okee, ik mocht niet meer dan 60 mg geven op die leeftijd van de kinderarts. Heb ik dus aangehouden en was altijd voldoende eigenlijk.
Een halve slaat 'nergens' op in de zetpil zit 120 maar de helft van die zetpil is geen 60 kan net zo goed 80 zijn of 40... 60mg kun je gewoon bij de apotheek kopen.
In Duitsland hebben ze er geen van 60 mg vandaar. Maar nu was onze kleine ook wel aan de lichte kant... kan ook daar aan liggen natuurlijk. 4 x 120 mg zou ik niet doen persoonlijk.... ziekenhuisdoseringen zijn niet ook zomaar voor thuis. Ook met paracetamol kun je makkelijk vergiftigen... heb legio gevallen gezien.
Zetpillen niet halveren daar je inderdaad niet weet hoeveel waar zit!! Het geneesmiddel kan in het vet naar een plek zakken ja!
Een kind van 8 kg mag zeker 4x120 hebben hoor. Hoeft natuurlijk niet Doseringen in het zh worden op basis van gewicht gerekend (90mg per kg verdeeld of 3 of 4 toedieningen per 24 uur). Dus dan kan een kind van 8 kg makkelijk 4 keer 120 hebben, dan overdoseer je bij lange na niet. Ik werk op een Kinderafdeling, vandaar dat ik het weet. Zetpillen idd niet halveren, je weet nooit waar in de pil de werkzame stof zit. Succes met je kleine!