zomer/ wintertijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nie82, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

hallo,

even een vraagje: volgende week gaat de tijd verzet worden. Mijn dochter van 9 maand slaapt slecht en is sowieso standaard om 6 uur wakker. Nu ben ik bang dat zij voglende week dus om 5 uur wakker is.....
    hebben jullie hier ervaring mee? hoe kan je het best omgaan met verzetten van de klok???

gr. Niek

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.016
    113
    Gaat ze ook op een vaste tijd naar bed? Dan zou je dat steeds een kwartiertje kunnen verzetten misschien en hopen dat ze dan ook ietsje later wakker wordt.
    Kinderen kunnen natuurlijk geen klokkijken dus voor hun is het nog steeds gewoon "6 uur" oftewel wakkerwordttijd..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier beterde het gewoon met de tijd. Ze hebben geen ingebouwde klok, als ik ze later naar bed doe, dan word ze alsnog meestal om dezelfde tijd wakker. Maar ik zou bij 5 uur dus wel de fles geven en terug in bed doen, niet naar beneden gaan enzo. Of nog even bij jou in bed nemen.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier gaat het ook vanzelf weer in het ritme. Waarschijnlijk zijn het twee vroege dagen met de jongste en dan is het weer geregeld.

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier ging het gewoon.Misschien eerste dagen even wat onwennig. Maar kun je haar niet om de 2 dagen 10 a 15 minuten eerder op bed leggen.

Maar de klok word toch weekend van de 27 ste verzet? laatste zaterdag van oktober?

Succes!

6. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb je nog een weekje langer, want de 27e wordt de klok.. Vorig jaar was D. 6 weken en heeft hij er niet veel van gemerkt.
    Tja, hoe dat nu zal gaan... Geen idee! Ik kan ook niet rekken, want om 19u is het gewoon op! We zien het wel, gewoon op je af laten komen en een flesje geven en weer terug in bed leggen. Dan wel weer gewoon nieuwe tijd opstaan als je altijd doet en de tijden weer oppakken!

7. nie82

nie82 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties. ben alvast begonnen met wat later in bed leggen, maar de eerste nacht nog weinig resultaat, haha, zelfde tijd wakker.
    T.a.v het flesje geven en terugleggen, dat lukt echt niet bij haar. Als ze wakker is 's ochtends, is ze wakker en zet ze het op een krijsen.
    Toen ze een periode 's nachts om de haverklap wakker was, en we alles hadden uitgesloten, hebben we haar laten huilen.
    misschien is dat een optie, dat ze weet dat ze weer moet gaan slapen ( als ze haar flesje heeft gehad bedoel ik dan....).
    ach ja, misschien moet ik het maar gewoon op me a flaten komen inderdaad, maar ik dacht: wie weet heeft iemand de gouden tip, haha!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is 't zaak dat ik bij het eerste piepje ze terug stop of bij me in bed neem, niet pas als ze huilt dan is ze al te wakker. Maar een kind laten huilen tot ze in slaap is om de winter tijd lijkt mij heel erg gemeen, wat wil je ze dan leren?

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Ik leg m'n zoontje dan gewoon iets later op bed, nu is hij normaal 8u wakker dus als t dan half 8 is prima hoor.. Hij komt vanzelf wel weer mee in de wintertijd.. Ik heb dan ook altijd 1 zo'n regendag, laat hem dat ook gewoon hebben..

Maak me er niet druk om..

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt proberen om haar schema elke dag een kwartiertje te verschuiven..
    Ik heb me er in het begin bij mijn oudste ook wel druk over gemaakt. Maar op de een of andere manier trok hij het vanzelf altijd wel recht. Gewoon overdag mee op ons nieuwe eet-ritme, en dan was het de dag erna alweer normaal..

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Misschien ben ik heel simpel maar ik zie t wel.... Uurtje eerder wakjer trekt vanzelf weer bij, ik denk net als bij volwassene

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn meisje is gelukkig geen vroege vogel. Ik ga haar gewoon iets later op bed leggen en dan trekt het vanzelf wel weer recht.

Deel Deze Pagina