slapen en krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Azeb, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Mijn dochter Isis heeft vanaf dat ze twee en halve maand was tot aan drie en halve maand heel goed doorgeslapen. Ze maakte toen nachten van tien uur 's avonds tot acht uur 's ochtends. Met drie en halve maand is ze verkouden geweest en sindsdien (nu al weer een maand lang) is het heel wisselend. Soms wel, soms niet, en vannacht kwam ze zelfs twee keer! Ze is dan ook niet te troosten met een speentje (soms wel) dus dan voed ik haar maar (gelukkig wel aan de borst dus geen gedoe met flesjes warm maken)... Niet ideaal dus! Ieman enig idee hoe dit kan en vooral, of er een manier is om haar weer door te laten slapen? Op zich heeft ze dus al bewezen dat ze er lichamelijk wel aan toe is, ze heeft het immers een maand lang gedaan!

Verder heeft ze nog steeds regelmatig last van krampjes. Tenminste, dat denken wij: ze trappelt met haar benen, huilt, overstrekt en af en toe komt er dan een scheetje. Ze is dus al vier en halve maand oud. Ik had begrepen dat het met drie maanden wel zo'n beetje over moest zijn. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat het bij Isis alleen maar erger wordt :(

Ik hoop dat iemand ons kan helpen!

Groetjes
    Azeb

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Azeb,

Het kan zijn dat Isis inmiddels weer aangeleerd heeft om 's nachts te drinken. Dat betekent dat ze dan overdag weer wat minder tot zich neemt omdat ze 'weet' dat ze 's nachts ook nog kan drinken. Dit is een patroon en dat moet je echt doorbreken. Je kan dat bijvoorbeeld doen door de voeding af te bouwen (afkoppelen) en / of toch een flesje aan te bieden (met bijvoorbeeld een beetje suikerwater ivm voeding).

Het klinkt inderdaad als krampjes. Is ze heel gulzig met drinken? Daar kan het een beetje aan liggen of aan jouw eten. Eet je heel gekruid bijvoorbeeld kan je kindje daar last van krijgen. Dat krampjes met 3 maanden wel een beetje over moeten zijn is gemiddeld en zoals je weet is geen enkel kindje gemiddeld (alle kindjes samen zijn gemiddeld). Bij het ene kindje kan het dus langer duren. Goed boeren en rustig drinken kunnen echt helpen.

Wens je veel sterkte!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik zou zelf niet zo de behoefte hebben het echt af te leren, dat 's nachts drinken. Het kan namelijk goed te maken hebben met haar 4 1/2 maand-sprongetje... Als ze die gehad heeft, heb je dikke kans dat ze 's nachts gewoon weer beter gaat slapen. Dat ze meer krampjes heeft, zou daar ook wat mee te maken hebben: drinkt ze ook wat slechter? Laat haar vooral goed boeren en de krampjes kun je ook goed wegmasseren door de beentjes om en om te buigen en strekken, (niet forceren, ze moet wel zelf meebewegen!).
    Wat ik doe met Thirza, (die is wel wat jonger, maar toch..) is dat ik haar bij me neem als ze 's nachts zich meldt en eerst even met haar ga liggen. De ene keer wil ze dan alsnog wel drinken, maar de andere keer slaapt ze dan weer in en lukte het gewoon op eigen kracht eventjes niet... Dat is dan mijn manier om de nachtvoedingen in ieder geval niet te stimuleren, :) Want doorslapen is voor jezelf toch idd wel zo fijn, :-D

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo Rozemarijke en Zwaantje
    Dank jullie wel voor jullie reactie. Ja een sprongetje kan het natuurlijk ook zijn, had ik nog niet aan gedacht. We kijken het nog maar eventjes aan. De tip van het even bij me nemen vind ik ook goed. Het drinken gaat aan de borst de laatste paar dagen niet echt geweldig, maar ik wijtte dat aan een nieuwe verkoudheid. Natuurlijk heeft het niet goed kunnen doorslapen ongetwijfeld ook daar mee te maken, maar ze is niet de hele maand verkouden geweest en slaapt toch al de hele maand niet meer door.
    Ik heb vanmorgen ook bij bol.com het boekje 'lekker slapen zonder huilen' besteld, die heb ik morgen in huis als het goed is. Wie weet staan daar nog nuttige tips in.
    Ik merk trouwens dat als mijn man bij haar gaat kijken als ze 's nachts wakker is, ze eerder tevreden is met het speentje dan als ik ga kijken. Ze heeft misschien in de gaten: ha daar is mama, lekker melk! Dus misschien het troosten eerst maar even aan mijn man overlaten.
    Nouja we kijken het nog maar eventjes aan.
    Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina