Spoedlesje etiquette nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ringeling, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik kan het niet duidelijk vinden, volgens mij is het koninklijke hoogheid. Maar andere 'regels' kan ik zo niet vinden.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik wist het wel zeker, twee minuten te laat hihi alleen zooooooooo jammer he, het is ongeveer 17 jaar geleden, dus nog geen Maxima in beeld hahaha, als ik nou anders had gereageerd, had ik misschien wel de nieuwe Maxima kunnen zijn whahahahahaha lol :D

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja dat klopt W-A spreek je aan met Koningklijke Hoogheid en dus niet met Hoi :) hihi

4. knap

knap Niet meer actief

Ben ook op onderzoek gegaan maar kan er ook weinig over vinden. Dacht dat ik het ooit gelezen had. Op de web site van de k.:)

5. knap

knap Niet meer actief

:) haha. Wie weet haha.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Meestal krijg je de 'verplichte' dingen toch van te voren van de beveiligers te horen. Het gaat er geloof ik ook om hoe officieel het bezoek is en hoe hij zelf aangesproken wil worden.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja klopt, als het goed is, krijgen jullie morgen allemaal de instructies, wel leuk hoor, veel succes trouwens

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Leuk zeg!

Sowieso natuurlijk 'vousvoyeren', dus met 'u' aanspreken. Tenzij hij zelf aangeeft dat dat niet nodig is.
    (Werk met veel Fransen samen en die werken over het algemeen ook volgens dit principe. Noooooit 'tu' zeggen tegen een hogergeplaatste persoon, tenzij hij dit zelf aangeeft. Gelukkig sta ik al als die eigenwijze Nederlandse bekend en 'tutoyeer' ik er dus vrolijk op los :p)

Koninklijke Hoogheid is idd de aanspreektitel voor hem.

En verder.... Geen idee! In de basisinstructies die je gaat krijgen zullen ze daar ook vast nog wel wat over zeggen.

Heel veel plezier morgen (weet je al wat je aantrekt, misschien anders daar ook nog even een topic voor openen ;))!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    *pakt etiquetteboekje*

Prins Willem-Alexander spreek je aan met: "Koninklijke Hoogheid"
    Tegen Maxima mag je gewoon "mevrouw" zeggen.

En wat zeg je tegen ze als je ze een hand geeft? "Prettig/aangenaam kennis te maken" of zo? Of "Het is mij een eer met u kennis te mogen maken"?

10. me83

me83 Niet meer actief

ohhh wat leuk zeg!! spannend ook wel!

ik heb geen idee wat je kunt zeggen,ik zie ze alleen heel vaak winkelen en ze zijn echt best normaal, heel spontaan en echt niet te beroerd om iemand gedag te zeggen of handjes te schudden.

uiteindelijk zijn het ook gewoon maar mensen;)

veel plezier!

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Er komt geheid een instructie. Daar kan je vragen stellen en zei kunnen je een correct antwoord geven op je vragen.
    p.s., ik vind het trouwens wel leuk en zou hem ook best willen ontmoeten.

Laatst heeft mijn man wel zijn broer gezien, die hield een babbeltje en keek daarna mee naar een voetbalwedstrijd in een expat meetingpoint. Gewoon casual.

12. Purk

Purk Niet meer actief

Wat spannend! Zoals anderen al zeiden spreek hem aan met koninklijke hoogheid, maar julle worden idd nog geïnstrueerd hoor. Veel pezier!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Leuk.

In wat voor functie ben je? Ga je hem alleen een handje geven of ook echt in gesprek? Wees gewoon beleefd, dat is het voornaamste.

Ik weet nu wel waar je woont en werkt, grappig!

En feliciteer hem even met zijn jongste broer!:D

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Toen de koningin bij ons aan de zaak kwam mochten wij ook niks zeggen voordat zij dat deed. Was een leuke ervaring in ieder geval!

Triest.

15. Bri

Bri Niet meer actief

WA komt op mij over als een vrij moderne man, dus ik denk dat je geen kniebuigingen o.i.d. voor hem hoeft te maken. Eventueel kun je hem de eerste keer aanspreken met Koninklijke Hoogheid, voor de rest net zoals je zou doen tegen een ander die je niet kent. Dus u, meneer, totdat hij zegt dat het anders mag.

Serieus, is dit hoe jij normale personen aanspreekt? Ben je 13? En zegt je moeder daar niks van?

16. Purk

Purk Niet meer actief

Zoujij een normaal persoon zo aanspreken?! Heel apart....

17. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
  18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ochjee. Ik zou bang zijn om de controle te verliezen. Dat ik bijvoorbeeld heel hard op 'm af loop, tegen 'm op spring en in zijn gezicht ga likken, haha!

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Alsof ik mijn man hoor praten ;)

20. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal, ik ben benieuwd naar de instructies. Ik weet wel dat er al een avond is geweest om alle bijzonderheden door te spreken. Daar was ik niet bij aanwezig omdat ik niet wist dat ik was uitgenodigd ( lang verhaal haha)

Wbt kleding : ik heb een nette broek, colbert en nette pumps.
    Kan toch gewoon?

Deel Deze Pagina