Spoedje paardenmiddel huis arts

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik normaal niet ik ben er 3/5 dagen goed ziek van. (darmaandoening)

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

Penicilline?

3. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het is eigenlijk niet goed om de klachten van een buikgriep te onderdrukken met medicijnen. Je hebt een virus, en die moet eruit. Oftewel van boven, of van onderen. Heb je een belangrijke afspraak of moet je reizen, dan zijn er medicijntjes om het tegen te gaan. Maar liever niet vanwege de bijwerkingen en het onnatuurlijke effect ervan.

Wat nu ook wel heel belangrijk is, is hygiene. Je wilt niet dat haar partner en evt andere inwonenden het ook krijgen, en donderdag ziek zijn. Dus handen wassen, mond spoelen, toilet reinigen, deurklinken reinigen etc. En verder moet ze goed drinken (regelmatig kleine beetjes, geen vruchtensap), zo nodig ORS en rusten.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Daar heb je het al. Je hebt een darm aandoening dus de hele situatie is niet te vergelijken met een persoon met een normaal buikgriepje. Ik vermoed dus dat jij destijds ofwel een AB kuur hebt gehad omdat je vatbaarder bent voor een bacteriële infectie tijdens een virus, of een prednison/prednisolon schema om een actieve darmontsteking wat te remmen. Dit is niet gebruikelijk bij een normale buikgriep, omdat normaal gesproken het lichaam sterk genoeg is om binnen die 24-48 uur zelf het virusje te bestrijden. Duurt het langer dan dat is het wijs om ontlasting te kweken want dan kan er sprake zijn van een bacterie.

5. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Als het een kuur van 3 dagen was zal het wel azitromycine zijn geweest, er zijn weinig andere antibiotica die je maar 3 dagen slikt en prednison 3 dagen is ook erg kort. Het idee is dat dat alleen helpt tegen bacteriële diarree en meestal is het viraal, dus verwacht dat het zelden zal helpen.. Wordt alleen nog geadviseerd bij bloederige diarree.

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar, niet vervelend bedoelt ofzo, als jij nu denkt oh ja dat en dat heb ik gehad wat verwacht je dan? Dat zij haar dokter belt en dat hij zegt joh prima ik hoef je niet te zien hier heb je een recept? Lijkt mij nl. heel vreemd als een dokter dat zou doen?

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Mijn vader had dit voor mijn bruiloft en heeft prednison gekregen. Daar heeft hij het de hele dag op volgehouden en toen alsnog ingestort. Maar goed, hij was er dus bij.

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Laat haar op tijd naar de huisarts gaan dan. Een paardenmiddel ;) werkt ook niet stel op sprong. Vaak moet je een zgn. spiegel opbouwen.

Deel Deze Pagina