Spoedje - wat te doen als je kindje ziek is

Discussie in 'Voeding' gestart door Josien, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik zou ook iig ORS in huis halen. Wij gaven het met een spuitje (we moesten haar een beetje dwingen, want zo wilde ze het niet)

Het is zo naar als ze ziek zijn, kan me voorstellen dat je niet lekker op je werk zit. Hopelijk knapt hij snel weer op.

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik zou toch ors halen. Mijn dochtertje heeft het een tijdje terug ook gehad en ORS was echt een wondermiddel. Daardoor voelde ze zich echt beter en je weet zeker dat hij alle benodigde mineralen etc binnen krijgt. Het voorkomt uitdroging wat het grootste risico is bij buikvirussen. Iedere keer na spugen / diarree ORS geven ( tot de maximale doseren ) verder i..d helder vloeibaar iets anders zou ik hem even niet aanbieden zo lang zijn maag en darmen nog zo van streek zijn.
    Beterschap !

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vanmorgen toch maar even de huisarts gebeld omdat hij zo'n diarree bleef hebben. Ik vroeg of ze iets hadden tegen die diarree. Overigens heeft ie gisteren maar liefst anderhalve liter gedronken. Inhaalslagje zullen we maar zeggen :(... De assistente van de huisarts wilde dat de huisarts hem vandaag toch zag. Dus wij vanmiddag daar naar toe... zul je zien dat hij tot die tijd geen diarree meer had :( en bij thuiskomst natuurlijk direct wel weer. ORS hebben we inderdaad nu, maar de arts vond hem er helder genoeg uit zien uit zijn oogjes, dus het is toch een kwestie van uitzieken :(.

Vandaag heeft ie zowaar 3/4e van een boterham als ontbijt gegeten en 1 1/4e boterham als lunch. Verder een half potje fruit en een opscheplepel nasi. Ik ben wel trots op hem. Het drinken is vandaag wel weer minder, maar goed... hij heeft in ieder geval wel weer gegeten en in vergelijking met gisteren is het drinken sowieso snel weinig natuurlijk.

Nu zijn pappa en mamma door hetzelfde virus geveld, dus het is gezellig hier in huis ;). Hopelijk knappen we allemaal snel op!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nasi na spugen en diarree, dat meen je niet mallerd!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat het weer wat beter gaat!
    Nu jullie nog..;)

@Zogelukkig, je zou idd denken dat dat niet fijn is, nasi na buikgriep. Maar mijn dochter heeft dat ook gehad, na spugen overdag niks willen eten en 's avonds een paar happen macaroni weghappen en dat bleef er gewoon in:(
    Mijn vriend eet ook de raarste dingen als hij ziek is geweest en net weer beter. Ik durf dat nooit, begin met een cracker of beschuit maar zware, gekruide dingen? No way:D
    Rare jongens die kinderen;) (en mannen)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gwahaha, rare jongens idd! Mijn zoontje begon met een rijstwafeltje, stukjes appel, half banaantje, koppie thee zoiets.;)

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb een pizza besteld toen ik weer beter was haha! Hij ging niet helemaal op maar ik voelde me wel lekker daarna :)

8. adi

adi Niet meer actief

Oh meiden, ik word al misselijk als ik de laatste posten lees :)

Ik heb een keer een flinke buikgriep gehad, en daarna kon ik 2 dagen alleen op water gekookte pure pasta binnenhouden.

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hoe gaat het nu met jullie en je zoontje?

Als hij graag melk wil drinken, dan zou je evt. de melk kunnen aanlengen met water. dat maakt het misschien minder zwaar.

Fruit pureren en aanlengen met wat water en in ijsvormpjes in de vriezer. (een beetje het perenijsje idee zoals iemand hierboven al aangaf)

Veel sterkte!

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het kind is sowieso gek hoor ;). Het kan hem niet pittig en gekruid genoeg zijn. Ik had voor hem zelf in eerste instantie wat anders gemaakt (zachte kip en rijst zonder wat erin), maar hij zag onze nasi op bord en wilde toen alleen nog maar dat :(. Raar kind...

Maar goed, hij is sowieso altijd raar geweest met dat soort dingen. Al toen ie heel klein was kon de nasi hem niet heet genoeg zijn (dat was nu trouwens niet hoor ;)).

Hij maakt het nu aardig. Voor het eerst hoefde we vanmorgen niet kind, bed en kleding poepvrij te maken en heeft ie alleen vanmiddag een dunne poepbroek gehad. Hij lijkt dus aan de beterende hand. Ook de boevenstreken lijken weer terug te keren, dus meneertje meent volgens mij aardig dat ie weer beter is :p.

Bedankt voor al jullie lieve tips!
    Josien

Deel Deze Pagina