar geen oorbel meer in..

ik zou hem uitlaten of het zweerknopje er in doen na goed reinigen. eventueel als ze slaapt. daarvoor en ook daarna goed verzorgen en bijhouden. uitlaten is ook een optie en als zal er zelf wel weer een keer mee komen

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    N heeft ook oorbellen en 1tje ging ook zweren en ze wou ze ook niet meer in heb ze toen een tijdje uit gelaten tot ze niet meer zweerde toen weer ingedaan en sindsdien geen last meer

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou ze eruit halen en voorlopig ook niet meer indoen! Ik weet nog goed, de eerste keer dat ik oorbellen kreeg. Is ook zo ontzettend gaan ontsteken, ondanks dat ik ze goed schoon hield en meerdere malen per dag draaide. Deed me zooo ontzettend zeer en heb ze er echt nét optijd uitgekregen, met heel veel pijn en moeite. Anders waren ze nog veel verder gaan ontsteken. Een half jaartje later heb ik nieuwe laten schieten en er geen problemen mee gehad..

Vooral als je dochter zelf aangeeft dat ze ze niet meer in wil, zou ik dat ook zeker niet doen.

Deel Deze Pagina