Ik geef mijn kinderen eigenlijk altijd brood. Maar als ze hun bui niet hebben en ze lopen enorm te treuzelen is dat niet handig voor het werken gaan.. Dus; wat voor ontbijt geven jullie aan de kids als ze naar het kinderdagverblijf gaan?
De oudste (over een paar maandjes 3), mag kiezen: boterhammen (met pindakaad of worst), volkorenbeschuit (met jam), of ontbijtkoek. Meestal gaat hij voor de boterhammen, maar soms heeft hij daar een beetje genoeg van en kiest hij een paar dagen wat anders.
Nu eet mijn zoontje wel zijn boterhammen ook nog wel oke, maar ik kies er op de dag van kdv vaak voor (andere dagen ook wel) om havermout pap te geven. Hij (en ik) is er gek op, en vraagt er vaak al om als ik m uit zijn bed haal. Dus is het snel op, haha kan idd nog wat tijd schelen. Tis ook nog eens erg gezond en vullend!
zoontje mocht niet ontbijten op kdv. als hij niet gegeten had moest hij wachten totdat het fruit tijd was.om 10uur dus. ze gaven niks omdat dan alle andere kinderen ook n broodje zouden willen. onderweg soms iets, maar hij at dan ook niets.
Onze dochter gaat dan wel niet naar een Kdv, maar eet vaak pap. Ze is echt een super goede eter, alleen brood is in de ochtend niet erg favoriet. pap gaat er altijd super goed in.
rijstewafel kaas van (AH) snackerjacks, plakkoek of ontbijtjes (ontbijtgranen honypofs) met melk apart
onze dochter gaat maar 1 dag, normaal boterhammen maar op de dag van het kdv een pap fles. eigenlijk belachelijk op deze leeftijd maar ze wil het graag en ik heb echt geen tijd en zin om om half zeven een strijd te voeren. dus terwijl ze op bed haar pap fles naar binnen werkt en het zandkasteel kijkt kleed ik haar aan en we zijn binnen een half uur de deur uit.
Wij geven altijd brood, maar er zijn natuurlijk genoeg opties. Pap, havermout, brinta, pannenkoek etc.
Wat bij ons heel goed werkt...Zoonlief is gek op krentenbollen en op zaterdag halen we altijd een zak verse. Een voor zaterdag bij de lunch, een voor maandagochtend en 1 voor dinsdagochtend (zijn kdv dagen). Hij is op voor ik het weet maar of het een heel goed/gezond ontbijt is weet ik eerlijk gezegd niet . Het wertk in iedergeval heel goed.
Meestal brood. En soms eet ze het niet goed genoeg op maar op het kdv eten ze om 9.15 al fruit dus ik maak er geen groot punt van. Dan eet ze daar maar als ontbijt fruit.
Havermoutpap met jam/rozijnen/honing/banaan. Eerder meestal brood maar hij treuzelt tegenwoordig zo dat we weer terug zijn bij pap. Nadeel vind ik dan zelf eerder op moet staan om die te koken en te laten afkoelen
Honingrondjes van Bambix ik zet die al klaar als ik ga werken en een half uur later gaan mijn man en dochter eten dan zijn ze al lekker zacht (brrr) maar onze dochter vind het heerlijk.
@laravelk: Je kunt de havermoutpap ook al de avond tevoren maken he, in de koelkast en dan sochtends opwarmen!
Als ik een magnetron had (of wilde) zou ik dat doen maar daar ben ik geen fan van dus als ik de pap 's avonds maak zit ik de volgende dag met een extra aangekoekte pan
Brood. Als ze aangeeft dat ze genoeg heeft, halen we haar bordje weg. Meestal eet ze wel minstens een boterham, maar soms maar een halve. Ik ga geen strijd aan. Als ze "honger" krijgt is dat haar probleem. Na een paar keer hebben ze dan echt wel door dat ze maar beter een beetje kunnen eten.