Hooooi Eeven een vraagje, die vitamine D tabletjes he, kun je dat ook gewoon zo geven? Er staat dat je het door de voeding moet doen maar begrijp niet exact waar dat dan op slaat? Vind het niet zo erg om het door de voeding te doen maar vind het makkelijker zo in het mondje.
Volgens mij mag het wel zo. Alleen gestampt en gemengd zullen sommige kindjes het misschien makkelijker eten. Maar ik geloof dat het wel beter is om ze bij een maaltijd te geven, dan neemt de vitamine beter op.
Mag ik vragen hoe dit zit? Ik heb het vanavond weer gewoon zo in het mondje gegeven, ze vind het ook een echte lekkernij lijkt wel net als chamodent tabletjes (chamodent mag trouwens pas een half uur voor of na het eten maar dat is dan zeker omdat het homeopatisch is?) Als het via voeding beter opneemt dan is het logischer als ik het dan door haar eten doe.
vitamine D is ook in vloeibare vorm te koop, (vitamine D aquosum volgens mij van Davitamon) smaakt nog lekker ook. Ik geef het altijd op een lepeltje (10 druppels) en dat happen ze makkelijk af! geen gedoe met pilletjes stampen of doorslikken dus.
Die heb ik dus ook en die geef ik gewoon door zn drinken. Gaat prima! Tabletjes laat ie altijd uit zn mond vallen, of hij vist het e met zn vingertjes uit en dan er weer in etc. Maarree.. die chamodent tabletjes lijken mij ook wel wat, ik ken alleen de druppels? Maar rechtstreeks in het mondje druppelen werkt hier dus niet!
Ik ben gestopt met vloeibare vitamine D geven omdat mijn dochter tabletjes echt als een lekkernij ziet ook en ik dan zeker weet hoeveel ze binnen krijgt, 10 druppels op een lepeltje is er misschien 7 druppels naar binnen haha. Dus geef nu tabletjes van Davitamon, zijn echt minidingen maar lossen niet op. (heb er net 1tje op haha, smaakt beetje citroenachtig jammie.) Druif, die chamodent tabletjes lossen meteen op en is 3 x 2 per dag geven en in acuute gevallen dan 6 keer 2 per dag (na 1 jaar, voor het eerste jaar de helft))
Dat komt omdat VitD een vetoplosbare vitamine is. En deze neemt beter op als het met een maaltijd beter gaat. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar vermoed dat het komt, omdat het dan aan de vetten in het voedsel hecht, en zo beter in het lichaam terecht komt..
Ik heb de oliedruppels, die hoeven niet samen met voedsel ingenomen te worden en smaken neutraal. Omdat tabletten hulpstoffen bevatten die het tot een tabletje maken, wordt geadviseerd deze in te nemen met wat voedsel, zodat er minder belasting is voor de maag waarin deze tabletvorm weer uit elkaar moet vallen.
ik vind het persoonlijk niet zo'n goed idee om medicijnen of supplementen als 'lekkernij' aan te bieden. Te gevaarlijk voor als je kind een keer per ongeluk erbij kan en zichzelf een overdosis toedient.
Nee hoor, zo zit het niet. In vet oplosbare vitamines, zoals vitamine D, zitten in vette voedingsmiddelen als vette vis, margarine. Een overschot pies je niet uit (zoals bijv. de in water oplosbare vitamine C) maar wordt opgeslagen in jouw vetweefsel. Het heeft er niks mee te maken dat je deze vitamines moet innemen met vette voedingsmiddelen!
Ja daar heb ik inderdaad ook al aan zitten denken maar sowieso die chamodent moet half uur voor of half uur na het eten (doe het zelf altijd wanneer het me uitkomt maar wel voor of na het eten) Ze vind het echt een traktatie lijkt wel dus dacht, doen we dat ook met de vitamine D. (ben nu dan wel van plan het met haar eten te geven maar moet het er dan in of moet het er los bij?) Medicijnenkastje heb ik laatst opgehangen op de toilet en die kan op slot maar toch denk ik dat ik hem weer eraf haal of ik haal haar dingetjes er weer uit en doe dat weer op de commodeplank zodat ze niet het idee krijgt dat alles wat in dat kastje zit voor haar is en dat het mag?