Buikpijn vóór het poepen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamamarin, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Pfff, hebben jullie ook tips voor me?
    Voorheen hoefde ik altijd maar 1x per dag te poepen. nu is dat wel 4 of 5 keer! Het is elke keer een beetje en niet echt stevig (lekker verhaal.....)
    Nou vind ik dat niet zo'n ramp, maar ik heb vlak voordat ik moet altijd ven hele heftige buikpijn.
    Iemand tips?

groetjes Femke

2. Sijke

Sijke Bekend lid

je zou kunnen proberen om zuivelproducten te gebruiken met bacteriën erin om de stoelgang te verbeteren. Helpt bij verstopping, maar ook als je stoelgang in de war is (dun, vaak, kramp etc.).
    Bijv. activiatoetjes of vivit etc.
    Er zijn ook capsules met probiotica te krijgen. Gaat over dezelfde bacteriën maar dan in een hogere dosering. Kan voor zover ik weet zonder problemen tijdens de zwangerschap.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heb ik ook last van.... en dan krijg ik echt van die hevige kramp... in het begin dacht ik minstens aan het bevallen was maar later merkte ik dat het wat anders was :)

4. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Ja hiero ook heel herkenbaar...heb een paar keer gehad dat ik dubbel lag van de kramp, ik dacht dat er iets niet goed ging in mijn baarmoeder zo'n pijn (angst he) maar 2 seconden daarna naar het toilet en het was zo dun als water en een pijn dat het deed....

Drink nu elke ochtend als ik opsta als eerste een flesje Danone Actimel en het gaat (tot nu toe) iets beter, dus wellicht kan je dat proberen.

Greetz, Borsatofan.

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb ook vaak buikpijn voordat ik moet poepen, maar ook als er heel veel lucht in mijn darmen zit. Vaak zit er dan links onder mijn ribben een luchtbel die niet goed weg kan.

Bij mij helpt een Activia-toetje (die met pruimen of met muesli) per dag heel goed. En vezels (uit citrusvruchten, graanproducten, enz.) stimuleren je darmwerking ook.

Meestal als ik 's avonds in bed ga liggen op mijn linkerzij komt die 'valse lucht' wel in beweging.

Sterkte met de stoelgang!

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina