hoi. ik weet niet meer wat ik met mijn werk wil. nou ja, eigenlijk half en half wel; ik zou toch wel willen stoppen alleen heeft mijn man liever dat ik toch wel blijf werken voor de extra's. dat ben ik ook wel met hem eens en mijn man is vrachtwagenchauffeur en als hij ziek is of vakantie heeft dan verdient hij minder (hij verdient veel door juist overuren te maken). ik zou graag een paar ochtenden werken ofzo. ik weet niet goed wat ik moet doen, want als ik niet meer voor een baas ga werken dan zit je ook met je opbouw van je pensioen en dat soort zaken. zit erg in dubio en ik zie ook nergens een baan die me aanspreekt. hoe doen jullie het? mejon
Hoeveel uur werk je nu dan? Ik kan het me wel voorstellen van je man, als hij ziek is dan zit je... Ik ga ook minder werken, nu 24 uur in de week. Ik spaar graag, dus ik ga proberen zuiniger boodschappen te doen. Misschien is dat een optie? Of je gaat schoonmaken? Dat verdient goed en is ook niet zo'n verplichting...
ik blijf thuis voor de kinderen en mijn vriend werkt gewoon... Ook hij verdient veel extra door de overuren. Ik weet niet of je kinderen hebt en zo ja hoeveel... Maar als dochter van een vrachtwagenchauffeur zijnde vond ik het prettig dat mijn moeder thuis was voor ons. En die ging alleen de ochtenden werken als wij op school zaten. dus van kwart voor 9 tot kwart voor 12.
Hier gaat mijn vriend juist wat minder werken en ik blijf fulltime aan de slag. 4 dagrn van huis en 1 dag thuis werken. Vrachtwagen chauffeur is vast erg lastig part time uit te voeren. Anders kon je de zorg mooi delen. Maar blijven werken vind ikzelf de beste optie. schoonmaakwerk is meer als je weinig opleiding hebt en toch wat wil verdienen lijkt me ... Bovendien is dat vaak zwart en je wil toch je pensioenopbouw behouden. Oftwel ga lekker drie oid dagen werken. Goed voor jou, goed voor je kind, goed voor je relatie.
nou ik werk nu 3 dagen in de week. ik vind dat ook het maximale, maar ik zou liever ochtenden werken ofzo zodat ik niet hele dagen van huis ben. ik moet zeggen dat er nu toch thuis ook wel eens het een en ander blijft liggen en dat voelt ook niet prettig. en ik ben ook graag zelf bij ons meisje. schoonmaken zou me op zich niks uitmaken, maar als ikzelf dan eens ziek ben heb ik ook helemaal geen inkomen. dus dan pak je toch mis op een bepaald bedrag. vind het zo moeilijk. we hebben een dochtertje van bijna 6 maanden.
ik stop helemaal met werken en ons inkomen zal flink kelderen. mijn vriend heeft ook liever dat ik partime ga werken en heb besloten om dit over 1 jaartje te gaan doen. inschrijven bij verschillende uitzendbureau voor oproepkracht in schoonmaak etc. mijn vriend werkt in 3 ploegen en dat maakt het lastig om een baantje te vinden die hier bij aansluit vandaar dat we het zo gaan doen. zij inkomen is dus belangrijk en alles wat ik binnen breng is extra en daar gaan we dus ook geen rekening mee houden
Mijn man werk voor zichzelf en ik blijf thuis bij ons meisje. Het liefst ga ik 1 dag per week werken (gewoon voor sociale contacten) maar mijn man wil dit niet hij wil dat ik bij ons meisje blijf en gewoon ga genieten van al haar eerste dingen. Misschien dat ik over een jaartje ofzo een dag of 2 ga werken maar dat zien we dan wel weer. Groetjes.
ik moet maandag weer beginnen met werken en dat ga ik ook doen maar ik ga meteen mijn ontslag indienen (heb een opzegtermijn van een maand namelijk) zodat ik na mijn vakantie van 20 juli tot 4 augustus lekker thuis kan blijven met de kindertjes, ik ga dan op de loonlijst van mijn man (eigen bedrijf) zodat ik toch verzekerd blijf en ik krijg dan ook elke maand een lekker bedrag, ik blijf dan thuis administratief werk doen voor hem!
Je laat je toch niet door je man vertellen wat je moet doen? Waarom gaat hij zelf niet genieten van haar eerste dingen en wat minder werken als hij dat zo belangrijk vind. Sorry hoor maar ik kan daar even niet bij..... Ik ken mannen met de hoogste topbanen die geregeld hebben dat ze minder werken, het is gewoon een kwestie van willen. Dus als hij zelf niet wil, kan hij jou daar toch helemaal niet toe dwingen .... Misschien lees ik het anders dan het bedoelt is maar het komt bij mnij heel bijzonder over.
ik heb dan ook zoiets van: pfff...als ik zou stoppen met werken zou dat dan met het geld ook wel gaan. kunnen we dan wel rondkomen. ik wil niet krap bij kas zitten. je wil toch dat je kleine niks te kort komt. ik zit steeds op internet te kijken of ik een leuke baan tegen kom, ook dichter bij huis, maar wat ik tot nu toe leuk vindt zijn tijdelijke banen (omdat iemand met zwangerschapsverlof gaat). ik wou dat wij het makkelijk konden met 1 salaris dan hoefde ik nu niet zo moeilijk te doen.
ik was ook gestop met werken en kan je verzekeren dat het heel leuk is als je kindje klein is maar als hij ouder word en zelf begint te spelen voel je je zo onnuttig dat had ik toch. nu werk ik als poetshulp enkel in de voormiddagen en vind het echt super zo. groetjes Talia
nou dat lijkt mij ook best wel "ideaal". maar wat nou als je ziek bent? dan heb je dus geen inkomsten (zolang als je ziek bent) en je bent ook niet verzekerd. dat houdt mij dus wel tegen.
ik heb 5maanden thuis gezeten na de geboorte maar ik kon het echt niet! ik hou super veel van mijn dochter maar wou wel onder de mensen blijven! dus ik ben 2 dagen gaan werken misschien is dat een optie?
Ik werk nu 3 dagen en mijn mannetje heeft 1 dag ouderschapsverlof. Ik vind het belangrijk dat Vince zijn papa ook een dagje met hem alleen is. De andere dagen (2) gaat Vince naar het kinderdagverblijf. Voor het netto tarief wat ik per maand betaal aan het kinderdagverblijf hoef ik niet een dag extra minder te werken! Bovendien vind ik het voor de ontwikkeling van Vince ook belangrijk dat hij minstens een dagje met andere kindjes is. Ik vind het nog steeds moeilijk om hem weg te brengen, maar ik zie het maar zo ...... als hij straks naar de kleuterschool gaat zal hij (en mama) hier ook minder moeite mee hebben. De dagen dat ik thuis ben besteed ik 100% aan mijn ventje. Ik denk dat ik dat niet zou kunnen als ik de hele week met hem thuis zat. Greetz, Ellis76
Dit vind ik dus echt bot overkomen, alsof schoonmaakster dom zijn ofzo, Vaak is het zo dat als je bij een schoonmaakbedrijf werkt dit ook in de avond uren kan doen en het daardoor eventueel kan combineren met je huishouden. Ik heb gewoon MBO gedaan en ook in de schoonmaak gewerkt. en MBO is toch niet weinig dacht ik zo. Sorry maar vind dit echt zo'n K*T uitspraak.... Dit zou je bv ook van Taxi Chauffeurs of Vrachtwagenchauffeurs kunnen zeggen, die hoeven alleen een rijbewijsje te hebben en beetje wegenkennis, zou je ook kunnen zeggen geen opleiding voor nodig...
Schoonmaaksters zijn helemaal niet dom, schoonmaken is eenvoudig werk. Dat is heel wat anders. Maar het is wel heel erg nuttig werk, en dankbaar werk, en als je alpha hulp bent al helemaal. Maar voor schoonmaakwerk hoef je toch echt geen opleiding te hebben. Je moet handig zijn, snel, hard kunnen werken. Maar een opleiding is echt niet nodig... En dat is precies wat ik zeg. ( en dat geldt wellicht ook voor taxichauffeurs en volgens mij NIET voor vrachtwagenchauffeurs) Voor mij is het lastig voor te stellen ,dat als je een opleiding hebt voor een mooi vak, je daar niets mee doet maar dan wel gaat schoonmaken. Terwijl als je handig bent, en een hard werker, maar niet zo van het leren bent, je aan schoonmaken een prima en dankbare baan kan hebben.... huisvrouwen die zwart gaan schoonmaken, en een goede opleiding hebben benadelen en de maatschappij, die goed opgeleide vrouwen nodig heeft, zeker in de tijd van de vergrijzing. En ze benadelen de meiden die wat minder hebben kunnen leren, maar juist het goed zouden doen als schoonmaakster. hun werk wordt nml "ingepikt" door huisvrouwen die er even wat bij doen ( zwart) Ik stel het nu een beetje zwart wit. Om iig duidelijk te maken dat ik schoonmaken geen minderwaardige baan vind. Onzin... Ik wil gewoon iedereen aanbevelen om te doen wat in zijn mogelijheden ligt, en als dat een baan voor een middel/hoge opleiding is... doe dat, en neem een wat minder opgeleid iemand in dienst die je huishouden doet. één beschikbare baan vervuld en een nieuwe baan gecreëerd , mooier kan toch niet. Dat is goed voor de economie, omdat daarmee de omloopsnelheid van het geld weer omhoog gaat en we problemen door de vergrijzing tegengaan.
nou mijn moeder is schoonmaakster geweest en die was slim zat! dus ben het er ook helaasniet mee eens! ieder zijn eigen ding of je nou een opleiding hebt of niet! er zijn mensen die miljoenen verdienen zonder opleiding!
Nogmaals : ik zeg niet dat je dom bent als je schoonmaakt, ik zeg dat je voor schoonmaken niet geleerd hoeft te hebben, en je hoeft er niet slim voor te zijn. En ook als je niet geleerd hebt kun je een prima baan krijgen. En er zijn zelfs domme mensen op veel te hoge posities
Ik werk 2 dagen en ik vind het eigenlijk helemaal niks. Ik doe het ook om wat extra's te kunnen doen. Ik baal er van als ik dan savonds thuis kom en moe ben, dan ook nog eten maken en Eliza is er dan ook, die wil ik dan alle aandacht geven.. Ook de dingen in huis blijven liggen die je er bij de andere vrije dagen bij in moet proppen.. Ik weet echt niet wat het beste is, aan de ene kant wil ik niet uit het werk raken anders kom ik er nooit weer tussen in de branche waar ik voor geleerd heb, ook de sosiale contacten.. Maar als ik mocht kiezen, zou ik thuis blijven.. alleen die keuze heb ik niet aangezien mijn man ook nog in tijdelijke dienst is, wordt hoogst waarschijnlijk wel voor vast aangenomen maar dat is nog onzeker. Als hij eruit moet, kan ik altijd bij mijn werk volledig gaan werken.. Bah dat stomme werk ook.. moeilijke keuzes!
ja ik zou eerlijk gezegt ook de eeste paar jaar thuis willen zijn voor de kleine en als ze dan naar school gaat weer parttime gaan werken. maar mijn man denkt dat dat qua geld te krap wordt. en hij denkt dat ik dan uiteindelijk helemaal niet meer aan het werk wil. ik denk dat ik uiteindelijk wel weer zal gaan werken, heb er geen hekel aan, maar ben er nu liever voor ons kindje.