Spoedvraag: 1e verjaardag cadeautjes meteen open maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DLight, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    We vieren morgen de eerste verjaardag van onze zoon. Er komt 20 man dus best veel. Nu vroeg ik me af wat betreft de cadeautjes open maken of je dat meteen doet of later en iedereen een bedankje stuurt?
    We hebben de tijd genomen van 15-18.00u niet te lang. De kleine man moet ook naar bed. Ben benieuwd!

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier wel meteen de cadeautjes opengemaakt, en daarna op de kast gezet.
    Dit jaar had ik vooral bonnen enzo gevraagd dus ook minder cadeaus en toen mocht ze af en toe ook al echt wat uit de verpakking halen.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hier mag E. Ze wel uitpakken uit het papier. Maar kados blijven nog in de doos. 'S.avonds na dr verjaardag mag ze een paar dingen eruit halen & de rest de volgende dag.

4. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Wel uit het cadeaupapier, niet uit de doos. Ik vind het wel zo leuk voor visite als het cadeau even uitgepakt wordt. Maar alles uit de doos (rommel en misschien meteen dingen kwijt) zie ik nooit zitten.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier alleen kadopapier eraf en dan op kast allemaal

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier was 't niet zo druk, wij lieten haar alles in 1x uitpakken en er mee spelen. Met meer mensen zou ik 't telkens uitpakken - want als gever is dat ook erg leuk om te zien! - en 't dan in de doos laten.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou het ook laten uitpakken en cadeau in de doos laten.
    Als gever wil je toch wel weten of ze het leuk vind.
    Enne met kado papier kun je ook heelleuk spelen als eenjarige ;)

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitpakken en eventueel in de doos laten. Hangt van het cadeau af denk ik.

Als gever is het leuk om te zien hoe er gereageerd wordt. En ook fijn om te weten dat het goed is (bijvoorbeeld niet dubbel ofzo)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zeker uitpakken, eventueel wel in doos laten zitten ja. Ik zou eerlijk gezegd vreemd opkijken als ik iemand een cadeau geef en dat zonder dat het uitgepakt wordt weggezet wordt ;)

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook meteen uitgepakt. Zou het raar vinden als het aan de kant gezet word om later uit gepakt te worden.

11. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier meteen uitgepakt, is leuker voor de gever en weet je iig of je niks dubbel hebt ofzo.

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zoals mijn voorgangers al zeggen wel uit laten pakken. En dan evt. later pas uit de doos halen. Fijne dag alvast!

13. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik merkte bij Meneer zijn eerste Sinterklaas (van zijn verjaardagsfeest heb ik weinig meegekregen want stond in de keuken), dat hij eigenlijk maar 1 ding tegelijk wil en de rest laat liggen tot later, dus voor hem was 1 speelding wel meer als genoeg op een dag. Ik geloof dat op zijn eerste verjaardag wel alles uitgepakt is, maar toen waren ook zijn neefje (toen 2) en nichtjes (toen 4 en 8) er om uit te pakken / mee te spelen. Als ik het opnieuw zou doen, zou er catering zijn (zou het zelf niet meer doen) en zou ik alles uitpakken en op een tafel zetten aan de ingang van de feesttent, en 1 ding laten nemen om mee te spelen.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier pakken we wel meteen uit, en bedanken dan de gever :)

Alleen mag het van mij pas uit de orginele verpakking als iedereen weg is. Want het gebeurd wel dat er onderdelen vallen of kwijt raken. Zeker als er meerdere kinderen rondlopen (niet vervelend bedoelt hoor :))

Ik heb de verjaardag van de jongste niet uitbundig gehouden. Die beseft er toch niet veel van en ik vond het onzin. OP zijn verjaardag waren we vrij en hebben met opa en oma taart gegeten en kadootjes uitgepakt. Met zijn vieren wezen wandelen en lunchen en smiddags kwam er nog een vriendje van de oudste met zijn mama op de verjaardag.

We zijn 2 dagen later naar Blijdorp gegaan met opa en oma om de verjaardag zeg maar te vieren. Was super geslaagd.

Bij de oudste is het wat drukker en nodig ik meer mensne uit. Maar dat omdat hij weet wat een verjaardag is en het zo spannend en gaaf vindt hihihih..dan hebben we een vol huis. Als de jongste ouder wordt krijgt hij dat ook natuurloijk.

15. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het wel laten doen door je kindje tot hij niet meer wil. Aders kunnen de ouders het wel overnemen. Een drukke dag zal het toch zijn....!

16. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    bij mijn zoon zijn eerste verjaardag deden we het in een zaal. de kados zijn toen allemaal op een grote hoop gegaan. en thuis zijn weken bezig geweest met uitpakken. elke dag een ander kadootje. het was gewoon teveel om op de verjaardag te doen.

nu word mijn meisje binnenkort 1 e doen we het weer in een zaaltje. gewoon zodat mijn grootvader erbij kan zijn. ik woon boven en hij zit in een rolstoel. dus ook dit x laat ik de kadootjes dicht.
    ik hoef ook niet te weten wat van wie komt. sommige hebben het breed en andere niet. en zo is iedereen gelijk. want niemand weet wat de ander geeft. trouwens die kleintjes boeit die kadootjes echt niet op hun eerste verjaardag.. ze vinden het 1 of 2 x leuk en dan zijn ze het zat.

17. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier ook tegen de 20 man bezoek, en ja dat is druk en chaotisch, en zeker omdat veel mensen ook meerdere pakjes hebben! Maar WEL meteen uitpakken hoor! Het is voor de gever echt niet leuk als je geen aandacht hebt voor wat hij wellicht met veel tijd en aandacht heeft uitgezocht. Dat kost je overigens zeker de helft van die 3 uur die je hebt ;). Laat je kind af en toe wat mee 'uitpakken', maar als hij geen interesse meer heeft dan niet dwingen maar gewoon vlakbij hem het pakje uitpakken zodat je je kindje een beetje betrekt zonder hem echt lastig te vallen ermee terwijl hij gewoon wil spelen.

Deel Deze Pagina