SPOEDVRAAG OVER KRAMPEN EN BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beertje09, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heej dit herken ik! En ik kan het nu pas plaatsen, haha. Mijn zoontje heeft dat ook een paar keer gehad. Twee of drie dagen tijdens een paar voedingen. Ik maakte me ook zorgen dat hij niet genoeg binnen zou krijgen en ik dacht dat hij krampjes had. Maar waarschijnlijk was hij gewoon boos en overstuur doordat het melk eerst als een gek eruit spuit en daarna hij zelf als een gek moest zuigen om wat te krijgen.

Gewoon even volhouden, geen andere voeding geven. Eventueel je melk afkloven en geven maar je kunt ook wat eerder gezegd is hem aanleggen en af en toe afkoppelen om even op adem te komen en te boeren en dan weer verder. En als hij echt boos blijft dan gewoon even laten bijkomen en na een half uurtje ofzo weer proberen. Het gaat als het goed is vanzelf over, bij mij in ieder geval wel. Na 2 a 3 dagen had hij het boeltje weer onder controle en was er niks meer aan de hand.

2. Alita

Alita Niet meer actief

zijn het dan wel krampjes??? en je zei dat het afgekofde niet hielp dan blijft het toch hetzelfde met fv??!!

Kom op meid het komt vast wel goed.
    Ik zou ook niet van alles gaan geven zoals infacol of zoiets... en over die jhbpm, die is om het spugen tegen te gaan, hier wordt de bv dikker van maar ik zie niet in waarom jij die zou moeten gebruiken

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde en ik ben toen alleen maar afgekolfde borstvoeding gaan geven en het was toen direct over. Maar Tobe had ook na de borstvoeding onwijs veel last van krampen. Ik denk dat mijn toeschietreflex te heftig was voor hem, maar het eerste beetje afkolven hielp niet. Ik vond alleen maar kolven trouwens vreselijk zwaar (dat heb ik zo'n 3 weken gedaan) dus toen ben ik overgestapt op flesvoeding (samen met een heel aantal andere redenen).

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Het waren geen krampen, het was dus uiteindelijk boosheid, en ik al die tijd denken dat het krampen waren!!

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ook boosheid vanwege te toeschietreflexen?

6. Alita

Alita Niet meer actief

zo zie je maar je kunt beter eerst kijken wat er is, je kindje leren kennen en dan pas van alles gaan geven zoals infacol, niet? dit heeft ie dus al die tijd voor niks gehad. Tuurlijk doe je alles om je kindje te helpen maar soms moet je er eerst achter zien te komen wat er is...

Wat doe je nu? Komt het door het toeschietreflex?

Deel Deze Pagina