Hallo, Mijn kleine meid is nu 15 weken en 15 weken zit ik dan ook al constant thuis. Ik ga ervan uit dat dat na verloop van tijd wel zal veranderen maar vraag me toch af ofdat het bij jullie ook zo gaat? Ik kan nergens op visite omdat als ik haar meeneem ze na korte tijd begint te huilen en niet meer ophoud tot we weer thuis zijn. Winkelen gaat ook niet want dat houd ze ook niet lang vol zonder het op een huilen (krijsen) te zetten. Wandelen gaat maar heel erg kort.Ongeveer zo'n half uurtje en dan kan ik weer snel naar huis. Als ik zelf bezoek krijg en diegene wil haar vasthouden begint ze ook meteen heel hard te huilen. Zou het misschien door mij komen dat dit allemaal zo moeizaam gaat,en moet ik haar gewoon toch vaker meenemen zodat het went?Of hoort het binnen zitten er gewoon bij? Ik wil echt niet zeurderig overkomen ofzo want heb het allemaal voor d'r over maar soms denk ik samen door de stad wandelen zou ook wel eens leuk zijn.Even d'r uit. Wanneer ging het bij jullie wat makkelijker om de deur uit te gaan?
hoi, Dat lijkt me erg vervelend. Ik heb mijn dochter eigenlijk constant mee.. Ze slaapt sowieso in de kinderwagenbak snel en nu in de maxi cosi ook. Beetje lawaai vindt ze ook wel lekker! Maar goed ik weet niet of het aan jou ligt.. maar ik heb er in ieder geval altijd mee (Behalve als ik naar vriendinnen ga 's avnds) Vanmiddag begon ze ineens te huilen tijdens het wandelen.. maar dat had ze na zo'n 5 minuten ook weer gezien en ging slapen haha! was ook geen krijsen maar meer jammeren. Misschien moet je er toch doorheen en haar lekker vaak meenemen dat ze aan alles kan wennen?? Oja mijn dochter is morgen 10 weken.
Het 'hoort' er in ieder geval er niet bij, aangezien de meeste kindjes met 15 weken al bij de opvang of bij de oppas zitten omdat de moeders alweer aan het werk zijn. Misschien dat jouw dochtertje snel overgeprikkeld is. En daar moet je natuurlijk rekening mee houden. Maar je zegt dat ze al huilt als jullie gaan wandelen. Vndt ze het niet fijn om in de kinderwagen te liggen? Slaapt ze thuis veel in de wieg of bij jou op schoot? Heb je een draagdoek geprobeerd, zodat zij lekker tegen jou aanligt en jij gewoon op pad kunt?
Nee ze vind het niet lang fijn om in de wandelwagen te liggen.Als we gaan valt ze snel in slaap maar na ongeveer een kwartier a 20 minuten word ze wakker en houd niet meer op met huilen. Thuis slaapt ze gewoon in haar eigen bedje. Ik heb geen draagdoek.
Heel herkenbaar. Onze kleine man vond het ook niks in de kinderwagenbak. Hij sliep daar niet in, dus dan werd het ook brullen. Thuis in zijn bedje sliep hij wel wat beter. Hij had heel veel behoefte aan rust en regelmaat. Toen hij een maand of 3 was namen wij hem vaker mee in de maxicosi. Deze zetten we dan op het onderstel van de Quinny Zapp. Hij kon dan om zich heen kijken en dat vond hij leuker dan in de wandelwagenbak liggen (daar kon hij niks zien natuurlijk). Het wandelen in de kinderwagen (zitten dus) vindt hij nu ook veel leuker (hoewel, nu wil hij steeds zelf lopen haha) Misschien kun je ook eens proberen je dochtertje in de maxicosi mee te nemen. Dan kun je in ieder geval een keer de deur uit.
Ik herken het wel. Aaron was ook zo. Dat ging vanaf een maand of 4 a 5 iets beter, maar nog niet ideaal. Aaron was heel snel overprikkelt. Daarom hebben we hem ook een tijd ingebakerd gehad. We hebben vanaf het begin een redelijk strak ritme en doen alles met een bepaalde volgorde. Ik merkte bij hem echt dat hij er baat bij had. Aaron is eigenlijk pas echt een stuk makkelijker geworden sinds hij een maand of 10/11 was geloof ik. Ik kan nu gerust op pad en hoef me geen zorgen te maken dat hij ontregeld raakt (in de zin van humeurig, huilen etc) we merken het alleen aan het slapen 's nachts (verwerken van prikkels). Mijn advies: probeer gewoon steeds kleine uitstapjes zoals supermarkt, blokje lopen etc. Zo raakt ze ook gewend aan andere omgevingen etc. De grotere uitstapjes zoals visite en winkelen deed ik altijd met mijn mam erbij zodat ik niet alleen stond. Ik heb zeker niet alles gelaten, maar ik heb wel rekening gehouden met hoe Aaron zich er onder voelt. Ik zorg trouwens ook altijd dat als we een drukke dag hebben gehad we erna minimaal 1 rustige dag hebben. Toen hij zo klein was dus bijvoorbeeld 1 dag naar buiten en boodschappen halen of gewoon wandelen. Dag erna niet. En hier hielp het inderdaad ook dat hij op een gegeven moment niet meer in de bak lag, maar in de wandelwagen en dan helemaal plat. Zo kon hij alles zien. Hopelijk heb je er iets aan. Het wordt beter echt waar. Sommige kindjes zijn gewoon een stuk gevoeliger voor alle indrukken die ze opdoen.
Herkenbaar, mijn dochter hield ook niet van in de maxicosi/kinderwagen liggen. Heb toen een draagzak (Beco Butterfly) gekocht en dat vond ze heerlijk! Kon ik eindelijk weer rustig winkelen en wandelen .
Ik hoop ook dat het misschien straks beter gaat als ze in de wandelwagen mag,maar dat duurt denk ik nog wel een maand of drie. Merk wel dat ze heel erg nieuwschierig is want als ze in de wandelwagen ligt probeert ze steeds omhoog te komen. Laatst ben ik met haar naar de dokter geweest en dan is ze echt helemaal uit d'r ritme en verloopt de hele dag erg moeizaam.Veel huilen,slecht eten,weinig slapen. Zolang alles volgens een vast schema verloopt gaat het goed.Thuis is ze dan ook echt een schat en heel erg vrolijk. Maar het lijkt me echt heerlijk om eens gewoon een eindje met d'r te kunnen gaan wandelen.
Een draagzak is inderdaad ideaal. Ik heb heel veel boodschappen gedaan met draagzak. Ze ligt dan lekker warm tegen je aan en kan je ruiken en dat scheelt vaak al heel erg veel. Dagen heb ik er mee rond gelopen in de draagzak. Zo kom je nog eens ergens, want je wil/moet er op een gegeven moment een keer uit. Succes ermee!
Mijn zoontje vondt het ook absoluut niet leuk in de kinderwagenbak,toen heb ik de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen geklikt(je kunt universele steunen kopen bij babyzaak) en het werd een heel ander kind,lekker rondkijken tijdens het winkelen en op bezoek gaan. Kan het me wel een beetje voorstellen,want in zo,n bak lig je alleen maar naar het plafond te staren haha
Lijkt me heel vervelend om er niet op uit te kunnen. Maar zoals andere ook al zeggen zou ik eens een draagdoek proberen of de maxi cosi op je wandelwagen klikken zodat uk om zich heen kan kijken misschien is het iets heel kleins. Successs
Vigo vond de kinderwagenbak ook echt niet leuk. Het leven werd een stuk leuker toen we hem in zijn maxi-cosi rond gingen rijden. Overigens slaapt hij tot op de dag van vandaag echt niet in de buggy, hij slaapt alleen in een bed. Dat is weleens lastig maar gelukkig heeft hij niet meer zoveel slaap nodig.
wij hadden de kleine man al met 2 maanden in de maxi cosi toen was hij dus 0 hij sliep in de wagenbak namelijk dus vond ik het niet gepast om hem daarmee naar buiten te nemen... we gingen nooit echt lang weg en als dat wel zo was dan hadden we een tussen stop bij opa & oma.. hij vond het prachtig kon alles zien... nu zit hij in de wagen of buggy valt soms onderweg in slaap maar meestal zit hij te kijken en te praten met iedereen
Ik kan overal naartoe met mijn dochterje, die slaapt als we maar bewegen. zodra we stil staan gaan de oogjes open, maar zet het niet meteen op een gillen. We moeten wel opletten dat we niet teveel weg gaan op 1 dag want dan is er snachts stress in huis.
Aangezien meerdere van jullie het over een draagdoek hebben zal ik dat eens gaan proberen. Ik koop er eerst een op martkplaats mocht het een succes zijn dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen. En ik zal haar bij de volgende poging om mee naar buiten te nemen haar eens in de maxi cosi zetten.Hopelijk werkt het en kan ik ook met m'n skatje naar buiten.
Ik denk dat de draagdoek idd de beste oplossing is, als je kindje idd snel overprikkelt raakt, dan is de beste plek veilig bij mama. De maxi cosi steeds zou ik afraden, zeker als je het vaker gaat doen zoals ik in verschillende verhalen lees. Die maxi cosi is nl echt niet best voor het ruggetje. Kijk een ritje in de auto is wat anders natuurlijk, dan kan het niet anders. En even erop klikken zodat je niet hoeft te sjouwen voor een paar minuten kan ook wel. Maar niet als alternatief voor de kinderwagenbak, de maxi cosi is en blijft een autostoel! Ik wilde je dit advies toch even meegeven.
Heey meid, Zo herkenbaar allemaal! Ons zoontje vond het ook niets in de wandelwagen. Als hij sliep was het goed.. maarja meestal kwam je dan mensen tegen die in die wagen begonnen te graaien of hard praatten en dan was hij wakker en begon de huilserenade. Meestal was het dan ook tijd om weer naar huis te gaan. Tegen de tijd dat hij in de wandelwagen kon is het prima.. is gewoon erg nieuwsgierig van aard Wat je vooral niet moet proberen te doen (ik spreek uit ervaring) is er daarom minder snel op uit gaan, want dan kom je echt een beetje in een isolement. Gewoon blijven proberen en zeker naar je kind blijven kijken! Succes.. komt allemaal goed groetjes Wendy
voor mij is het gelukkig niet herkenbaar, maar ik wilde je wel even zeggen dat wij een buikdrager hebben waar ze in gaat als ze echt niet kan, maar wel wíl slapen. En dan is ze altijd zo vertrokken . Ik vond het een van de beste aankopen die we gedaan hebben!
de reiswieg was ookhelemaal niks.ik heb hem in maxicosi meegenomen op onderstel van kinderwagen. jemoet niet langerdan een 1,5 2 uur in maxi cosi laten zitten.voor de rug is het niet zo slecht, maar voor de schouders eigenlijk, mijn zoontje sliep wel in de maxi cosi. we hadden ook tussen 2 maanden en 3 maanden oud moeilijk met vreemden, die moesten niet eens naar hem kijken. alleen mama en papa waren ok.
Wij hebben het hier ook gehad, idd snel overprikkeld. Hoewel hij wel naar het KDV ging moesten we hier en daar een strak schema aanhouden. Hier ging het na een maand of 6 over, toen ging hij ook in de wandelwagen en dit vond hij veel leuker. Nu is alles zoveel makkelijker. Morgen gaan we zelfs voor het eerst de heledag naar Walibi. Maandag houd ik het dan natuurlijk wel weer rustig voor hem.