Alleen lekkere dingen aanbieden en evt. gewoon neerzetten dat ze het zelf kan pakken. Zolang ze nog plassen is er geen nood. Er moest bij ons altijd 6u max. tussen zitten. Heb het helaas al een enkele keer meegemaakt dat het erom hing, maar was nog geen uitdroging. Succes!
Mijn buurvrouw had het er ook al over dat er max. een bepaalde tijd tussen mag zitten. Maar als ze dus 30 ml drinkt en 5 uur later weer 30 ml is dat in principe goed? Ze drinkt vannacht waarschijnlijk niet, maar heeft net wel die 120 ml melk op. Mocht het morgen aan het eind van de morgen nog niet beter gaan dan bel ik de HAP. Ik zet haar beker op tafel. Ze speelt er wel mee, en ik mag er uit drinken, maar zelf neemt ze niet. We hebben ook met z'n 3 en op de bank gezeten om te drinken. Man en ik drinken dan, zij zit breeduit te lachen maar drinkt niets. Ze is nog wel heel helder dus.
Ik wou idd ook pakjes drinken zeggen. Gaat er hier meestal wel in, alleen al omdat het interessant is. En ze nemen uit een pakje drinken vaak ook wat grotere slokken. Anders een bidon of flesje wat ze leuk vindt? Ik heb wel eens een flesje aquarius gekocht, zitten ook zouten en suikers in tegen uitdrogen. Soms nemen ze dan toch ineens een paar slokken. Wat ook nog wel wil werken en waar vocht in zit: knijpfruitje, knijpkwarkje en fruit waar veel vocht in zit (watermeloen, peer etc.) Beterschap!
Ik zou er trouwens absoluut niet de focus op letten. Gewoon wat aanbieden en erbij weglopen. Je kan bijvoorbeeld een flesje aquarius kopen en er zelf een slok uitnemen en dan bij haar neerzetten en niet aandringen. Gewoon even laten. Grote kans dat ze het vanzelf pakt en wat wil drinken.
Bedankt allemaal voor de tips! Ik denk dat ik morgen met haar (in de wandelwagen) naar de supermarkt ga. Dan mag ze zelf drinken uitkiezen, en onderweg vast wat proberen. In de wagen wil ze vaak wel proberen. Ik heb ook eens gehad dat ze niet wilde eten, toen at ze in de kinderwagen wel. Waar dat ding al niet goed voor is...
Ze heeft vanmorgen bij het ontbijt 80 ml yoghurt op. Verder nog 1 slokje uit haar beker (melk) Tussendoor in de speeltuin een pakje drinken bijna leeg. Ongeveer 150 ml. Net wilde ze weer niet drinken, ik heb stiekem in haar bedje een fles melk gezet, ik hoop dat ze daar uit drinkt. Maar het gaat al beter dan gisteren! Ik denk dat het komt doordat ik eerst met een spuitje antibiotica gaf en daarna haar liet drinken voor de vieze smaak. Nu is ze helemaal bang voor het spuitje en wil ze ook niet meer drinken. Ik heb dus tussendoor antibiotica gegeven en heb haar niet laten spoelen. Ben benieuwd hoe het verder gaat!