Verpleeghuis hoe is dat bij jullie??

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Somita, 26 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Voor degene die werken in een verpleeghuis.

Hoe doen jullie dat met even tussendoor een glas water drinken of koffie drinken.
    Doen jullie dat echt helemaal apart van de bewoners?

Wij mogen in de huiskamer niet meer drinken en moeten dan ergens anders heen.
    Nu met die mondkapjes in combinatie met de cv die aanstaat heb ik echt meer behoefte aan extra water.
    Deze drink ik vaak even snel in de keuken,vaak tussen het naar bed brengen van bewoners door.

Nu mag dat niet meer omdat familie ook niet mag eten en drinken als ze op bezoek komen en de mondkapjes op moeten houden.

Nu begrijp ik dat wij een voorbeeldfunctie hebben, maar vind dit best wel een rare regel.
    Maar misschien is dit bij andere al wel aan de orde dus ben benieuwd.

Weet wel dat het voor mij inhoud dat ik nog minder drink dan dat ik normaal al doe tijdens mijn werk.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Wat een vreemde regel. Bezoek is toch heel wat anders dan werk. Je moet toch gewoon kunnen eten en drinken tijdens je werk. Heb je geen pauzes waarin je dat kunt doen?

3. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    We hebben een half uur etenspauze en officieel en kwartier 's avonds koffie drinken met de bewoners.
    Maar deze gebruik ik nooit omdat ik altijd bezig ben.
    We moeten nu naar de multruimte lopen om daar even een slok water te drinken.
    Sorry maar dan ben ik 2.minuten aan het lopen voor 10 seconden dronken en ik weet nu al dat ik dus niet meer drink tijdens mijn dienst,omdat ik me daar geen tijd voor gun.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    #4 Syane, 26 dec 2020
    Laatst bewerkt: 26 dec 2020
    Maar ze geven je dus wel de gelegenheid. En jij maakt zelf de keuze om daar geen gebruik van te maken. Dan is het wel een beetje een ander verhaal. Het is wel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen zodat je het ook vol kan houden zo’n hele dag werken. Ik zou proberen om toch zelf de pauzes en drinkmomenten te gaan inlassen.

Neuzeke en Elsss vinden dit leuk.
  5. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Sorry Was daarin niet duidelijk.
    Gaat meer om de momenten tussendoor.
    Door het mondkapje krijg je een droge mond en daardoor neem.ik tussendoor nog weleens een slok water dit mag dus niet meer omdat het mondkapje niet af mag in de huiskamer.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    #6 Felice, 26 dec 2020
    Laatst bewerkt: 26 dec 2020
    Op zich snap ik wel dat ze niet willen dat je bij de patiënten het mondkapje af doet.
    Maar kun je dan niet een flesje water meenemen, of ergens anders tussendoor wat drinken?

Syane vindt dit leuk.
  7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Je krijgt toch de gelegenheid om wat te drinken? Gebruik die momenten dan ook. Misschien dat het dan tussendoor ook makkelijker vol te houden is zonder droge mond.
    Tegen droge lippen of wangen kan je wat smeren.
    Ik snap het wel dat ze dat niet willen bij de cliënten.

8. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik werk op klein schalig wonen. Wij behoren met de bewoners samen te eten. Dat is met de 1.5 meter niet haalbaar wij eten nu of eerder of later. Maar als dit niet haalbaar is dan dus niet of tijdens rapporteren.

Drinken tussendoor mogen wij in de keuken of in de ruimte waar medicatie uitgezet word.

Het is soms aanpoten bewoners vinden het ook moeilijk dat we niet meer zo veel bij hen mogen zitten en mee eten of koffiedrinken.

Wij hebben wel van ons management bevochtigtigers gekregen dit helpt wel iets.

Vervelend dat jij niet tussendoor kan drinken is er geen ruimte waar je wel even wat kan drinken tussendoor? Is niet ideaal maar bijvoorbeeld op toilet of andere ruimte. Bij ons mag bezoek ook niet meer in huiskamers etc komen alleen nog op de slaapkamers. Dus vind het bijzonder dat deze regel geld. Als jij na 2 a 3 uur een nieuw mondkapje nodig hebt waar moet je die vervangen dan?

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik werk ook op een kleinschalig verpleeghuis. Wij drinken gewoon koffie in de huiskamer en wij eten ook nog steeds gezamenlijk met de bewoners. Wij kunnen de tafels uit elkaar halen (hebben 1 grote tafel en 1 kleine tafel), dus hebben nog wel ruim afstand van de bewoners (meer dan 1,5 meter). Bezoek mag niet op de huiskamer komen, maar krijgen wel koffie aangeboden. In de slaapkamer kunnen ze op 1,5 meter afstand zitten van de bewoner en mogen ze het mondkapje afdoen tijdens het drinken.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik werk ook in een verpleeghuis, nu sinds 4 dagen ineens 6 besmette clienten terwijl we vanaf april schoon waren:(

Familie mag ook niet meer in de huiskamer komen, heerlijk rustig haha
    Eten en drinken doen wij nog wel bij de bewoners, alleen de grote pauze van een half uur zitten we apart van de clienten.

Mag je niet ergens een flesje met een rietje neer zetten bijvoorbeeld? Kan je t rietje onder je mondkapje door schuiven

11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Bij ons is de keiharde afspraak dat je mondkapje alleen af mag als je alleen (dus zonder bewoners of collega's) in een ruimte bent.

Pauzes doen we in groepjes van maximaal 3 met een zeer ruime afstand van elkaar.

Personeel dat zich hier niet aan houdt, wordt hierop aangesproken, meerdere keren aanspreken kan leiden tot een officiële waarschuwing.

Drinken kan in je pauzes, als jij ervoor kiest om daar geen gebruik van te maken, moet je ook niet mekkeren. Heb je tussendoor dorst, dan zoek je een plekje waar je allen bent en drink je daar een beetje water.

Misschien hard, maar ik ben echt klaar met al die mensen die klagen over de maatregelen en zelf ervoor zorgen dat het alleen maar langer duurt.

olleke vindt dit leuk.
  12. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Sorry hoor maar inderdaad nu ben je wel heel hard.
    Ik hou me aan alle maatregelen leven vrijwel in qaraintaine.
    De supermarkt en het werk zijn de plekken waar ik kom.
    Mijn moeder past op als ik werk, dus die komt hier en mijn vader zijn fiets staat hier,dus die komt weleens even zwaaien voor hij post gaat lopen en dat is het.

Dus vind dat je heel snel oordeelt en jij bent klaar met mensen die zo oordelen ik ben klaar met mensen die meteen roepen dat men zich niet aan de maatregelen houdt.

Ik.heb 1 pauze, een eetpauze , verdee hebben we geen officiële pauzes dus nee het is echt even tussendoor.
    We zouden een kwartiertje hebben, dan kunnen we bij onze bewoners zitten,we mogen ons niet afzonderen.
    Daarnaast hebben wij net als zoveel tehuizen te maken met een hoog verzuim dus tijd om te zitten hebben we niet eens omdat we niet met volledige formatie draaien.

Maar heb gisteren op de gang een slok water genomen tussendoor en verdee pas eind van mijn dienst dat iedereen op bed lag.

Zuul vindt dit leuk.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ze vraagt het toch alleen maar.. o_O

14. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    O en bij ons was die afspraak er niet zo duidelijk nu sinds van de week dus wel,dus ja dat ik het wel deed op 3.meter afstand even een slokje water drinken is dan wel heel raar natuurlijk.

15. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik weet niet precies hoe het bij ons werkt met drinken tijdens het werk, omdat ik in de planning werk.
    maar ik denk dat het wel heel belangrijk is om je aan de regels te houden.
    En je een manier zoekt, om toch ook goed voor jezelf blijft zorgen.
    Want echt. Je zit er niet op te wachten dat je met je team in cohort moet gaan verplegen. Wat een verschrikkelijk iets is dat zeg.

hoe werkt het bij jullie, wanneer er besmettingen zijn op jullie afdeling/team/woongroep?
    Blijven de cliënten bij jullie of worden zij overgeplaatst naar een cohort afdeling?

16. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Bij ons blijven ze op de afdeling en gaat de desbetreffende groep in qaraintaine.
    Ons gebouw lijkt op de wieken van een molen, waardoor dit mogelijk is,zo kan de rest van de afdeling open blijven.

Tot nu toe hebben wij gelukkig nog maar 1 bewoner met covid gehad.
    Wel valt het personeel nu met bosjes uit door covid.

17. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Bij ons blijven de cliënten ook op hun woongroep. tenzij ze niet goed op hun kamer kunnen blijven. Denkt aan de PG cliënten met een enorm loopdrang.
    die gaan naar een aparte cohortafdeling waar ze wel gewoon lekker overal kunnen rondlopen enzo.

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik werk op kleinschalig wonen. Cliënten eten en drinken in de huiskamer, wij drinken de koffie mee en in de middag eet de korte dienst mee met de bewoners. We proberen zoveel mogelijk afstand te houden, maar zitten dan dus wel even zonder mondkapje op. Pauzes met collega's is in 1 ruimte, daar draagt niemand een mondkapje. Ook zoveel mogelijk afstand houden.

Bezoek mag niet in de huiskamer komen, wel bij de cliënt op de kamer. Hier kunnen ze voldoende afstand houden en tijdens het drinken mg het mondkapje dan even af.

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wij hebben 1 cohort afdeling, waar cliënten van meerdere organisaties naartoe kunnen. Mocht er bij ons iemand positief testen, dan gaat de hele afdeling in quarantaine. Wat er dan precies met de cliënt gebeurt durf ik zo niet te zeggen (er is wel een protocol voor).
    Gelukkig zijn wij tot nu toe nog 1 van de 3 locaties binnen onze organisatie, die nog niet in quarantaine zijn geweest.

Taby vindt dit leuk.
  20. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Zal het werken met een rietje? En dan wel op afstand van de bewoners?

Deel Deze Pagina