spoedje! Oorbellen in of uit laten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou het uitlaten! Een vriendin van mij haar dochtertje had het ook een paar jaar later weer geprobeerd en toen was er niets aan de hand!

2. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Wat een reacties zeg! :D

Maar even ter verduidelijking, het oor us niet rood en gezwollen, maar er lijkt een knobbeltje IN het oor te zitten, zo voelt het.
    Aan de buitenkant is niets te zien, alleen inimini korstjes op het gaatje.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Die heb ik ook gehad. Net voor het schieten - ik durfde eigenlijk niet, ook al was 19 - raakte ik mijn oor nog aan. Niet schoon dus, het is gaan ontsteken en uiteindelijk heb ik jarenlang met een klein knobbeltje (iets groter dan een zandkorrel, niet zichtbaar aan de buitenkant) gelopen. Het is uiteindelijk vanzelf weggegaan.

Als ze pijn heeft, het open is en/of ontstoken zou ik zeker naar de HA gaan.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

klinkt als een ontsteking..elke dag heel goed schoonmaken en kijken of de zwelling enz minder wordt, zoniet eruit halen.

maar als ze de oorbellen sinds oktober heeft, dan moet het gaatje nu toch al genezen zijn? heeft ze er mischien per ongeluk aan getrokken?

je moet eens kijken of het gaatje netjes recht is geschoten/geprikt/ als het schuin naar beneden of boven gaat dus als het gaatje aan de achterkant niet gelijk staat aan de voorkant dan kan je de oorbelletjes eruit halen en laten dichtgroeien want dat zal nooit genezen. je moet ze dan na een poos weer opnieuw laten schieten/prikken als je dochter dat dan nog wilt.

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik vroeg me af wat je uiteindelijk besloten hebt te gaan doen ? :D

Het is dus eigenlijk nog niet ontstoken als ik het zo lees... dan moet de oorlel vaak rood en gezwollen zijn...en dan volgt het zich op met pus.
    Ik heb ook bij mijn 2e / 3e gaatje een bultje zitten wat je voelt. Dat is het weefsel dat op die manier hersteld is.. je ziet het ook niet.
    Vaak is dat niet een ontsteking.
    Doordat het elke keer bloed en er korstjes op komen blijft het gewoon gevoelig.
    Als ze het echt niet meer wil ja dan houd het op denk ik, maar alleen ben ik bang dat als ze het dicht laat groeien en een nieuwe wil laten prikken dat dit dan helemaal niet goed zal gaan.
    De ringetjes zou ik idd ook uit laten, de ruimte tussen ringetjes wat zeg maar in je oor zit kan erg kort zijn waardoor het ook eenbeetje kan drukken... Evt kun je ook nieuwe zweerknopjes kopen, maar deze zijn vaak wat dikker waardoor het eropnieuw in drukken vaak erg vervelend is vooral als het al pijnlijk is.
    Wat je evt wel kan doen is (wit)gouden oorbelletjes halen.. gewoon een klein oorbelletje (bolletje ofzo) hier blijven ze het minst achter haken... zorgen dat ze niet te strak dichtegdrukt worden dus dat er iets ruimte is voor beweging.
    En dan echt agelijks goed schoonmaken 2x per week.
    Tja de meningen zijn verdeeld over sterilon, maar toch zou ik het begruiken, blijven draaien is ook heel belangrijk anders kan het gaan vastgroeien doordat het weefsel zich aanpast.

Succes in iedere geval... sneu voor je dochter als ze zo graag het wilde..

6. bereke

bereke Niet meer actief

Bij piercings (wat een oorbel uiteindelijk toch ook is) wordt aangeraden om geen sterilon te gebruiken en net niet te draaien.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Nou daar zijn dan de meningen over verdeeld geloof ik.. want zowel bij de piercing die mijn man heeft laten zetten als de oorbellen die ik, en mijn dochter heb laten zetten gaven ze toch echt aan draaien en sterilon, Dit kregen we zelfs mee.... ;)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ben benieuwd wat je besloten hebt.

Weet van mezelf dat ik vroeg alleen maar gouden oorbellen in kon (en kettingen etc.) ik reageerde erg allergisch op andere materialen. Zelf had ik denk ik besloten er weer een oorbel in te doen, tenzij ze echt heeel erg zeker is het niet meer te willen of het dus echt erg pijn doet. Hier was onze dochter op een gegeven moment een oorbel kwijt, gaatje leek al iets dicht en dikke tranen toen ze dacht geen oorbel meer in te kunnen in dat ene oor. Toen dus het dichtgegroeide achterkantje doorgeprikt (auw!), maar wat was ze weer blij met haar 2 oorbellen. Misschien het haar zelf goed vragen en uitleggen hoe en wat? Als ze het goed begrijpt zou ik luisteren naar wat ze zelf wil.

(Over Sterilon.. Hier werd aangeraden dat er de 1e week een paar keer op te doen voor het slapengaan en verder van de oorbellen af te blijven)

9. bereke

bereke Niet meer actief

Mama1984, goh misschien dat sommige shops dit nog meegeven als advies maar ik denk de meeste toch niet meer eerlijk gezegd.

10. bereke

bereke Niet meer actief

Even gezocht via google en blijkbaar geven er toch nog wel wat shops dit advies (ivm draaien). My bad dus.

11. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Onze dochter heeft hier nu ook 4 weken oorbelletjes en hier ook gezegt niet draaien , zo draai je namelijk telkens het wondje in je oor weer open..
    En het kan niet vast groeien aan je oor door dat het speciaal staal is en dus niet op genomen kan worden in je lichaam..
    ( dit is wat ze mij verteld hebben en ik zeg dus niet dat dit de waarheid is en dat anderen het fout hebben )

wil je heel veel sterkte wensen met je dochter en volg je gevoel, ze is nog zo jong dus je kan altijd op nieuw laten schieten..
    Het moet ook wel leuk blijven en niet als een straf voelen voor je dochter als ze er zo veel last van heeft !

12. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik zou ze er ook uithalen, die pijn kan echt vervelend zijn.

13. butterfly1984

Vanavond praat ik jullie bi j. Typt niet handig met links

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik had trouwens ook gehoord dat Sterilon soms idd niet goed is juist voor piercings. Daar zijn de meningen over verdeeld lees ik ook hier.
    Anders toch even naar de ha gaan. Dan weet je zeker wat het beste is.

Maar als mijn dochter ze niet meer in zou willen zou ik dat ook niet doen.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb zelf nu al jaaaaaaren oorbellen ( pas laten schieten toen ik 18 was) en kwam er toen pas achter dat ik allergisch ben voor nikkel. Had dezelfde symptomen als je dochter. Bij bepaalde oorbellen krijg ik Ook zo'n bult erin, soms komt er echt pus uit het schiet gaatje en soms blijft het "gewoon" gezwollen en rood en heel pijnlijk. Ik zou terug gaan naar de juwelier en om oorbellen vragen van chirurgisch staal, of echt goud of echt zilver. Geen flutspul waarin nikkel is verwerkt. Verder goed schoonhouden, met sterilon en niet draaien, dan gaat het vanbinnen alleen maar steeds open!

16. butterfly1984

Ze wou toch wel heel erg graag de zweerknopjes er weer in, ook.al was ze wel wat bang voor de pijn.
    Dus de oorbelletjes goed schoongemaakt met alcohol en daarna de oor ook.
    Vervolgens beide ingesmeerd met babyolie, wat sommigen hier als tip gaven.
    Ze had alleen een klein korstje aan de voorkant en daarna zat ie er al in.
    Daarna geen pijn meer gehad en zij was weer super blij.

Het oor was niet ontstoken, was ook niet rood.
    Maar waarom het steeds bloedde weet ik niet.
    Nu de tip met babyolie proberen.

17. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Klinkt allemaal makkelijk eruit laten maar als het ontstoken is mag dat niet (werd mij verteld bij piercings die ik zelf heb). Doordat de pus er niet uit kan omdat de wond dan dichtgroeit kan het allemaal nog veel erger worden.

18. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik zou ze er uit halen..
    Sterilon is niet goed, zit alcohol in waardoor de wondje niet goed geneest en geirriteerd raakt. Ja kan het beter met een beetje water schoonmaken en anders met sebamed.

19. bereke

bereke Niet meer actief

Chirurgisch staal kan trouwens ook nog nikkel bevatten hé. Volgens mij enkel titanium en goud niet.

20. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

mijn dochter had ook oorbellen gekregen. Na een paar weken netjes nieuwe oorbellen ingedaan en na een week of 2 had ze ineens een hele grote plek in haar haren. Bleek dat allemaal bloed en zweer te zijn omdat haar oor was aan het ontsteken. (ze had hangertjes in en 1 oorbel zat helemaal "in" haar oor....).. naar de huisarts geweest en die heeft de oorbelletjes uitgedaan (andere kant was ook aan het zweren) en zalfje voorgeschreven om de ontsteking te remmen...
    Gelijk het advies gekregen om bij de juwelier een paar zilveren oorbelletjes te gaan halen en zodra de oortjes weer mooi en schoon uitzagen die erin te stoppen.
    Toen ik ze in de oor wilde stoppen raakte ze ook helemaal in paniek (want het uitdoen van die oorbellen deden haar zo ontzettend pijn met die onsteking)... dus gewacht tot ze 's nachts sliep en toen de oorbellen ingedaan.
    Sindsdien de oorbellen altijd ingehad en nooit meer probs gehad.. (ze durft alleen nog geen andere oorbellen in omdat ze bang is dat die weer gaan ontsteken, maar die angst zal vanzelf ook wel minder worden)

Deel Deze Pagina