Mag framboos bij 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Linda1973, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    Hallo allemaal,

Mag je een baby van 6 maanden al framboos geven? Lucas begint net met bijvoeding.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik had het ook in mijn enthousiasme gekocht, maar in het schema op borstvoeding.com (ook als je flesvoeding geeft handig), stond 12 maanden. Ik heb het maar lekker met yoghurt tot een smoothie geblenderd en het zelf opgedronken! :)

http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... .html#meer

3. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    Hoi appeltje,

Bedankt voor de link die is erg handig. Zal zelf dan ook de framboos maar opeten. Vind het tenslotte zelf ook erg lekker :D .

4. appeltje

Eet smakelijk! :D

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb een boekje "lekker koken voor je baby" en daar staat een receptje in van framboos met appel voor kinderen van af 6 maanden.

* 1 appel
    * 100 gram frambozen

schil de appel en snijd deze in stukjes.
    voeg de frambozen toe en pureer het geheel.
    is dit fruithapje teveel voor je baby?
    vermeng dan een klein deel van het fruithapje met wat yoghurt en je hebt eeb toetje voor later op de dag.

misschien hebben jullie er wat aan :)

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik had een potje appel met framboos van Bledina (bij super de boer gekocht) en dat was vanaf 4 maanden...Jens heeft het afgelopen week gehad en vond het heerlijk.

7. appeltje

Ik hoorde dat framboos nogal allergeen is, dus ik doe het voor de zekerheid maar niet. Nou heeft Kevin tot nu toe nog niet gereageerd op voedingsmiddelen, maar ja... wij hebben veel allergiën in de familie, dus ik durf het toch niet aan.

8. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    Dat is voor mij ook de grootste reden waarom ik vroeg. Appeltje, eigenlijk hier hetzelfde verhaal. Ook allergieën in de familie maar tot nu toe heeft Lucas nog nergens op gereageerd. Sinds gisteren zijn we zelfs over op standaard melk ipv HA en dat lijkt ook heel goed te gaan.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach je kunt nog je hele leven framboos eten (als je er tegen kunt). Wat maakt het dan uit als je even een paar maanden wacht voor je het voor het eerst eet?

10. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    @ dirksmama

Het ging mij er niet om om nu persee framboos te geven. Vroeg mij alleen af of het allergie gevoelig fruit is. Zo ja dan wacht ik er mee. Zo nee dan zou ik het nu kunnen geven wat het staat nu in de koelkast.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Staat hier ook regelmatig in de koelkast (als het doosje al zover komt...), want al zijn ze peperduur, ze zijn VERUKKELIJK! Maar geniet er deze keer dus maar lekker zelf van :D

12. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    @ dirksmama zal ik zeker doen. Ze zijn normaal ook peperduur maar de super had ze in de aanbieding :).

Deel Deze Pagina