even een vraagje, als je in de bijstand zit en je moet noodgedwongen verhuizen maar je hebt geen geld voor verf behang vloer enz. kun je dan een lening voor inrichting krijgen voor bijzondere bijstand? ben dit even samen met mijn zus aan het uitzoeken daar zij per 1 febr. de huidige woning moet verlaten door verkoop. zij werkt er trouwens wel bij en krijgt maar een klein bedrag aanv.bijstand daar haar ex niks betaald.
Volgens mij zijn de voorwaarden per gemeente over bijzondere bijstand anders. Kun je het beste even bij de gemeente informeren.
Idd in mijn omgeving is het bijv zo dat als je geen schulden heb die lening kan aanvragen Heb je wel schulden kun je contact opnemen stichting Humanitas dan is het geen lening maar een soort schenken.. Zij hebben wel afspraken met bepaalde winkels zoals leen bakker
oh bedankt,ja hun huis gaat met enorme verlies verkocht worden,daar ze ook in de schuldsanering zal komen. ik probeer met alles te steunen,maar ze heeft echt niks,nu ook al allemaal kapotte spullen in huis,heeft inbouwapparatuur keuken,dus moet dadelijk ook een ijskast,gasfornuisje enz. hebben,dan maar eens bij gemeente informeren? ze is al tevreden met de allergoedkoopste vloerbekleding als van dat zeil,goedkope gordijnen,behang en verf bij action?
Ja die stichting weet ik niet of day via de gemeente gaat Maar je mag offertes verzamelen en inleveren en als dat akkoord is kun je de spullen bestellen Zoals electronica en meubels Ed De vriendin van mijn moeder kreeg na de scheiding 2000 euro om d'r huis in te richten (wel met 2 kinderen) Mssn moet je t ff googelen die stichting De lening via de gemeente duurt langer en doen ze moeilijker over Waarom weet ik niet wat dat betaal je Terug maar ja Je betaald maar heel weinig en bijna geen rente MAAR na de aanvraag kan t 8 wk duren voor ze langskomen en kijken wat hun vinden wat je als bedrag nodig hebt.. Dus dat is een wat langere procedure
oh bedankt ga ik eens opzoeken,dus dat is met een kleine terugbetaling per maand? maar als ze nu dus b.v. aanvraagt heeft ze misschien pas over 3 mnd.de spullen?
Kijk eens op weggeefhoeken op fb of gewoon marktplaats. Er worden genoeg spullen gratis weggegeven. Goedkope vloerbedekking bij de kwantum, dacht 5 euro per meter. Maar ook hiervoor kun je eens op marktplaats kijken.
ja inderdaad g89 ook een goede tip marktplaats! maar helaas heeft mijn zus geen auto,en ik helaas ook niet,bah wat een toestand. bij humanitas zie ik niet staan dat je ook voor inr.kost. kunt vragen?
Ik zou niet met een lening beginnen, het is voorlopig nog geen 1 februari, dus ik zou eerst kijken wat de (gratis / zeer goedkope) mogelijkheden zijn. Weggeefhoeken op FB Gratis af te halen op MP Opknappertjes van MP Heb zelf het laminaat uit het vorige huis op MP gezet met gratis afhalen en ook de standaard tuintegels van ons nieuwe huis. Vaak genoeg zie je ook restjes verf, behang ed voorbij komen voor (bijna) niets. Kijk je gewoon in een straal van 10km, een paar rollen behang moet je mee kunnen nemen op de fiets. Voor de vloer zal je dan iemand met auto even lief moeten aankijken.... Succes
Wij hebben hier ook plaatselijke faceboo kgroepen en echt als er een oproep is voor iemand die het zwaar heeft of babyspullen dan wordt er echt veel gegeven. zou daar eerst op kijken.
Nee via humantas is het geen lening !! Bijzondere bijstand. Eenmalig wel! Ik zal ff t nummer cvoor je vragen! Mijn moeder is erg thuis in dat soort dingen 😂🙈
Nee klopt dat gaan ze er niet bij zeggen.. Dat is het dus je moet het net weten.. Dat is de 'truuc' 😉 Voorwaarde is wel dat je sxhulden hebt.. Er zitten in bijna alle regios kantoren met jnloop spreekuren Dus je moet er gewoon heen gaan of bellen en de situatie uitleggen Dat ze geen oplossing meer weer en hulp nodig heeft etc En dan gewoon zeggen dat ze hoorde dat er een noodfonds is en hun de aanvragen daarvoor regelen
oh super bedankt dan hoor ik het wel!!dus dan hoef je helemaal niks terug te betalen? en hoeveel kun je dan krijgen? alvast super beankt,dan kunnen we al eens gaan rekenen!! groetjes
De regels zijn veranderd via de gemeenten, Het kan zijn een soort lening giften doen ze niet meer zo snel aan of ze is zwanger heeft een kindje? Zou er niet zo maar van uit gaan dat je niks hoeft terug te betalen en of je het krijgt, ( je zus) Bedoel eigenlijk te zeggen ga er niet van uit dat ze het krijgt. Echt thuis er in ben ik niet. Vind de andere tips ook die gegeven zijn moet onthouden. In feb er uit. Nu alles rond snuffelen wat er op marktplaats facebook staat. En even apart zetten bij jou of iemand anders. Er zijn ook idd mensen die vloerbedekking over hebben laminaat of behang verf. Nu verzamelen dan kan je in feb redelijk klussen. Heb ook ooit eens bij iemand gezien. die weinig geld had dat ze de hal de grond verfde.
Kijk echt eens rond op marktplaats of diverse Facebook groepen. Wij hebben zoveel gratis of tegen een kleine vergoeding op kunnen halen toen wij het financieel heel zwaar hadden. Zelfs een compleet nieuwe vloer nadat wij ernstige lekkage hadden en onze houten vloer niet meer te redden was. En wij hadden tot een paar maanden terug ook geen auto en haalden letterlijk alles lopend of met de fiets op. Als iets wel te groot was dan leenden we van familie de auto evt voor een wederdienst. En denk niet in "dat kan niet want we hebben geen auto of geen geld" maar denk in mogelijkheden. Echt zo ongeveer alles in gratis of tegen een kleine vergoeding te vinden.
Weet niet of t al gezegd is maar vaak is er per regio ook een fb groep voor minima, waar ze mensen aan spullen helpen. En er zijn sowieso vaak weg geef hoeken waar je spulletjes misschien ook zou kunnen vragen?
word lid van alle fb groepen in jou omgeving en zet een oproep neer dat je gratis spullen nodig hebt. Ik zie het bij mij op fb ook regelmatig van mensen die in een soort gelijke situatie zitten en om gratis spullen vragen, veel mensen reageren erop dat ze iets hebben van vloeren tot bestek. Ik heb het zelfs wel is voor elkaar gekregen dat ze iets bij diegenen kwamen brengen, als je de situatie uitlegt zullen veel mensen begrip ervoor hebben.