Spoedje: Wakker maken voor fles of niet (warm weer)

Discussion in 'Flesvoeding' started by LailiejLoe, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Hi allemaal,

Wat kun je je toch druk maken bij je eerste kindje he... Zo heb ik dat nu:

Max is echt een flinke stevige baby. Vanaf hij geboren is ging het drinken al heel goed en doet hij alles op schema. Hij krijgt nu 4 flesjes van 180 ml en 6 schepjes. Ochtends en avonds krijgt het 2 schepjes pap in zijn flesje.

nu drinkt hij normaal alle flessen bijna tot helemaal leeg (soms laat hij 20 ml staan).

Maar vanavond was het drama. Zoals altijd om 19:00 zijn flesje klaar gemaakt en gegeven. Gelijk al wou hij zijn fles niet. Na een hele tijd te hebben gezeten en een beetje aandringen heeft hij met moeite 80 ml gedronken terwijl hij normaal dus 180 ml drinkt....

Nu moet hij er de hele nacht mee doen en krijgt hij normaal pas morgen ochtend om half 7 weer wat normaal geen probleem is. Alleen nu is het de afgelopen dagen best warm geweest en heeft Max heel erg gezweet.

Moet ik hem wakker maken om 23:00 om nog zijn laatste flesje te geven of kijken wanneer hij vanzelf komt? Ik ben bang als ik hem wakker maakt (hij slaapt nu heel vast) dat het drama wordt om hem weer in slaap te krijgen. Wat zouden jullie doen???

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Qua tijdstip heb je hier natuurlijk niets meer aan.... Ik zou zelf afwachten hoe de nacht gaat, word hij wakker, geef je lekker een fles. Wij hebben onze dochter nooit echt wakker gemaakt voor de 23u voeding maar ik pakte haar vaak slapend uit bed, nam ze slapend op schoot, de fles dronk ze rustig leeg en ik kon ze zo weer terug in bed leggen.

Share This Page