Sorry hoor,maar waarom laat je de oorbel niet gewoon uit?ze geeft het toch aan! Mijn dochter is 3,5 en wil ook oorbellen,maar ze krijgt ze echt nog niet hoor. We kijken nog wel een keer als ze 12 is.
Ik zou even bellen waar je ze hebt laten zetten om even te overleggen... hun maken het vast vaker mee. Even een aantal vraagjes: Weet je toevallig wat voor materiaal het is?.... Toen ze de zweer knopjes in had en net had laten zetten vanaf wanneer is het toen ongeveer gaan bloeden? En wat deden jullie er toen aan? (denk aan draaien, spul gebruiken).. Toen jullie eenmaal over gingen op ringetjes, lieten jullie ze toen elke avond in of haalde je ze er toen uit?
tjah, zweeroorbellen heten met een reden zweeroorbellen en moet zeker 2 maanden laten zitten. nu heb je hem al uitgedaan en gewone ingedaan waarmee je alles dus nog erger hebt gemaakt. zou ze nu maar uitdoen of anders de zweeroorbellen terug in gaan doen en nu wel elke dag ontsmetten en draaien ( en ja dat wordt nu zeer pijnlijk ja) . ik heb vernomen dat dat tegenwoordig niet meer hoeft dat dagelijks ontsmetten. vind ik erg stom,om deze reden dus. ik zou nu even langs de dokter gaan als het helemaal dik en rood is, is waarschijnlijk een fikse ontsteking. als je geen oorbel meer in doet dan ben je het gaatje straks kwijt trouwens dat groeit dicht maar je blijft het voor altijd zien. over de zin van een oorbel voor een klein kind laat ik me maar verder niet uit. trouwens 1 op de 300 kinderen kunnen geen oorbellen verdragendaarbij groeit het vlees zelfs over de oorbel heen tot ze uitgeroeid zijn mogen ze dan geen oorbellen meer. misschien is dat het probleem, maar dat lijkt me na een week een beetje onwaarschijnlijk. hoe dan ook zou ik een ha raadplegen met dit probleem.
Wat dachten jullie van advies vragen aan de huisarts? Voor hetzelfde geld kiest ze om ze in te houden en gaat het mis, en voor het zelfde geld is het zo opgelost door een tip van de huisarts???
eruit! ben wel benieuwd waar je mee ontsmet hebt? Heb namelijk wel eens gehoord dat sommige middeltjes juist ontstekingen/allergische reacties veroorzaken
Even los van het "oorbellen bij kleine kindjes verhaal" - ik zou het zelf nooit doen - zou ik de huisarts bellen. Ik zou niet naar de juwelier gaan, die is geen arts en kan mss de situatie niet goed inschatten.
Ik zou zeker de HA bellen, getsiederrie zeg, je hebt het wel over een ontsteking in een vitaal orgaan, daar moet je niet mee gaan klooien. Laat er alsjeblieft een persoon naar kijken die er verstand van heeft - en dus niet een juwelier.
nog maar te zwijgen van bloedvergiftiging. maar ik denk, ik zeg maar niks verder. het is ook alweer vrijdagmiddag, dus dat wordt dan maandag pas.
eruit.... had zelf idd de zweerknopjes laten zitten.... ringetjes voor kleine kinderen vind ik zelf sowieso niet zo verstandig (ivm achter blijven hangen)
tjonge zeg er worden hier wel een hoop steken onder water gegeven zeg!!.. maar even over de oorbel, als je dochter ze echt niet meer in wil zou ik ze er idd uit halen. wat wij altijd deden ( bij dochter en bij mezelf) is niet met sterilon en al die bende schoonmaken maar 3x per dag ( of meer) een druppeltje babyolie erover heen, dit maakt het heel soepel en het geneest super snel.. ( ik heb dit bij alle oorbellen piercings enz gedaan). ik moet wel zeggen ik kan zelf geen ''nep'' verdragen ik kan dus alleen maar tegen echt goud, dus ik kan zelfs niet tegen de zweerknopjes die groeien bij mij vast in het vlees.. dus ik weet niet of je er toevallig nog ''nep'' in heb zitten,want dan zou ik zeker echt goud halen. ( ik heb bij mijn dochter ook nog nooit nep gedurft) ( even ter info ik heb de gaatjes bij mijn dochter niet laten schieten,maar laten prikken door opa op een speciale manier, toen ze 4 weken oud was en gelijk goud erin gedaan. ook bij mij zijn ze vroeger zo geprikt en dit zijn dus de enigste gaatjes die goed zijn bij mij, want als ik ze laat schieten,zijn ze zo ontstoken).
je kan nog proberen met een zoutoplossing te spoelen. in elk geval geen sterilon of die potjes gebruiken die ze erbij geven dat doet meer kwaad dan goed
Onze beide dochters hebben oorbellen. En ze wilden het allebei! (de jongste wilde het pas een hele tijd na de oudste, en ze wist het heel zeker). Met de oorbellen van de jongste is nooit iets gebeurd, maar ze heeft haar zweerknopjes in en die gaan de komende tijd echt niet uit! De oudste is een ander verhaal... Ze hadden gezegd, minimaal 8 weken erin laten, ik was van plan gewoon net zolang (denk gerust aan een jaar of langer hoor) tot het echt niet meer anders ging. Maar mijn man dacht aan die 8 weken, en was samen met haar oorbellen gaan kopen. Plastic!!! (aangezien ik allergische reacties krijg van plastice oorbellen had ik dat nooit gedaan, enkel nikkelvrije zilveren of gouden oorbellen in mijn oren). En binnen een paar uur was een oor gaan ontsteken! Uiteindelijk oorbel eruit, en zweerknopje dat kregen we er niet meer pijnvrij in, dus eruit gelaten. Andere oorbel er wel in gelaten. Paar maanden later wilde ze weer laten schieten. En nu dus weer oorbel in het pijnlijke oor. Nu blijft het een "zwak" oor, is namelijk keer ergens achter blijven hangen. En op een gegeven moment ook een flinke bult erachter. En daarna weer blijven hangen. Steeds goed blijven schoonmaken, en ik heb dus NIET gedraaid! Veel piercers geven dus aan dat je niet mag draaien!!! En nu... het oor is genezen, en nu kan je probleemloos ronddraaien. Ik heb wel op het punt gestaan om naar de huisarts te gaan, als die bult niet weg was gegaan had ik dat gedaan. Hier is het gelukkig goed gegaan, maar ik weet dat het ook minder goed kan gaan met ontstekingen.
Ik had ook de zweerknopjes ingelaten en desnoods wat info ingewonnen bij de huisarts idd. Wat je ook kunt doen is spoelen met een zoutoplossing (zeezout zonder jodium) 1/4 theelepeltje op een mok afgekoeld gekookt water. Het mooist zou zijn om haar lel er een tijdje in te hangen,maar kan me voorstellen dat dat niet werkt. Met een doordrenkt watje kan ook helpen de korstjes te weken en het wondje te verzachten. sterilon is behoorlijk pittig spul en haalt eigenlijk het wondje ook steeds open.(zoutoplossing wordt gebruikt bij bijv piercings en oorstretches)Het knopje zou ik dus ook niet draaien.ook al wordt dat geadviseerd. Maar dat ben ik Ik hoop dat het snel beter gaat,succes!
je kan nog gaan zwemmen dit weekend in afwachting van naar de huisarts te gaan, is ook een ontsmetting alvast en een variatie op wat all woman zegt.
uhhhhh zwemmen in de zee werkt ontsmettend (zeggen ze ivm zout water) maar gewoon zwemmen lijkt me juist niet verstandig... verwarmde baden zijn eerder een bron van infectie lijkt me... toch??
zwemmen word ten strengste afgeraden bij pasgezette piercings. gezien je in het zweet enz van anderen zwemt niet echt fris om dat in een ontstoken wond te krijgen... en probleem is. als je ze uitdoet, kan de ontsteking ook in de huid groeien... niet doen dus... oja en draaien is idd not done