Ervaringen nuna pepp

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door suus1983, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hoi,

Onze kleine gaat sinds deze week mee op de fiets en ik merk gelijk dat we de kinderwagen veel minder gebruiken. We wonen zo'n 20 minuten lopen van alle winkels en ik pak veel liever de fiets.

Nu waren we van plan een goedkope buggy te kopen (ook vanwege onze vakantie over een paar week, onze joolz day past echt niet in de auto), maar we kunnen natuurlijk ook de Joolz verkopen en een wat luxere buggy zoals de pepp kopen.

Hoe bevalt de pepp jullie? Loopt het een beetje fijn en kan de kleine er een beetje fijn in zitten? Zou ik er spijt van krijgen als ik mijn joolz inruil voor een pepp?

2. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik vind de pepp opzich een hele fijne buggy, enige 'nadeel' vind ik dat de voeten/benen niet omhoog kunnen, maar altijd naar beneden bungelen.
    Verder rijd hij heel fijn en zou ik niet anders meer willen!

Als je de joolz wil verkopen, ik ben erg benieuwd hihi.. wij zijn voor onze 2e spruit opzoek naar een joolz day :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Bedankt voor je reactie! Dat bungelen is niet zo handig lijkt mij, maar op zich gaan we geen hele dagen weg met een buggy en gebruiken we de draagzak ook nog veel.

Mijn Joolz staat hier op de site, met een linkje naar marktplaats. Ik woon in Bedum, zoveel staan er niet op.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij hebben én een Joolz en Nuna Pepp.
    bevallen beide supergoed.
    Pepp rijdt heel licht en is erg wendbaar en goede vering.
    heel erg blij mee!

5. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier ook een tevreden nuna pepp gebruikster, toch zou ik denk ik niet je dure wagen verkopen. Ik vind toch altijd dat een buggy een buggy blijft. Nu komt het mooie weer er aan en gebruik je veel de fiets, maar wellicht als het weer minder is wandel je liever met je wandelwagen? Ik weet het niet hoor, kan jou situatie niet inschatten natuurlijk, maar ik ben altijd bang dat je dan veel minder ervoor krijgt en achteraf denk had ik het maar niet gedaan.

Kun je niet eerste de nuna pepp kopen en mocht je denken ja dit bevalt zo goed dit is voor mij een gelijkwaardige vervanger, dan de joolz alsnog weg doen? En anders er gewoon naast houden? ik heb hier ook de bugaboo donkey staan voor dagelijks gebruik en de nuna pepp voor als een van me kleintjes eens naar oma gaat bijv. of als we weg gaan en ik geen ruimte heb voor een grote wagen.

6. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Hier een echte fan, sinds de Pepp er is staat de mutsy ( miskoop trouwens) ongebruikt. Vind het juist fijn dat het gedeelte achter de benen dicht is en dat de zit lekker stevig is. Gebruik m ook achter op de bakfiets met de buggydrager, super!

Enige nadeel: op ongelijke ondergrond maken de wieltjes vrij veel herrie.

7. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    joolzz dat vind ik dus ook van die herrie. ik dacht al dat het aan mijn nuna pepp lag, want het is met niet eerder opgevallen bij pepp gebruikers. Wel bij de zapp gebruikers, als je door de stad loop zijn al die rammelende buggys meestal quinny zapp buggys.

ik heb nog een mac laren quest van mijn oudste dochter liggen, al weer 4 of 5 jaar geleden nieuw gekocht, maar die rammelt helemaal niet.

en ook de titanium breeze buggy die ik 4 jaar terug gehad heb (heet tegenwoordig petite star zia ) rammelde helemaal niet.

Ik heb wel het idee dat het minder wordt met het rammelen, maar het blijft best een lawaai maken.

dat is ook gelijk het enige nadeel wat ik eraan kan ontdekken.

ik vind de gordeltjes trouwens ideaal zo, dat ze gelijk los in 5 delen zijn, en niet zoals bij de meeste wagens dat de schouderbanden vast blijven, want nu kun je gemakkelijk een voetenzak erin en er weer uit halen.

8. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    wat ik ook fijn vind is wasbare bekleding.

ik wacht nu al een tijd op de weather pack voor de pepp. die heb ik besteld een week of 5 terug bij bol.com maar kan nog wel 4 tot 6 weken duren staat er op de site. Is momenteel niet leverbaar. Op andere sites wel maar dan is het duurder.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier erg tevreden met de nuna pepp. Wij hebben het oudere model met voetenzak en ik wil echt geen andere buggy meer. Verste are duwstang, makkelijk in te klappen, licht en met een hand te besturen (erg handig wanneer je 2 kids hebt). Daarnaast is hij langer te gebruiken dan de gemiddelde buggy (die gaan meestal maar tot 15 kg).

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    ok, dus wel positief over het algemeen! Welke kleur hebben jullie? Ik vind de bisque heel mooi, maar die is natuurlijk wel heel snel vies lijkt mij. En anders de emerald, maar de bisque vind ik toch wel de mooiste.

11. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik vind de bisque ook erg mooi maar mijn schoonzus heeft die en die wordt inderdaad best snel groezelig. Kind mag er al niet meer in eten want ze blijft wassen.

ik heb zelf de zwarte black night ofzo heet die. Ik vond de bisque de mooiste maar omdat me schoonzus die afraadde heb ik zwart gekozen en vind hem wel heel stoer. Me man loopt er ook graag achter.

ik heb er een zilveren voetenzak in dat staat er mooi in vind ik.
    een hele dikke warme mummie voetenzak
    deze : bol.com | Titanium Baby - Voetenzak Buggy Mummy - Zilver | Baby
    Ik heb hem in de aanbieding gekocht overigens voor 23 euro.

vond de voetenzak die bij de buggy hoorde veel te dun

verder heb ik maxi cosi adaptors gekocht voor de buggy maar denk dat ik die niet ga gebruiken want dan moet toch de bekleding eraf, je kunt ze er tussen wriemelen door de bekleding half los te halen maar is niet ideaal.

ik wacht nog op de weather pack tot die bij bol weer leverbaar is

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja ben ook bang dat de bisque te snel groezelig wordt, maar als je het makkelijk kunt wassen vind ik dat niet heel erg.

Adapters heb ik niet meer nodig, ik denk niet dat hij nog heel lang in de maxi cosi zit.

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb nu 1 jaar de Nuna pepp Bisque! Vind die het mooiste ook omdat je allerlei kleurtjes van voetenzakken ed.er leuk bij kunt toepassen. En vind het reuze meevallen dat smoezelige. Ik ga de buggy volgende week voor de 2e keer pas wassen voordat wij op vakantie gaan en buggy wordt echt vaak gebruikt! Ik ben echt zeer tevreden over de Nuna Pepp. Wil echt geen andere wagen meer :) (heb 5 verschillende gehad :))

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @veronique: ga morgen kijken en denk dat het idd de bisque wordt, hier ook al veel wagens gehad hihi. Bugaboo, quinny buzz, quinny zapp, joolz en een goedkope buggy.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

En heb je hem al gekocht? Hier ook oa. een Bugaboo gehad. Was wel de beste wagen eruit maar aangezien ik de Nuna veel fijner vindt nu de jongste ouder is hebben we de Bugaboo weggedaan. Voor de rest waren de andere wagens vreselijk.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, vanmiddag heb ik de bisque gekocht, zelfs mijn man was enthousiast en dat zegt wat haha. Ik vond de joolz fijn en de bugaboo, maat de nuna is toch week veel handzamer een rijdt echt wel heel fijn! Zelfs met mijn dochtertje erin van 17 kilo is hij nog heel licht te besturen. Ik heb nog geen voetenzak, want ze hadden maar heel weinig kleuren, maar die is lopig misschien nog niet nodig als het nu mooi weer wordt.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Veel plezier ermee :) de wagen rijd inderdad erg soepel. Hier hebben we geen voetenzak gekocht maar gebruiken wij de lodger bunker. Hebben alleen de tas waar de buggy in kan gekocht voor op vakantie.

18. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Past de verzorgingstas onderin het mandje? En is de wagen opvouwbaar wanneer je de voetenzak laat zitten?

19. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Is de bekleding makkelijk van het onderstel af te halen en er ook weer makkelijk op te zetten?

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De verzorgingstas past niet onderin, dat is echt maar een klein mandje. Wel kan hij goed achteraan de buggy worden gehangen. In tegenstelling tot veel andere buggy's kiept hij niet zo snel.

Met de voetenzak erin kun je hem nog steeds inklappen, geen probleem. Overigens is hij ook makkelijk te verwijderen.

Deel Deze Pagina