huilen, huilen, huilen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mary Jane, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    beste meiden,

Mijn dochtertje huilt soms zoooooo veel dat ik er bijna gek van word.
    Ik weet echt niet wat het is. Ze heeft wel een zware bevalling gehad (pittige vacuum verlossing), maar de manueel therapeut zegt dat alles goed zit. Geen KISS syndroom ofzo. Verder krijgt ze ook genoeg voeding binnen, want ze groeit prima. Krampjes heeft ze wel, maar lang niet meer zo erg als voorheen. Daar tegen geef ik haar ook Cinababy van VSM en heb ik van het CB geleerd hoe ik haar vast moet houden of dragen.

Op dit moment ligt ze in bed en is ze volgens mij bijna te moe om in slaap te komen. Eigenlijk is ze al wakker en huilerig vanaf zeven uur vanavond. Gisteravond was het van half 8 tot ongeveer elf uur bijna non-stop huilen. Wie herkent dit? Heeft iemand tips voor mij? Ik word er een beetje knettergek van eigenlijk.

xx MJ

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Houdt ze zichzelf misschien wakker door met haar armpjes en/of beentjes te wapperen?

Dat was hier het geval, toen mijn zoontje zo klein was (en een speentje , meneer had echt oooonwijze zuigbehoefte en gevoel van geborgenheid nodig)

Hier was oplossing speentje en een inbakerdoek (swaddle me)...en niet te gauw oppakken bij huilen want soms hebben ze dta ook ffies nodig om in slaap te vallen....(als het niet in en intens verdriet is dan he)

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik kwam erachter dat onze zoon soms behoorlijk overprikkeld kan zijn en daar heel erg van gaat huilen (echt krijsen zeg maar).

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik herken het helemaal, en een troost het gaat over ! (al heb je daar nu niets aan)

Hier huilde ze heel veel uur per dag tot ze 3 maanden oud was. Inbakeren hielp hier goed. En ook liep ik vaak in de draagzak met haar rond.

Sterkte meid !

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Is je dochtertje niet te moe om zelf in slaap te kunnen vallen? Ik zag je andere topic ook over het aantal uur dat een kindje van 5 weken 'hoort' te slapen en als ik het goed heb gegrepen slaapt jouw meisje maar 9 uur per etmaal? Dat lijkt me bijzonder weinig en ik kan me voorstellen dat ze nu zo moe en overprikkeld is, dat de slaap niet meer zomaar wil komen.

Mijn dochterje was met 4 weken ook overprikkeld, zo erg zelfs dat ze bij het cb het stempel huilbaby kreeg. Achteraf gezien lag het voor 90% aan mijn man en mij, Wij zagen de signalen dat ze moe was niet of te laat en bleven haar maar entertainen als ze begon te jammeren. Toen we eenmaal door hadden dat ze op zo'n moment gewoon moe was en even een huiltje nodig had om in slaap te vallen, kregen we een totaal ander kindje! Ze slaapt nu van 18u tot 11.30u aan een stuk (uiteraard met voedingen tussendoor) en tussendoor ook nog 1 of 2 korte slaapjes.

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Dat met die prikkels komt mij ook wel bekend voor. In de loop der tijd heb ik ontdekt dat mijn meissie als ze moe is, en een beetje begint te jengelen, ze ook echt moet slapen.
    Verder kreeg zij ook dergelijke huilbuien van een paar uur, 's avonds als ze overprikkeld was. Hier bleek met name de tv de boosdoener. Tsja, daar denk je ook niet zomaar aan, maar bij mij viel het kwartje toen ik 4x met haar een leuke Baby Einstein (tiktak-achtige) DVD had gekeken, en elke avond daarna was het huilfeest. Hoe leuk ik het ook vond, voor haar was het teveel prikkels en dat kon ze nog niet aan...

Ik heb wat het huilen betreft wel erg veel gehad aan het rust en regelmaat schema. Ben er een aantal weken echt heel strikt in geweest, en nu gaat het prima en kunnen we het weer wat loslaten.

Verder, is het huilen iets van de laatste dagen, of speelt dit al langer? Ik zie namelijk wel dat je kindje ongeveer 5 weken is. Misschien een sprongetje?

7. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Let goed op of ze meer huilt bij kleding aan en uit doen, want ons zoontje had ook geen KISS, maar wel een gescheurd spiertje in zijn nek en een aangetaste zenuw. Hij wilde ook nooit op die zij liggen, en huilde veel...Hij is namelijk ook vacuüm bevallen.
    Laat haar alsjeblieft nakijken door een osteopaat bijvoorbeeld, want veel huilen en lang huilen klopt zeker niet!

Groetjes, vonneg

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Ik kreeg van het CB een boekwerkje over regelmaat met tips over inbakeren, prikkels vermijden enzo...misschien ff navragen op het CB?
    Het zou idd ook een sprongetje kunnen zijn en laat haar voor de zekerheid gewoon ff onderzoeken door een arts, dan kun je iets medisch wellicht uitsluiten...
    Heel veel sterkte ermee en denk je ook een beetje om jezelf? Misschien wil oma ff een avondje oppassen zodat je even je batterij weer kunt opladen?

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Ik ken het gevoel, ik werd in het begin zowat geschift van mijn zoontjes continue gehuil.

ik ben toen gaan inbakeren. Ik gaf hem veel regelmaat, na 1.5 uur gewoon naar bed of hij nu moe leek of niet. Daarnaast bijna niets in de box, maar 1 a 2 speeltjes. Niet te veel prikkels krijgen. slapen in een donkere kamer.

hier heeft dat veel geholpen.

10. Nicole1

Nicole1 Actief lid

Mar 19, 2008
    133
    0
    0
    Hoi je kan ook eens langs de osteopaat gaan! Heeft bij meerdere kennissen echt geholpen!

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Rond 5 weken is er een sprong waar je kindje last van kan hebben. Merel huilde ook in het begin zo ontzettend veel (10 uur op een dag). We wisten er op het laatst geen raad meer mee en zijn begonnen met inbakeren. Dat hielp een beetje, maar nog lang niet afdoende. Ze bleek ook koemelk allergie te hebben (kan jou kindje dat hebben?) en andere melk en het ging weer een stuk beter.

Nu weten we dat Merel een onwijs gevoelig meisje is en alles in zich wil opnemen en dat is eigenlijk teveel voor haar. Maar stoppen kan je dat natuurlijk niet. Zoveel nieuwe dingen in de wereld te zien/horen/ruiken/proeven. Ze was gewoon telkens overprikkeld. We hebben 3 maanden alleen maar thuis geweest en zo min mogelijk prikkels laten krijgen. Rust en regelmaat, maar wel háár regelmaat. Goed naar je kindje kijken, de symptomen van vermoeidheid goed leren zien en daar op inspelen.

Laten huilen hebben wij nooit gedaan. Een baby huilt niet voor niks. Zoveel mogelijk bij je dragen (draagdoek misschien een idee?) en zelf rustig blijven (dat scheelt al een heleboel hebben wij gemerkt)

Die sprongetjes hebben zich de eerste 3 maanden als een ketting aaneen geregen hier. Daar heeft Merel ook erg veel last van, misschien is jou kindje hier ook heel erg gevoelig voor!

Heel veel succes en vooral rustig blijven, ook al gieren de hormonen nog door je lijf ;) .

12. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

hier ook een meisje dat de stempel huilbaby kreeg en ook mede door mij! Wist ik veel dat een baby zo snel overprikkeld kon raken? of dat rust en regelmaat zo belangrijk bleek te zijn? Noa huilde soms op slechte dagen wel tot 10 per etmaal. Je kon mij bij elkaar vegen echt waar...heb toen ook de hulptroepen ingeschakeld, want ik kon niet meer.

Ik heb ook het boekje van Ria Blom meegekregen van het cb en ik heb ze werkelijk bedankt op mijn blote knieen (bij wijze van spreken dan he!.. :rolleyes: )

Na de eerste week merkte ik al verbetering, nadat het de eerste paar dagen alleen maar erger werd met huilen. Ooooh, wat vond ik het erg, dacht soms echt dat ik iets verkeerds deed. Maar ik ben stug blijven volhouden, omdat ik 100% zeker wist dat dit het juiste was voor mijn kleine meid.

Na ruim een maand had ik gelukkig een rustig, ontspannen meisje wat heeeel goed kon slapen in haar eigen bedje.

Wil je hier meer over weten dan mag je mij rustig een pbtje sturen hoor.

succes met je beebje

Ik heb me toen

13. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Idd, Sanne huilde ook heel veel. Zij is ook met de vacuum gehaald en daardoor zat er iets niet goed in haar nekje. We zijn 2 x naar de osteopaat geweest, we hebben nu een heel ander kindje!
    Sanne slaapt nu ook in een bakerzak (puckababy), anders hield zij zichzelf wakker door met haar armen te maaien. Ook heeft Sanne regelmaat en rust nodig anders is ze helemaal uit haar doen.
    Ga eens langs een osteopaat, baadt het niet schaadt het ook niet toch? Ik heb er zeker geen spijt van gehad.

14. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Oh meiden!

Bedankt voor alle fijne reacties. Veel dingen klinken allemaal bekend.

Als ik sommige verhalen lees, heb ik nog niets te klagen, want Jadyn heeft er bijna alleen maar 's avonds last van. Meestal is ze dan 4 uur achter elkaar wakker en huilt ze bijna non-stop. Ze slaapt gelukkig wel veel meer dan 9 uur per etmaal, hoor!

Ik denk zelf dat het ook met prikkels te maken heeft. Vorige week dinsdag moest ik 's ochtends met haar naar het CB en 's middags naar de manueel therapeut. Ze heeft zich daar voortreffelijk gedragen, maar de daarop volgende nacht en dag was het helemaal mis. Toen ben ik woensdag tot en met zondag niet met haar de deur uit geweest om prikkels te vermijden.

Ik houd me ook strikt aan de rust en regelmaat ritmes. Ze slaapt alleen in haar eigen bedje, in een donkere kamer. Ik voed haar op verzoek. Overdag is het voeden en als ze dan nog wakker is, even kletsen op de arm (ze lacht sinds een week - geweldig!) en als ze dan nog klaar wakker is heel eventjes in de box. Maar dit komt bijna nooit voor. Meestal is het na het kletsen op de arm wel gebeurd en gaat ze meteen weer naar bed. Ons meisje heeft vaak 5 a 10 minuten nodig om zichzelf in slaap te huilen. Ik kan aan dat huiltje ook wel horen dat het om vermoeidheid gaat. 's Avonds is het een heel andere huil en is ze helemaal hysterisch en boos. Dan schreeuwt ze echt heel hard. Mijn zusje heeft een zoontje dat KISS had en ze heeft een baby nog nooit zo hard horen huilen.

Op het CB dachten ze dat het vooral kwam door krampjes. Die indruk had ik toen ook. We hebben een papier gekregen met houdingen hoe we haar kunnen dragen en vasthouden. Ook hebben we een zitzak en een draagdoek/hangmatje. Hier wordt ze nog niet echt vrolijk van. Ik heb de indruk dat de krampjes wel minder worden nu. Jadyn drinkt ook netter waardoor ze minder lucht binnen krijgt.

Lichamelijk is Jadyn ook heel druk en ik heb het idee dat ze zichzelf wel eens uit haar slaap houdt met haar armpjes. Daarom denk ik dat inbakeren ook een goed idee is. Op het CB wilden ze eerst die houdingen uitproberen, maar mocht ik bellen zodra ik instructies wou voor het inbakeren. Ik denk dat ik dat vandaag toch maar ga doen. Ik heb twee bakerzakken van mijn zussen, maar die zijn nog te groot, dus kan het nu eerst proberen met hydrofiel luiers heb ik begrepen.

Hoe lang moet ik niet met haar de deur uit gaan voordat het beter wordt? Het is nu stralend mooi weer en ik zou zo graag even met haar wandelen!

Jadyn's nekje en heupjes zijn gecontroleerd en dat zit allemaal goed trouwens. Ze huilt ook niet bij het aan en uitkleden trouwens. Dat tutten vindt ze juist leuk!

Bedankt meiden!

xx MJ

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik merk dat hoe meer ik Martijn laat slapen, hoe vrolijker en rustiger hij is.

Mischien komt je kindje gewoon slaap te kort. Inbakeren en in bed leggen kan dan goed helpen. Je moet rekenen 1,5 uur wakker inclusief de voeding en dan weer naar bed.

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Je kunt best met haar de deur uit, maar dan gewoon een wandeling van 20 minuutjes. Niet naar winkels of op visite gaan. rustige omgeven, of dezelfde ronde maken dan wordt het herkenbaar

Of visite 1x in de paar dagen. Gewoon een beetje rustig houden, wil niet zeggen dat je en kluizenaar hoeft te worden hoor ;)

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk dat wandelen misschien wel even lekker is.
    Dat is voor haar ook ontspannend, en zo kan jij je hoofd even lekker leeg maken.
    Gaat het niet, maak je rechtsomkeer en ga je naar huis.

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Maar zo lang is ze niet eens wakker, hoor.

Maximaal een uur inclusief de voeding. Meestal minder.

19. Sellie13

Sellie13 Actief lid

Jul 9, 2007
    210
    0
    0
    Hoi hoi, kleine kindjes tot 6 weken kunnen ook maar maximaal 45-60 minuten wakker zijn, dus dat klopt wel.

Hier heeft rust, regelmaat (in zijn eigen tempo inderdaad, niet op de klok) en inbakeren ook heel goed geholpen. Hij slaapt nu alleen nog maar in zijn eigen bedje (ook overdag) en is echt een ander kindje geworden! Ok, soms heeft hij nog steeds zijn dag wel eens niet, maar dat hoort er een beetje bij denk ik.

Ik ben nu drie weken bezig met de R en R en ik ben nog niet met hem naar buiten geweest (behalve als het moest), ik wil eerst even een goed ritme ontwikkelen. Ik wil hem niet weer overprikkelen!

Succes ermee, zo te lezen ben je helemaal op de goede weg!

20. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    dag lieve meiden (zo fijn dat jullie zo goed helpen!)

De wandeling heb ik er inmiddels op zitten. Het was letterlijk een blokje om. Twee straten en de hele tijd huilen. Dus maar weer naar huis gegaan. Mevrouwtje ligt nu weer heerlijk te slapen in haar eigen bedje. Ik ga ook echt niet de deur uit tenzij het echt moet. Dat vind ik wel moeilijk, want ik ben zo trots op haar. Wil zo graag even met haar naar de supermarkt of op visite. Maar dat werkt echt niet. Hoe lang denk je nodig te zijn voordat het optimaal is allemaal Sellie? Tobias is al bijna twee maanden zie ik.

xx MJ

Share This Page