Wil jullie mening weten

Discussion in 'De lounge' started by Que, Jan 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Mijn ex komt as zaterdag zijn zoon ophalen om met hem een weekend door te brengen.

Ik krijg nog steeds geld van hem en hij betaald nog steeds geen allimentatie. Loopt over alles te zeiken en te zanniken.

Nu stuurde hij me een mail met wat ik allemaal mee moet geven aan kleding tandenborstel melk enzo.

Ik heb gezegd ik geef melk mee (kleine man heeft kma en dus voeding krijg ik via het ziekenfonds) maar verder zorg je zelf maar voor je spullen.

Ik hoef toch niet alles aan hem mee te gaan geven
    - kleding
    - ondergoed
    - tandenborstel
    - slaapbeertje (heeft hij niet eens)

Ik trek hem kleding jas en schoenen aan en de rest moet hij zelf maar zien is mijn mening!

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tja ik zou t voor een eerste keer persoonlijk wel doen. Niet voor je ex, maar voor je kind. Als hij inderdaad niks heeft, wordt je kind daar de dupe van. Dus dan liever eigen trots opzij en toch maar meegeven.

(kan me je gevoel wel goed voorstellen overigens hoor!)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    dubbel....
    je wil dat hij zijn verantwoording neemt, en zelf ook spullen in huis heeft,
    maar je wil je zoon niet 2 dagen in dezelfde kleding e.d. laten lopen, wat als hij doorlekt, en je ex koopt niks, etc...

ik weet het niet....

Denk je dat als je niet extra dingen meegeeft, hij het wel koopt?
    Anders... zou ik het denk ik niet aandurven :(

4. Gazy

Gazy Niet meer actief

Vind ik ook,
    hij zorgt dat weekend voor zijn kindje dus moet hij ook zorgen voor de spullen daar. Want dan is het ook nog, krijg je alles wel weer terug als je kindje ook terug komt!

5. Que

Que Niet meer actief

Hij zegt jij ontvangt de kinderbijslag dus MOET jij het kopen. Ik denk daar toch echt heel anders over! ;)

Hij zal als ik niks mee geef echt wel voor kleding gaan zorgen ga ik vanuit maar zal wel gaan zeiken richting de advocaten...

6. Que

Que Niet meer actief

ALS hij hem terug brengt ja....:(

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik denk dat je hier jezelf even opzij moet zetten en gewoon een koffertje moet pakken voor je zoon. Het gaat erom dat je zoon het fijn heeft, niet dat jullie over zijn hoofd de geldissues uitvechten. En je zoon zal zich in bekende kleren met zijn eigen luchtje ook fijner voelen.

Je zou evt aan kunnen geven dat het wat makkelijker is als hij wat dingen koopt die gewoon standaard bij hem liggen omdat dat heen en weer gesleep scheelt.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Is dit de eerste keer dat je ex een weekend doorbrengt met jullie zoon?
    Zo ja, heeft hij die dingen waarschijnlijk niet eens in huis (wel raar als een kindje hebt, maar goed, ik ken het fijne er niet van). Ik zou gewoon een tasje klaarmaken met alles, want dat zijn ook vertrouwde spulletjes voor je kindje.

Gaat het om geld? Ik zou in dit soort kwesties nooit aan geld denken. Het gaat om je zoontje die (voor het eerst?) een weekend uit logeren gaat, dan zorg je er toch voor dat hij het zo fijn mogelijk heeft? Wat maakt het dan uit wat je meegeeft? Het lijkt alsof je je ex wil pakken op basis van wat hij van je vraagt (als jij niets doet voor mij, doe ik het ook niet). Doe dat aub niet, wees de wijste en doe wat het beste is voor je zoontje.

Over dat geld, ik snap het niet, hij geeft je nog altijd geld maar betaalt geen alimentatie? Het lijkt me dat hij door jou geld te geven denkt een soort macht te hebben en daarom zoveel zeurt en vervelend doet. De enige manier om hiervanaf te komen is zijn geld consequent weigeren en de alimentatie (die hij betaalt voor zijn eigen kind) te regelen. Officieel, dus op papier, en verder niet zoveel contact hebben totdat het wellicht wat verbetert.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ben je bang dat hij je kind niet terug brengt? Jee wat een naar gevoel moet dat zijn!

Dat jij kbs enzo krijgt, heeft hij verder niks mee te maken, wat een zeikerd. Laat hem eerst maar s bewijzen dat ie een verantwoordelijke papa kan zijn (en dus ook ali betalen!), daarna mag ie zeiken ;)

10. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik zou inderdaad niks meegeven. Ik vind het sowieso nogal belachelijk dat hij je een mail stuurt met een lijstje met dingen die je mee moet geven. Zo lang is een weekend niet, als hij een keer zijn tanden niet poetst is er nog niks aan de hand en ook aan twee dagen dezelfde kleren gaat hij niet dood. En hij dan inderdaad niks heeft/regelt dan kan je naderhand heel liefjes zeggen dat je kan voorstellen dat het een heel gedoe is om het allemaal te regelen en heel vriendelijk vragen of een weekende met zijn zoon dan niet ook wel erg veel van hem vraagt of zoiets dergelijks.. Op een sarcastisch vriendelijke manier.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dan moet je ex extra kleding enzo gaan regelen, terwijl jij dat allemaal hebt liggen? Dat vind ik echt onzinnig, (hier ook zo'n regeling met de ex van mijn man, gaat echt nergens over. Ex is zogenaamd bang dat haar kleren bij ons kwijtraken, want de ex van haar nieuwe partner heeft dat ook altijd.... zucht).
    Beetje zonde van het geld als je ex dus alles nieuw aan moet gaan schaffen, kun je straks helemaal fluiten naar je geld nog.
    Bovendien: ook niet zo aardig voor het milieu, als je kind overal z'n spullen dubbel moet hebben.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis je weet hoe ik er over denk!

ik zou hem naar de klote laten lopen.
    eerst komt hij alleen op zondag 2 uurtjes en gaat dan weet nu krijgt hij hem langer en dan wil hij er helemaal niets voor doen?? doe dan je best laat zien dat hij wel een leuke papa kan zijn want een leuke partner is hij niet

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zie nu net dat Rosao ongeveer hetzelfde heeft geantwoord :)
    maar wat bedoel je met "als hij hem terugbrengt"? Vertrouw je je ex niet met je zoon? Zijn er indicaties dat hij met hem weg zal lopen? Wil hij de voogdij opeisen? Dan moet je echt aan de bel trekken!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar als ie lekker door z'n luier heen plast of poept, moet ie dus vervolgens in z'n natte en stinkende kleren blijven lopen?
    En in z'n kleren van overdag slapen en daar de volgende dag weer in lopen?

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja, zo denk ik er ook over.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze stiefdochter had wel altijd een tas met kleding bij zich voor de dagen dat ze bij ons aanwezig was. Tandenborstel en aanverwante toiletartikelen waren standaard bij ons aanwezig.... lijkt me ook een kleine moeite dat soort dingen gewoon aan te schaffen.

En dat jij het moet kopen omdat jij de KB ontvangt, dat is een bullshit reden, jij krijgt KB omdat je de zorg draagt voor je kind en je kleintje dag en nacht bij jou is.
    Dat je evt de speciale voeding meegeeft dat kan ik me dan nog indenken.

Dus .... in mijn ogen.... voor een eerste keer is het sowieso wel goed dat je hem kleding en toiletartikelen meegeeft. Maar dat je wel met je ex afspreekt dat hij in het vervolg wel gewoon de toiletartikelen aanschaft.... zeker gezien het feit dat jij ook nog gewoon geld van hem moet krijgen in het kader van de alimentatie etc.

Bij de berekening van de alimentatie wordt nl ook rekening gehouden met de kosten die je ex heeft ivm de bezoekregeling, dus het is niet zo dat jij maar alles moet betalen omdat hij je er geld voor "geeft". (wat hij niet doet)

17. tulip

tulip Niet meer actief

tja, ik zou denk ook alleen in het belang van het kind denken. De papa is blijkbaar niet zo heel verantwoordelijk en dan is het kind de dupe.

18. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Helemaal mee eens.
    Wel gelijk afspraken maken over eigen aanschaf van spullen voor je kind.

19. Opening

Opening Niet meer actief

Persoonlik kan ik het wel begrijpen met het gevoel richting je ex. Maar het gaat hier om je zoon en hij moet het naar zijn zin hebben. Ik zou mijn gevoelend dan even opzij zetten hoe moeilijk ook en gewoon een koffertje met kleding e.d meegeven.

Ik zie ook staan dat je het gevoel hebt dat hij hem misschien niet terugbrengt? Ik zou mijn kind dan nog geen eens meegeven. Misschien hard maar dat is wat ik persoonlijk zou doen.

20. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

Dec 20, 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    sjeuj, wat een rare reactie van jou zeg. waarom geef je je kind zijn eigen spulletjes niet mee. ik snap er niks van. of het niet al belastend genoeg is dat ze van a naar b moeten steeds. nee, gaat mama ook nog ff zo doen. voelt hij zich nog onveiliger.

ik krijg een naar gevoel van je redenatie, net of geld belangrijker is dan dat je zoontje zich zo prettig mogelijk voelt met zijn eigen spulletjes. vecht het gedeelte geld uit buiten je kind om en niet over zijn ruggetje.

Share This Page