ontdekkingsreis

Discussion in 'Voeding' started by Cygnet2, May 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is begonnen aan de grote "Hoe voelt / ziet / ruikt eten als het even in mijn mond is geweest" ontdekkingsreis. Vandaag was het een boterham met smeerkaas: hapje in de mond (met een vorkje, hij pakt het vorkje aan en stopt het in z'n mond =D> ), vorkje terug naar mama, even kauwen, handje naar de mond, stukje uit de mond, kijken naar het stukje, beetje door de vingertjes laten gaan en dan meestal (!) gaat het stukje weer terug in de mond... meestal. Het duurt eindeloos maar op zich is het ook wel weer een grappig gezicht. Hij doet het al een tijdje maar vandaag is extreem. Uiteindelijk heeft ie hartstikke goed gegeten: een hele boterham met smeerkaas, 2/3 bakje frambozen, 2/3 banaan en 70 ml thee maar het is wel een onderneming geworden voor mama :) En hij deed ook met de frambozen en de banaan precies hetzelfde... Alleen de thee ging soepel :p

Het maakt niet uit of ik het hem helemaal zelf laat doen, helemaal voer of half / half. Het eten moet gewoon even in de handen genomen worden.. ik ben benieuwd hoe dat vanavond gaat als hij sheperd's pie te eten krijgt (gehakt met groenten en aardappelpuree) :confused:

Herkenbaar?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Heel herkenbaar, Hij beseft nu wat eten is. wat is interressanter dan ontdekken hoe het eruit ziet voor het je mond ingaat, als je even gekauwd hebt, wat voor kleur het is. Dit blijft wel even zo, mijn zoontje doet het ook nog regelmatig.

Share This Page