Hoi iedereen, Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje. Mijn dochter Finn is momenteel bijna 2 jaar en heeft zo dunne haartjes, heel erg weinig ook. Je ziet overal haar hoofdhuidje er door. Haar haartjes lijken ook niet kwalitatief, ondanks dat ik ze heel erg goed verzorg. Een milde shampoo van de apotheker, en ik was ze niet te veel. Heeft er iemand ervaring mee en komt het nog goed? Ikzelf heb ook dunne fijna haren en niet zo heel erg veel haar, maar toch wel veeeeeeeeel meer vergeleken met mijn dochtertje. Mijn man daarentegen heeft een dikke volle bos haar. Haar haartjes groeien wel en zo want heb ze al meermaals laten knippen, maar laten groeien zit er echt niet in, doordat ze zo weinig haar heeft lijkt het al snel heel erg onverzorgd. Het s dus niet zo dat ze kaal is en bijna 2, ze heeft fijn en heel weinig haar. Iemand raad? of dit ook meegemaakt met kindje?
welkom op forum! eens in de zoveel tijd de puntjes bijknippen van haar haren. dit houdt het haar gezond en groeit t harder. verder geen klipjes of elastiekjes gebruiken. bij een 2jarige is dat zoiezo al geen slim idee naar mijn mening. haartjes breken af met elastiekjes enzo. dus met fijn en weinig haar is dat al helemaal geen goed idee. verder niet al te vaak borstelen, kam is trouwens beter. verder ehh ja kan je er weinig aan doen ben ik bang. mijn nichtje had ook heel fijn en weinig haar. zag er vaak niet uit. ik heb toen elke 6-9weken de puntjes er vanaf geknipt en je moet dat bos haar nu eens zien
Idd goed de puntjes knippen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen zeggen dat het haar dan sneller groeit (alsof zo'n haar serieus denkt "er is een stuk aan de onderkant af, dus nu wordt ik weer langer" ofzo, haar groeit tenslotte aan de bovenkant en niet aan de onderkant), maar het lijkt daardoor wel voller. Ik merk bij m'n dochter dat het fijner valt, en daardoor lijkt het sneller een bosje. Mocht je elastiekjes gebruiken (ik gebruik ze zelf wel, maar mijn dochter heeft niet heel dun haar), dan geen elastiekjes met zo'n ijzertje er in, en zeker niet van die rubberen elastiekjes. Liever gewone zachte stoffen elastiekjes. En verder kun je er weinig aan doen... Is een erfelijk dingetje denk ik!
Oja, en met klitten, misschien sneller een antiklit spray gebruiken ipv er uit kammen. Er breekt anders veel haar af.
ik heb ook zelf zulk haar, vreselijk... als ik het laat groeien lijkt het altijd alsof ik mijn haar niet kam! ALs je de goude tip krijgt (behalve kort knippen) dan hoor ik het graag! Mijn dochter daarentegen heeft juist hele dikke krullen, dus dat is mazzel hebben.
hier duurde het ook heel erg lang voordat het iets werd met de haren. Sowieso duurde het heel lang voordat ze uberhaupt haren hadden die je kon zien. Pas na dochters 2de jaar begon het wat meer te worden en nu heeft ze een mooie volle bos haar tot haar schouders. Mijn zoontje is nu bijna 1,5 jaar en het stelt altijd nog niet heel veel voor . Bovenop en in zijn nek heb ik het vorige week wat laten knippen, maar aan de zijkant boven zijn oren zit nog steeds amper haar.
Hier was ze tot 1 jaar kaal. Daarna begon het te groeien. Aan de achterkant is zaterdag een klein stukje afgeknipt zodat het even wat mooier valt. Bovenop heeft ze nog niet veel, een speldje houdt nu net maar die haalt ze er weer uit. Achterop heeft ze het meeste en bij haar oortjes kan ik het er nu achterstoppen. Hier krijgt ze straks een boblijn waarschijnlijk met een lok naar 1 kant, zo lijkt het nu wat te vallen. Als de kapper voor ons komt, zal ze nu ook steeds even een klein beetje knippen, ook voor dochter om eraan te wennen en hopelijk krijgen we mooie haartjes. Ik heb ook vrij dun haar en papa dik haar. Papa was vroeger ook eerst kaal en had rond 2 jaar haar volgens mn schoonmoeder. Dat is dus ook helemaal goedgekomen.