Melkproducten vanaf wanneer?

Discussion in 'Voeding' started by jon80, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jon80

jon80 Lid

Sep 11, 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dochterlief is vandaag op de kop af 7 maanden. Vanaf haar 5e maand krijgt ze bijvoeding en inmiddels zit zet op een fruithap en een groentehap per dag. Bij de groentehap krijgt ze wat water of diksap, voor de rest nog steeds borstvoeding (alleen op de 3 dagen dat ik werk krijgt ze 1x flesvoeding omdat ik niet meer kolf voor 2 voedingen).

Vandaag heeft ze haar 1e broodkorstje gehad en 3 kleine stukjes brood met wat boter. Maar wanneer begonnen jullie met yoghurt?

Qua fruit en groente eet ze bijna alles, dus dat gaat al heel erg goed, zowel vers als potje, grof en fijn.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben sinds kort (mijn dochter is nu 7,5 maand) begonnen met een toetje na het avondeten. Gewoon volle yoghurt met wat diksap.

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn met 8 maanden begonnen met wat yoghurt/kwark na het avondeten. Gewoon puur zonder toevoegingen.

4. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Wij pas na 1 jaar, omdat hij borstvoeding kreeg. Maar ik dacht dat in kunstvoeding ook voldoende eiwitten zaten tot 1 jaar toch?

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Volgens mij het ook niet nodig qua voedingsstoffen idd. Ik ben er meer mee begonnen, omdat ze nu met ons mee aan tafel eet en ik haar wilde wennen dat een toetje bij de maaltijd hoort zeg maar.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heb ik eerst ook geprobeerd idd, maar dat vond ze zo vies. Ze gruwelde er gewoon van, dat gezichtje, ach gossie, ik moest er wel om lachen, maar eigenlijk was het best sneu. Toen maar wat diksap erdoor en dat vindt ze een stuk beter te eten. Soms krijgt ze er trouwens ook fruit door, als ze op de dag verder geen fruit gehad heeft.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik geloof dat ze voor het eerst bij 7,5 maand yoghurt kreeg, soms geef ik het puur en soms met diksap, ze eet het allebei!

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Is denk ik ook een kwestie van wennen...
    HIer was dat in het begin ook zo'n vies gezichtje maar nu ze het vaker puur krijgt eet ze het gewoon zo op, op het KDV krijgt ze ook yoghurt puur en ze eet het zonder problemen....
    CB zei ook al tegen ons: Ze moeten gewoon even wennen aan de smaak en vandaar het "vieze" gezicht maar als ze gewoon de mond open blijven doen vinden ze het toch lekker, aldus het CB ;)

Nu trekt ze hier ook geen vies gezichtje meer!

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Denk idd dat het echt gewoon wennen aan een nieuwe smaak is, die vieze gezichtjes. Hier was het de eerste paar x ook moeilijk kijken. Maar nu wordt ze wild als ik eraan kom met de yoghurt of kwark.

Het is volgens mij idd niet nodig maar hier ook omdat we zelf ook toetjes eten na het eten.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook yoghurt vanaf 7 maanden, niet als toetje want dat eten we zelf niet, maar als tussendoortje of na de lunch als ze weinig brood heeft gegeten (bijna altijd dus).

Ik doe er vaak wel een beetje diksap of zonnatura jam doorheen, eerst zonder geprobeerd maar dan was het feest na 2 hapjes over.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb het idd een aantal keer geprobeerd zonder diksap, maar ze vond het echt niet lekker. Het is een fantastische eter, eet echt alles, dus ik heb er geen problemen mee om de yoghurt wat zoeter c.q. minder zuur voor haar te maken.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben bij 9 maanden begonnen met yoghurt, omdat er een verhoogde kans op voedselallergie is.
    Altijd puur, overigens. Eerste snoetje is van: jakkes, wat doe je nu in mijn mond?! Maar daarna hapt ze lekker door. Nou moet ik erbij zeggen dat m'n dochter tot nu toe echt NIETS vies lijkt te vinden :). Soms heeft ze geen zin om te eten, en dan duwt ze de lepel weg, maar dat heeft volgens mij niets met de smaak te maken.
    Maar goed, er zullen ongetwijfeld ook kindjes zijn die echt niks van zure smaken moeten hebben... Lijkt me niks mis mee om dan een klein beetje diksap erdoorheen te doen.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel kunstvoeding je nog geeft (en borstvoeding trouwens ook)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het zuurste kun je er ook op een gezondere manier dan met diksap afhalen (je moet trouwens flink wat suiker of diksap erdoor doen, de eerste portie zoetigheid in yoghurt versterkt nl. de zure smaak), gewoon door er wat rijstebloempoeder of een fijngeprakte aardappel door te roeren.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ach, ik denk echt niet dat dat beetje diksap nou zo slecht voor haar is...

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En beter te snaaien dan aardappel...:D

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, ja idd! Aardappel door de yoghurt, bbrrrrr, het idee alleen al *mist de kost-smilie*.

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hier een slechte moeder die gewoon danoontje geeft :p

19. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Haha geweldig! Hier een dochter die met 4 maanden gewoon de chocoladevla uit mijn handen trok ;)

Share This Page