spoedvraag toedienen nexium bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

lijkt hier goed te gaan, pas na 1x!

Ik doe het voor de zekerheid wel gewoon een half uur voor de voeding

2. adi

adi Niet meer actief

Voor het advies over het gebruik van de medicijn is het beter om bij de apotheker te vragen. Die heeft toen precies uitgelegd hoe en wat, dat is zijn vak namelijk.

Wij kregen nexium wel makkelijk door die speen. Hij is wel breed. Ik liet het alleen net iets korter staan dan op het zakje stond.

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik heb hetzelfde medicijnflesje! Ik vind het ongelooflijk dat je het nergens bij een apoyheek ofzo kunt krijgen. Dit is echt de oplossing voor medicijnen zoals nexium! Spuit etc was grote ellende.

4. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    wij hebben in het begin ook enorm zitten klooien....
    wij doen nu de nexium aanmaken in een glaasje, even laten staan en dan in de 1-2-3 speen gieten, dan op stand drie kan Yannick het er uit drinken.

Ik had ook de apotheek gebeld om te vragen wanneer hij het moets hebben enzo... en zij zeiden dat het niets uitmaakte... ook niet hoelang voor de voeding (dat staat ook niet in de bijsluiter! )
    wij geven het nu 's ochtends en een kwartier later zijn fles...en dat gaat echt top! hij heeft al (samen met de koemelk vrije voeding) sinds juli geen last meer!

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als we allemaal de bijsluiter zouden volgen zou geen van onze kindjes nexium gebruiken want dat staat er namenlijk wel in. Effe gegoogeled

[FONT=TimesNewRoman,Bold][FONT=TimesNewRoman,Bold]"Gebruik van NEXIUM met voedsel en drank
    [/FONT][/FONT]Nexium maagsapresistent granulaat kan worden gebruikt met of zonder voedsel."

We doen het nu met de pap speen maar dat gat is te groot, misschien idd de 1,2,3 op stand 3, dat gaan we vanavond eens proberen. We hadden een speen waarmee het goed ging (x speen tommy tippy) maar die heb ik weggegooid om dat hij wat gescheurd wsas...bleek dat ie het daarom juiost zo goed deed :( Anders maar de medspeen

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    wat een goed idee! wij doen het nu met de spuit langs de fles(dus als hij aan het drinken is in zijn mondhoek telkens een klein beetje erbij) dit werk wel. Maar dat medicijnflesje is toch fijner denk ik!

Wij moeten trouwens het zakje oplossen in 15 ml water, roeren en dan de helft geven. Wij mochten geen half zakje geven omdat je dan nooit zeker weet hoeveel de kleine binnenkrijgt(spul zit in die bolletjes). Dus moeten terwijl we de helft gebruiken elke keer een heel zakje openmaken en restjes weggooien. Wel even laten indikken trouwens, als je het 5 min laat staan is het dikkig, roer je het door en kan je het geven.

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

die korreltjes blijven nauwelijks achter in het medicijnflesje. ik doe 15 ml water erin, dan de nexium,speen erop en dan schudden. Hij drinkt het zo op.

Deel Deze Pagina