O o oo .. Ik ben slecht! Vanmorgen met de jongste naar de bakker; 3 broden en een lekker gebakje voor ons samen voor na de boodschappen. Brood + gebakje naar huis gebracht en samen naar de supermarkt gegaan Nu, 45 minuten later, weet mijn dochter niet meer dat we een gebakje hebben gekocht( ze zeurt er in ieder geval niet om) Dus geef ik haar haar fruit en gaat ze daarna lekker spelen. En ik? Ik eet stiekem het gebakje alleen op. Kan echt niet he.
Nee Ik zou het in ieder geval zelf niet doen. Ik zou zeggen: kijk eens lieverd, je wist niet meer dat je dit had, hè? Smullen maar Foei!!! Maar wel grappig als ze er in trapt... Ik hoop dat het haar niet te binnen schiet op een later tijdstip.
Nee, dat vind ik inderdaad niet kunnen. Je eet toch als moeder zijnde niet het lekkers van je kind op? Hier wordt dat gewoon keurig bewaard, ik zou ook nooit (echt nooit!) voor mezelf en 1 kind een gebakje kopen, maar dus ook nog een voor het andere kind en dat na schooltijd geven. Het zal aan mij liggen, maar ik vind dit dus een beetje raar.
Haha zo had ik mijn oudste gisteren een oranje koek gegeven. Hij is gek op de roze variant maar eet alleen het glazuur eraf en laat de cake liggen voor wat ie is Ik heb dus gisteren stiekem zijn cakedeel opgegeten, die anders toch hard wordt. Vraagt ie zo ineens uit het niets: "Waar is mijn oranje koek nou gebleven?" Oeps!
Ik zou het niet kunnen, weet dat ze het heel lekker vinden en als ik die blije koppies zie, smelt ik. Ik had er ook twee gekocht, en dan lekker samen opgegeten. Die van mij vergeet zoiets trouwens ook echt niet
Haha had ik ook kunnen doen. Zo heb ik wel eens het speklapje van mijn opgegeten. En bij de vraag of er geen vlees was gezegd dat er spekjes in de bieten zitten en dat dat ook vlees is (A)
idem. Wanneer ik ergens eet waar niet alle kinderen bij zijn is het jammer.. maar wanneer ik wat zou halen bij de bakker is dat vanzelfsprekend voor het hele gezin. Bovendien mogen ze ook niks lekkers van elkaar op eten, dus ik ook niet.
Maar waarom niet eigenlijk?? Je kunt kinderen toch leren dat soms de een en soms de ander eens wat extra's krijgt. Als ik met mijn vriendin gebak eet tijden een uitje neem ik toch ook niets voor mijn man mee...
ahw ik vind het wel een beetje sneu dat soort dingen deed ik vroeger altijd met mn zussen. dingen snel opeten voordat ze überhaupt wisten dat het in huis was enzo nu zou ik dat niet doen met mn zoontje.. niet dat we gebakjes halen, maar als ik iets lekkers maak delen we het altijd.
Ik pik altijd een hapje van mijn zoon als hij wat lekkers heeft. Maar dan niet stiekem natuurlijk. Ik gooi het op 'eerlijk delen'. Minpunt; als ik eens wat lekkers heb staat mijn zoon al voor mijn neus. 'Eerlijk delen heh mama?' Stil ben je...
Een uitje vind ik wat anders, maar wanneer je toch bij de bakker bent en al voor jezelf en je ene kind haalt.. waarom voor de ander niet? Hier zou mijn dochter dan altijd de pineut zijn omdat ze hele dagen op school zit.