hoe en wat: schoonmaakster

Discussie in 'De lounge' gestart door bwoe, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Manlief en ik hebben het beiden heel erg druk. Vanwege mijn studie ben ik ruim 60 uur per week van huis, hij werkt fulltime en studeert daarnaast nog. En dan hebben we natuurlijk nog onze kleine rondlopen van een jaar oud.
    Je begrijpt, wij hebben amper tijd voor het huishouden en willen daarom graag een schoonmaakster.

Niemand uit mijn omgeving heeft er ooit een gehad dus ik zou echt niet weten hoe of wat!
    Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

- hoeveel betaal je gemiddeld per uur?
    - hoeveel uren zijn wekelijks nodig om je huis schoon te krijgen (geen poespas, alleen de basis)?
    - hoe kom je aan een schoonmaakster?
    - stel je zelf een contract oid op?
    - geef je zo'n persoon de sleutel? of laat je hem/haar komen wanneer je zelf thuis bent.
    - moet ik nog ergens anders aan denken?

Ik voel me een beetje dom dat ik deze vragen stel maar ik wil me eerst goed voorbereiden voordat ik maandelijks mn centjes moet afstaan haha.

Alvast bedankt!

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

- Gemiddeld 10 euro (meeste doen het zwart)
    - Bij de meeste zie ik toch dat ze ongeveer 4 uur nodig hebben.
    Ligt er natuurlijk aan wat je precies wilt laten doen.
    - Een advertentie op marktplaats zetten bij diensten en dan
    bij poetshulp (ofzoiets je ziet het wel staan :p) en dan wat dames
    op gesprek laten komen en eruit kiezen.
    - Meestal niet vooral niet bij zwart werk.
    - Er zijn genoeg poetshulpen die sleutel hebben en onder jou werktijd
    poetsen maar ik vind wel dat je de persoon wel heel goed moet
    vertrouwen.

Succes ermee!

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Zelf maak ik schoon bij mensen dus hier wat antwoorden:
    - 10euro per uur
    - 3uur gemiddeld
    - Marktplaats/advertentie id krant of bij de supermarkt
    - geen contract
    - ik werk zelf als de mensen niet thuis zijn, dit vind ik veel beter zodat je je gangetje kunt gaan, je hebt toch wel het gevoel dat iemand op je vingers kijkt
    - Beetje op je gevoel afgaan wat voor persoon het is en of ze ervaringen hebben. En of ze niet in de zeer nabije toekomst van plan zijn te gaan werken oid want dan kan je opnieuw gaan zoeken!

Succes

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

www.mijngemak.nl is een site van unive,vgz,iza en trias. Kun je mensen inhuren. Mijn schoonmoeder laat af en toe iemand komen

5. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben nu sinds 3 maanden een schoonmaakster... dus ik wil ook wel even antwoorden..

- 10 euro per uur.
    - Ze komt bij ons om de week 4 uurtjes, maar wij hebben een klein appartementje en geen kindje. Ik zou 3 a 4 uurtjes per week adviseren.
    - Via via.. www.regeltante.nl.. marktplaats (vind ik zelf niet zo betrouwbaar maar zou kunnen).
    - Geen contract. Gaat allemaal zwart.
    - Ze komt bij ons vroeg, dus we laten haar binnen en gaan dan zelf naar het werk. Als ze klaar is trekt ze gewoon de deur achter haar dicht. Als je haar wat langer kent kan je ook de sleutel geven.
    - Maak afspraken met haar over die de schoonmaakmiddelen enzo regelt. Sommigen vinden het fijner om zelf eigen spullen mee te nemen. Bij ons gebruikt ze gewoon onze spullen en ze schrijft op een briefje, of ze zegt het als iets op is of als ze andere doekjes nodig heeft bijvoorbeeld. We geven haar ook elke keer naast het gewone schoonmaakwerk een extra taak.. ramen wassen, de keukenkastjes soppen, de koelkast schoonmaken, het balkon doen.. dat soort dingen.

Hoop dat je er iets aan hebt.. Ik vind het in ieder geval heeeerlijk dat ik nu niet meer de wc hoef te poetsen en het bed hoef te verschonen enzo :D

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik maak zelf ook schoon bij een vrouwtje.
    Via marktplaats kwam ik de advertentie.
    Ik ga er 1x in de 2 weken heen.
    2 uur en ik krijg 20,00 euro.
    Ik maak de wc, badkamer, dweil, stofzuig, en daarnaast een extra klusje zoals de ramen, afwas, bedden verschonen enz.
    Ik heb zelf de sleutel, en meestal is ze er zelf niet, dit werkt ook fijner.
    We hebben een schriftje waar ze inschrijft wat ze gedaan wil hebben, en ik vink af wat ik heb gedaan, of zeg bv volgende keer de keukenkastjes.
    Ik doe het al een jaar het is hier in de buurt en ik vind het best leuk.

7. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt voor de reacties. Erg uitgebreid en hier heb ik wat aan.
    Ik vind het echt een eng idee om iemand die je amper kent een sleutel te geven van het huis... Maargoed, dat is wel iets wat ik los moet laten denk ik. Denk dat het wel heel belangrijk is dat je iemand vertrouwt tijdens zo'n eerste gesprek.

Deel Deze Pagina