Mijn jongste is ziek heeft koorts en vanmorgen o ergegeven. Hij heeft gedronken een fles van 100ml melk (allergy care) Daarna nog 20ml melk. Verdeeld over de dag 100ml sap en bijna 3dubbellikkers. Luiers zijn slecht zou de hele dag met 1kunnen,maar had 2keer gepoept Hij is altijd al een slechte drinker en plasser. Ga morgenvroeg zowieso bellen met ha maar vroeg mij af moet hem wekken? Of lekker laten slapen?
Ik zou hem in zijn slaap wat water laten drinken. Tenminste als dat werkt hier " trapt " de dochter er wel in ..
Ik zou m even checken vannacht en wat drinken aanbieden... Heeft hij nu nog koorts? Zou dat ook id gaten houden. Als hij altijd al slecht drinkt en plast is er geen reden tot paniek, maar in combi met de warmte en meer zweten zou ik m ook vannacht even in de gaten houden.
Die dubbellikkers, daarmee bedoel je ijsjes? Hoeveel gram wegen die per stuk? Dat kun je 1:1 overzetten naar ml: als zo'n ijsje 75 gram weegt, heeft ie dus 75 ml vocht gehad. Minimale intake vocht is volgens mij 500 cc. Als hij normaal al een slechte drinker is, kun je daar nog wel eventjes onder zitten.
Zal de ijsjes even wegen straks ,vannacht heeft hij 100 melk gehad weer en een half ijsje. Vanmorgen nog bijna droge luier maar best goed te pas. Net weer 50 ml gedro ken nu weer een half ijsje. Hij is wel allert dus goed teken.
En die indruk die je kind maakt, blijft het belangrijkste bij de beoordeling hoe ziek je kind is! Fijn dat hij weer opknapt! Wat betreft de ijsjes: staat er niet op de verpakking hoeveel die per stuk zijn?
Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon even met de huisarts bellen om te overleggen. Ik vraag me wel af waarom je zo ontzettend veel ijsjes aan je kindje geeft?? Ook al zijn het 'maar' dubbellikkers, in de gemiddelde dubbellikker zit wel ruim 16g suikers per 100g, dat is ruim 1,5 theelepel! Ik zou proberen gewoon steeds kleine flesjes melk/water aan te bieden. En voor extra vocht kun je ook proberen of er misschien wat meloen in gaat. Erg lekker en zit veel vocht in. En wat ik zei, overleggen met de huisarts als je twijfelt.
Omdat hij drinken in elk soort weigert!! Van een beetje suiker kom je niet in het ziekenhuis,door uitdroging wel...... Eten deed hij dus NIET betekenen dat hij moest teren op 250 ml vocht. Wat zou jij dan doen? Wij zijn echt wel van het gezonde eten ,eten zelfs biologisch,maar in zo,n situatie moet je toch wat he.
Mijn dreumes heeft vanmorgen al 3 ijsjes gehad ze wel niet drinken en vocht is belangrijk dus ijsjes. Die van mij is niet eens ziek alleen stronteigenwijs Deze dagen moet me niet moeilijk doen maar blij zijn dat ze iets willen
Tip bij xenos heb je nu callipo vormen om zelf ijsje te maken uit diksap bij. Zijn van siliconen dus zijn heel snel bevroren
Wat ik zou doen zei ik al, ik zou overleggen met de huisarts. Met een ijsje is natuurlijk niks mis, maar vind het wat veel om drie (of meer) ijsjes per dag te geven.. Heb je al meloen/ander fruit geprobeerd? En die vormpjes om zelf ijsjes in te vriezen vind ik een goed idee! Misschien kun je zo ook gepureerde meloen (evt met beetje extra water) of ander fruit invriezen om als ijsje te geven?
En huisarts zegt gewoon geef hem maar ijsjes dan krijgt hij vocht binnen. Mijn oudste had waterpokken in zijn mond dit wilde niets uitgedroogt in het ziekenhuis en wat kreeg hij daar echt 10 raketjes overdag ofzo. En daar was ik niet blij mee want ik gaf geen suikers. Maargoed ze moeten toch het vocht hebben dus dan maar op deze manier.
Vormpjes zijn idd een goed idee, maar even laten halen door iemand stad is uit de richting en manlief zit de hele week in belgie voor werk. Kan dus weinig met ziek kindje in mijn eentje. Ja had ik geprobeerd hoor fruit maar gister wou hij echt niet,net wel beetje peer gehad
Klopt. Artsen zeggen dan gewoon: geef maar ijs, als dat wel naar binnen gaat. En tja: dat is dan uiteindelijk toch echt verreweg het minste van twee kwaden.... Wat betreft zelf ijs maken: naast diksap kun je ook van jus dórange of appelsap ijsjes maken (of van welk vruchtensap dan ook, aangelengd met water als je minder suikers wilt geven), of van fruitmoes. Eventueel zelfs in ijsblokjesbakjes en als het dan enigszins gestold is, kun je er kleine stokjes in steken, (bewaar je ijsstokjes en knip deze doormidden ).