Even een algemene vraag over krijsende kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Doen jullie kinderen (of als je geen kinderen hebt; denken jullie dat...) of hebben jullie kinderen ooit echt hysterisch gedaan in de supermarkt?

Wij liepen vandaag als idyllische drie-eenheid in de supermarkt met onze kleine mini-meneer en er kwam een gezellig gezinnetje binnen met hun kleine schat in de winkelwagen; de kleine jongen schreeuwde werkelijk hysterisch om zijn helikopter en ging echt krijsend tekeer alsof hij mister-hansje-himself was. Dus ik ging even kijken of alles wel goed ging (niet dat er stiekem mensen van jeugdzorg bij het vak van de eieren staan om kindjes te snatchen; we hadden namelijk nog eieren nodig voor het Vaderdagontbijt) maar het ging om een stuk speelgoed.

De helikopter was afgepakt omdat hij zich heeft misdragen. Ik ben helemaal pro-opvoeden natuurlijk - maar we waren ondertussen al 5 gangpaden verder en het kleine manneke schreeuwde nog steeds alsof hij minstens 40 jaar met de muziek zanger Rinus opgescheept zat... Ik liep voorbij de glazen potten sperziebonen en zei: pfffffffffffffffffffff, tegen een willekeurige mede-shopper. Waarbij ik mij daarna pas realiseerde dat dat de moeder van dat kleine mannetje was (sorry, maar pffff, wat kan jouw kind hard gillen :D !!! - p.s. als ik je man nog een keer zo hardhandig met je kind om zie gaan, sla ik zijn hoofd in met een tamboerijn; ik werd er echt boos van; alsof hij minder gaat krijsen als je hem hard door elkaar schud??? Retard). Ze werd boos en beet mij toe dat die van mij dat ook nog wel zou gaan doen. Mijn partner zei: not likely.

Toen ik het aan een vriendin vertelde met een baby in dezelfde leeftijd via de whatsapp zei ze: yea right, not. Maar nu vraag ik het mij af.... Hebben jullie kinderen ook zulke waanzinnige ongelofelijke harde hysterische krijsbuien (gehad)? :$ Ik denk dat ik dan harder ga krijsen en hard van hem weg ren :cool:

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    die van mij kan ook krijsen als ze der zin niet krijgt. ze gebruikt t als middel om der zin te krijgen (hoopt ze)
    van mij mag ze dat niet, en als ze toch door blijft gaan mag ze dat in de gang doen :D streng he :p
    in de super nog niet meegemaakt.

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Eh. Ja.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh ja hoor, de oudste niet, maar de jongste daarin tegen...
    Na 1 minuut zet ik haar dan met winkelwagen en al in een hoek en deel haar dan mede dat ik niet met zo'n schreeuwerd wil lopen, als ik dan de hoek om ga en na het gniffelen weer om de hoek kijk.. Zegt ze vaak uitzichzelf al: *snik*snik* solly mama!

Ze mogen van mij best even huilen, maar als het te lang duurt of te hard gaat, dan ben ik er heel snel klaar mee.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dus zo hard en intens als dat Hansje aan het krijsen was is dus gewoon normaal en kon eigenlijk ook over een helikopter gaan? :D

Duidelijk! Ik hoop niet dat mijn knul dat doet, en anders heeft hij huisarrest tot zijn dertigste... Of nee, wacht. Schuurarrest - anders moet ik het alsnog aanhoren hier binnen :p

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kort antwoord hè ja met alles ja. Kan niet verder tikken dochter op laptop. Als ik er nu van af haal haha. Dan is het even drama. Ze mag van mij even. Heb ik even rust. Ja ben dus ook zoon moeder die kind voor tv of pc zet soms.

Hoop dat je het niet zo gaat mee maken maar soms als je consequent moet zijn kan je kind héérlijk gaan flippen en soms flip ik wel eens mee als mijn toppunt is bereikt.

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ja. Tijdens het boodschappen doen. Ik had croissantjes gekocht en die wilde ze gelijk al opeten. Dat mocht van mij pas nadat ik had betaald.
    Grote kans dat die van jou ook weleens hysterisch gaat krijsen in het openbaar hoor.

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ja, niet in de supermarkt (nog niet) maar wel op straat: hij mocht of op t meerijplankje of fietsen of lopen en meneer wilde getild worden door mij en die laatste was nou net geen optie. Dus hij zette het op een krijsen. We zouden naar de speeltuin gaan, getild is die.. Naar huis ;) (wat thuis ook nog een heel drama was omdat hij naar de speeltuin wilde en niet naar huis ;))

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    nou idd joycey, je kan echt al vroeg duidelijk maken dat je van dat gegil niet gediend bent.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahaha, dat zie ik mijzelf ook nog wel zo doen op die manier :D

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja. Altijd gedacht dat dat mij niet zou overkomen en waarom die ouders hun kind niet stil konden houden.
    maar een paar weken terug had mijn dochter zo'n aanval bij de kassa omdat ze geen tientallen plastic tasjes van het rekje mocht pakken ;)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Uh nee.....:cool:

(oke, alleen als ze echt niet wil slapen krijgen we wel eens een peuter driftbui, maar niet in het openbaar)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik mag het hopen :D !!! Jeeeeeeutje. Hahaha, ik vond het echt rot voor die ouders en tegelijkertijd ook wel grappig want ja, dat kind flipt hem en werd buitenproportioneel hysterisch om een rood helikoptertje; hoe reageert hij in heftigere situaties? Maar als ze dat allemaal doen, dan ga ik toch eens flink overwegen om op dat soort momenten een andere opvoedingstactiek - strijdlied van een tijgermoeder? - uitoefenen.

15. mumija

mumija Niet meer actief

Ja, allemaal. Ik ben daar immuun voor inmiddels.

(en wat erg eigenlijk dat je Hansje als voorbeeld moet stellen. Dat kind krijst om wel heel wat anders als een afgepakte helicopter. Erg zielig om hem als voorbeeld te stellen.)

16. sjak

sjak Niet meer actief

Uhm, nee... Ik geloof ook niet dat ze dag gaat doen (zeg ik heel optimistisch :))
    De eerste keer dat ze helemaal zelfstandig met zo'n kinderkarretje kon lopen, ging het een soort mis bij het inleveren... Dat begreep ze niet. Ze smeet zichzelf op de grond en ging ook hartverscheurend huilen.
    Maar hysterisch krijsen. Nee gelukkig (nog?) niet.

17. Ik kan het me nog niet echt voorstellen. Tobias heeft tot nu toe nog geen enkele keer gehuild in de winkels, dus dat ie opeens zou gaan schreeuwen vind ik een raar idee...

Maarja, het is vaak wel de enige manier van uitdrukken van zijn gevoelens natuurlijk. En als hij straks gaat praten dan heeft ie ook niet opeens de woordenschat om te zeggen dat ie boos is, dus tsja... ;)

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja een driftbui... Die heeft mijn kerel hier ook bijna elke avond voor het slapen gaan. Dat is kort en valt echt in het niets met een hysterische krijsbui, althans, ik vind dat echt niet te vergelijken.

Ik dacht echt gewoon van: Hee, Hansje in de Lidl :$ Zo erg leek het erop.
    Zo hard als hij brulde, brulde dat kereltje ook. Dat vind ik echt erg.

Dan heb ik liever gehuil/gedrein/gezeur en gedram om *weetikveel*.

19. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Yep gisteren nog

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jij mist zo overduidelijk het punt. Het ging om de vergelijking. Ik vond die video erg heftig en kom anderhalve dag later in de supermarkt een zelfde heftigheid tegen. Uiteraard onder andere omstandigheden, hehe. Zielig voor jou dat je dat verschil niet opmerkte uit mijn tekst.

Deel Deze Pagina