Mijn dochter dronk tot 2 weken terug 4x 210/7. (07.30 - 12.00 - 16.00 - 20.30) Daar deed ze het goed op, sliep ook door. Tot enkele weken terug. Drinken ging véél slechter en 's nachts meerdere malen wakker. Ik heb toen besloten om 5x 180/6 te gaan geven op de tijden 07.30 - 11.30 - 15.30 - 19.30 - 23.30. Om 21 uur ligt ze op bed en het laatste flesje bied ik haar dus slapend aan. De eerste nachten sliep ze weer door en het drinken ging veel beter. Toch werd ze daarna s nachts weer vaker wakker en ben ik bij de fles van 19.30 3 scheppen rijstebloem gaan doen. Ging weer even goed, tot vannacht. Van 02.30 tot 03.30 4x wakker geweest. Het is naar mijn idee geen honger, als ze honger heeft huilt ze echt flink en nu huilt ze niet echt maar 'zeurt' ze min of meer. Ik wacht soms even om te kijken of ze verder slaapt maar als ze dar niet doet ga ik erheen voor een speentje of een knuffel/aai over de bol. Nu ligt ze al vanaf 20.15 uur heerlijk te slapen en twijfel ik weer of ik zo wel een flesje moet geven. Wordt ze niet misschien wakker omdat haar darmpjes het laatste flesje moeten verwerken? Moet ik toch geen rijstebloem gebruiken? Als ik geen flesje geef om 23.30 uur, heeft ze dan uberhaupt wel genoeg? Zijn die droom flesjes wel zo verstandig? Ze drinkt 150/5 zonder problemen leeg maar wil dat zeggen dat ze er schijnbaar behoefte aan heeft of is dit meer een soort van reflex dat ze begint te zuigen? Pff zo lastig soms he als je een leek bent! Hebben jullie tips of adviezen?
Is het nog niet wat te vroeg voor Rijstebloem? Omdat ze nog maar 5 maanden is? Kan het niet zijn dat , dat juist te zwaar valt op haar maagje? Ik weet het niet hoor! bedenk ook maar wat... Miss kun je je vraag beter stellen aan de voedingsdeskundige hier op het forum? Lastig he als je niet goed weet waarom ze dan wakker wordt.... Hoop dat het snel beter gaat! Veel succes!
Ik zou het gewoon blijven proberen met pure rijstebloem... die droompapjes zit best veel suiker in en ik weet ook niet of dat nou zo goed is voor de kleine Misschien is er een andere reden dat de kleine wakker wordt? Of je zou de flessen moeten ophogen naar 180+6 zodat overdag de buffer voor de nacht wat dikker wordt...
Ella27: Rijstebloem mag toch vanaf 4 maanden? Ik geef verder nog geen bijvoeding. Ik dacht eerst ook dat het misschien niet goed valt maar zonder wordt ze ook wakker.. Vandaar dat ik weer twijfel om rijstebloem te geven en dat laatste flesje.. Ik zal mijn vraag idd ook even bij de voedingsdeskundige voorleggen! MayD: ja ik geef gewoon normale rijstebloem zonder smaakje! Daar ben ik idd ook geen voorstander van. Ze krijgt overdag al 4x 180/6 alleen dat droomflesje is 150/5. Zou ik die moeten ophogen? Of juist in die fles rijstebloem doen? Ik geef overigens wel h.a. Voeding. Zou het daar mee te maken hebben? Ik ga pas na 6 maanden overstappen op standaard. Dank jullie voor het meedenken!
MayD: ja ik weet dus idd niet waarom ze wakker wordt. Vanacht weer van 3 tot 4 uur ongeveer 3x wakker geweest. Ze heeft dan geen vieze of volle luier en ze heeft het ook niet te koud of te warm.. (denk ik althans). Wat zou er nog meer kunnen zijn? Ze zit nu wel in de nasleep van een verkoudheid maar ze heeft s nachts geen verstopte neus ofzo.
Misschien de laatste fles iets ophogen dus 180+6 en rijstebloem... misschien heeft ze dan een aardige buffer voor de nacht... Bij 5 maand zat ik met mijn dochter op 210+7 -fruit - 180+6 - 180+6 -groente - 210+7+rijstebloem Misschien is ze aan extra bijvoeding overdag toe, zodat ze verzadigder raakt overdag en zo de nacht beter doorkomt? verstopte neus misschien voor het slapengaan leegmaken met een neuspeer of een beetje zoutwateroplossing?
Ik zou haar gewoon eens laten liggen. Misschien komt ze 2 keer 's nachts, maar ze kan best daarna een ander ritme hebben. Ons jochie moet je dan even een paar dagen gunnen, en dan is het weer goed op streek..
Kindjes worden soms ook gewoon wakker he, 's nachts. Ook als ze geen honger hebben, geen vieze broek... Je zou ook kunnen proberen om de 5e voeding dan 's nachts te geven, of ze dan weer snel inslaapt. Zelf heb ik wel lang die laatste voeding slapend gegeven. Nooit rijstebloem gegeven.
dat wou ik dus ook zeggen mag ze niet wakker worden??? hier zelden een nacht dak ze niet hoor. soms ligt ze effe te brabbelen en laat ik haar doen, soms ga ik haar tut geven en dat is nu al bijna een jaar zo. ik denk dak haar 2 op de 30 nachten snachts niet hoor. succes
Het gaat inmiddels al veel beter. De laatste voeding bied ik niet meer slapend aan en de fles van 20 uur is nu 210/7 met 3 schepjes rijstebloem. Ze slaapt weer lekker door. Ik denk dat het toch een fase was want ook het drinken zelf gaat nu weer veel beter. En natuurlijk worden kindjes wakker s nachts en dat mag ze ook best (rare opmerking vind ik dat). Het gaat er mij om dat ze daardoor slechter slaapt en ik twijfelde dus over de laatste voeding daar ging mijn vraag ook over.
MayD Dank je voor het meedenken! Kan me herinneren dat je me ook al ooit tips hebt gegeven mbt reflux?