Ik ga Sophie een ander eet schema geven,maar vroeg mijn af of het wel goed is... Ik doe dit om dat het drama is flessen gaan niet meer op en fruithap en groente zit maar 2 uur tussen waardoor ze volgens mij niet zo trek in haar groente heeft... Ik wil het nu als volgt doen... s'ochtends pap 150-180 cc met bambix. s'middags boterham en wat yoghurt met fruit erin. om 17.00 groente met klein toetje en op 19.00 de fles met 210/7. Ze wordt laat wakker om 09.00-09.30 dus s'ochtends fruit is ook niet echt een optie... Groetjes,
Hoi Toet, Krijgt ze wel tussendoortjes? Ik mocht van het cb Marije der laatste fles laten vervallen. Ons schema is als volgt: (ze wordt 07.00 wakker en gaat 18.00 naar bed) 07.15 fles 180 + 6 09.30 drinken + tussendoortje (soepstengel/liga) 11.30 broodje + melk 15.00 fruithapje + drinken + soepstengel 17.00 warm eten + vla/yoghurt Meestal doet ze van 9.00-10.00 een tukje dan schuif ik der tussendoortje op. Als ze pas later wakker wordt krijgt ze hem niet ivm tussende middag eten. Voor der fruitje 's middgas is ze meestal wel wakker anders schuif ik dat natuurlijk ook een beetje. Misschien heb je er iets aan veel succes.
Hoi, Ik zie dat je 's middags yoghurt bij de boterham wil geven, maar misschien is het een optie om alleen die boterham te geven en dan twee uurtjes later het fruit, zo heeft geen lange tussenpauze tussen haar boterham en het avondeten, en krijgt Sophie geen aardappelen en vlees, toen Djaydee die leeftijd had mocht ik haar aardappelen groente en een beetje vlees geven. Ik weet ook wel dat mijn meissie rond die leeftijd maar 1 fles dronk, maar dat kwam omdat ze de melk beu is, nu wil ze graag als ontbijt pap en voordat ze gaat slapen. Voor de rest heb ik niks op te merken, je zult zelf merken wat het beste is voor je kind, als ze haar flessen niet leegdrinkt dan heeft ze daar geen behoefte meer naar, en ik kreeg toen mee dat ze een 500cc van die melk nodig had en aks ze dat niet dronk moest ik voor elke 100cc die ze minder dronk 1druppel vitamine D per dag geven. Veel succes. Groetjes Monique76
Hoi Toet Ik heb ook heel lang moeten zoeken naar wat ideaal was voor Noa. Maar uiteindelijk is ons schemaatje als volgt: 07.00 180cc melk + bambix (in de fles) 09.30 fruit 11.30 twee boterhammen + 180cc melk 15.00 soepstengel/ rijstewafel of liga + tuitbekertje water 18.00 warm eten + yogurt 19.00 bedtijd Het is altijd even zoeken naar wat voor jullie goed voelt. maar houd je niet teveel op aan de schemaatjes van andere moeders. Elk kindje is anders en elk kindje heeft andere behoeftes. Leuk, ze is een dag jonger dan Noa..!
Bij ons werkte uiteindelijk het beste om gewoon te laten eten als wij ook aten, dus gewoon ontbijt, lunch en avondeten en dan rond koffie en theetijd een tussendoorje.