Hallo iedereen, Zonet werd Vigo wakker omdat hij had overgegeven. Voor het eerst in zijn leventje is hij écht ziek, en mijn hartje breekt De eerste 2 keer dat hij had overgegeven was het echt voedsel, maar nu geeft hij alleen maar heel dik slijm over. Wat kunnen we doen om dit te verminderen? Vind het zo sneu... Het arme mannetje is helemaal overstuur als hij moet overgeven. Hij is knettermne en valt steeds iets in slaap, maar door het spugen komt het er maar niet van. Liefs een verdrietige Minya
Ik denk dat je hier vooralsnog niet veel aan kan doen. Het is het ziektebeeld van dit moment. Wel heel goed in de gaten houden dat je kindje niet uitdroogt. Wat minder/geen eten een paar dagen is geen probleem, maar drinken mòet, desnoods geef je uit voorzorg alvast ORS...Dat hij slijm spuugt kan zijn dat hij hij slijm ophoest en weer doorslikt, daar kunnen kinderen ook erg van gaan spugen. Mss een paracetamol geven voor de nacht. En wanneer je het ècht niet vertrouwt, gewoon even de HA post bellen....
Drinken wil hij (nog) niet echt... Heb hem net weer in bed gelegt en hem een paracetamol gegeven. Ik hoor hem niet, dus volgens mij is hij gelijk in slaap gevallen. Wat sneu zeg... Ik hoop voornamelijk voor Vigo dat hij de nacht redelijk doorslaapt en dat hij zich morgen wat beter voelt.
Sneu is dat he als zo'n kleintjes ziek zijn. Je kan er niet veel aan doen volgens mij. Misschien zijn bedje wat hoger zetten aan het hoofdeind. Verder idd in de gaten houden of hij goed blijft drinken.
Ja echt, ik vind het verschrikkelijk! De tranen staan me in de ogen... Hij heeft wel eens de gebruikelijke verkoudheid ofzo gehad, maar nu is hij gewoon écht ziek Hij slaapt nu lekker, en ik hoop dat het spugen voor vanavond en vanacht voorbij is...
Fijn dat ie slaapt. Hopelijk blijft dat zo. Onze oudste is ook pas 1x echt ziek geweest (is nu 2). Toen was ie zo ziek dat hij bleef liggen waar we hem neerlegden.... echt verschrikkelijk zielig.
inderdaad, misselijk van dat ingeslikte slijm kan heel goed! moeilijk als die kleintjes ziek zijn. Veel sterkte voor jou vannacht.
Ik had te vroeg gejuicht... Net weer overgegeven en zijn paracetamolletje weer uitgepoept... Bah, dit gaat een lange nacht worden vrees ik Hij huilt alweer... ik ga even kijken...
De tweede heeft hij ook al uitgepoept... Moet heel goed zoeken zometeen, maar volgens mij heb ik er nog ergens 1 liggen... morgen eerst nieuwe kopen
Er is van Sinaspril ook drank, die mogen ze al hebben vanaf 3 mnd. Jelle hapt het zo van de lepel, maar het heeft wel een wat bittere nasmaak. (als mama moet je alles proeven wat je kind eet, hè? ) Je mag het ook mengen met sap of melk trouwens. Bij ons werkt het beter als een zetpilletje, in elk geval...
Bedankt voor de tip Bluesky! Zetpil is gelukkig niet meer nodig geweest... Vigo heeft vanacht heerlijk geslapen. Hij was alleen knettervroeg wakker... Hij speelt alweer lekker en heeft alweer streken. Wil alleen nog niet eten, maar drinken doet hij gelukkig wel. Ook is hij nog erg aan de dunne-
minyaweth, fijn dat hij goed geslapen heeft. Voelt inderdaad erg machteloos he, als je kindje zo ziek is. Lize heeft dat ook als ze een virusje heeft. Dan begint het met overgeven, maar dan ´eindigt´ het met een paar keer flink slijm overgeven. Dan lijken ze ´op z´n ziekst´ (en dan zijn ze ook zooooo zielig), maar daarna lijkt Lize altijd wel opgelucht, en na een paar keer gaat ze inderdaad herstellen. Tijdens de slaap lijkt het slijm aangemaakt te worden (volgens mij niet alleen door inslikken maar ook door nieuwe aanmaak) want als ik haar na het slapen uit bed haalde en ze ging even zitten op het aankleedkussen, dan kwam al heel snel het slijm. Ik hoop dat Vigo nu ook goed gaat herstellen. Ohja, nog een tip: bij veel slijm: minderen met melkproducten. Ik geef dan ´s avonds geen yoghurt meer en ik probeer de melk flink te verdunnen of zelfs te vervangen door ander drinken. Melkproducten zorgen dan nl voor meer slijmaanmaak. beterschap! Amber
@Amber: Kleine toevoeging: Wat je zegt is idd waar, maar dat geld niet voor de zure melkproducten. Die helpen juist weer wat bij het oplossen van slijm. Dus yoghurt, kwark en karnemelk kun je gewoon geven... (tipje van de logopediste bij ons in het verzorgingshuis) En zoutere dingen, zoals boullion, soep en warm eten geven juist weer een extra prikkel om te hoesten, dus die kun je dan beter zo min mogelijk geven.
kan je sinaspril gewoon mengen in de melk? dan ga ik dat spul ook meteen halen; hier ist namelijk altijd drama met een zetpilletje inbrengen....!
Volgens mij kan het geen kwaad om het te mengen met de melk... Ik zou dat wel maar een klein beetje melk doen, mocht je kindje niet de hele fles leegdrinken heeft hij de Paracetamol in elk geval binnen...
Mijn dochtertje hoeste ook heel erg en ook met veel dik slijm overgeven. Ik ben toen naar de huisarts gegaan, zij heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. En het was RS-virus. Als je de situatie niet vertrouwd, gewoon naar de huisarts gaan. Ik ben erg terughoudend wat betreft paracetamol e.d. want dat onderdrukt het ziektebeeld.
enig idee iemand hoelang de sinasprilsiroop houdbaar is, zie het nergens staan in de gebruiksaanwijziging en nou hoorde ik dat t tijdelijk houdbaar is....