Spoedje: warm weer en diarree baby 4 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Dochter 4 maanden heeft ineens diarree. Ze heeft echter zware reflux dus voeding verdunnen/extra water geven is wat dat betreft niet bevorderlijk. Flesjes drinkt ze prima. Laatste luier was wel niet veel plas maargoed die zat pas uur om. Moet ik nu nog extra dingen doen??? Of afwachten?!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij diarree in combinatie met dit weer kan het snel gaan en kun je ORS geven. Dit is een oplossing wat je met warm water geeft in de fles en helpt tegen uitdroging.

Mijn dochter was in 3 kwart dag uitgedroogd dus het kan snel gaan! Houd goed de luiers in de gaten vandaag en wanneer ze een hele dag niet heeft geplast dan meteen de huisarts bellen, of de huisartsenpost (als het savonds is)
    Trekkende huid en huilen zonder tranen zijn ook tekenen van uitdroging ( ik dacht dat ze zich aanstelde, huilen zonder tranen en voel me daar nog steeds schuldig om :()

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    verplaatst naar baby en dreumes.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Thanks! Moet ORS als ze ook goed drinkt? Als ectraatje?!

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het kan zowieso geen kwaad om het als extraatje te geven, dat voorop!

Mijn dochter kreeg het meteen in het ziekenhuis, ook omdat ze overig vloeibaar niet binnenhield, en dit houdt ook spugen tegen, doet je kindje dat ook?

Het is namelijk heel vies spul (heb het zelf ook wel eens met diarree gedronken) en het schijnt dat babies het wel opdrinken als ze echt uitgedroogd zijn... vraag me niet waarom ;)

Maar als ze niet spuugd en haar flesjes wel goed drinkt dan zou ik het even aankijken. Mocht je in de buurt zijn van een apotheek zou ik het wel halen. Dokter adviseerde mij toendertijd namelijk dat het altijd verstandig is om in huis te hebben..

6. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik lees mee.
    Wel goede plas luiers, wil ook goed drinken. Veel koud water.
    Maar spugen en diarree. En verhoging van 39.2.

Met ORS wacht ik nog even.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Bij zowel spugen als diarree helemaal goed in de gaten houden! Sterkte!!

8. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Dankjewel!

Halverwege de avond in twijfel gestaan om HAP te bellen.
    Maar toch niet gedaan. Ze wil namelijk wel veel water drinken.
    Ze is trouwens 8 maand.
    Ze slaapt net, maar houden dr goed in de gaten!

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ors heb ik standaars in huis, het is indd erg vies maar het houd alle vocht die je op dat moment nodig hebt vast en binnen. Warm weer en diarree zorgt voor snel uitdrogen, hou indd de plasluiers, huid en tranen in de gaten. Heeft ze minder dan 3 plasluiers zou ik toch je h.a of h.a.p bellen. Bij onzekerheid zowieso bellen, je gaat het weekend in meid. Je kunt beter voor niets gaan dan dst er strx wat is toch? Sterkte

Deel Deze Pagina