Wie heeft er hiermee ervaring?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Orchidee26, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

hallo,

Ik had vandaag een afspraak bij de geneticus omdat ik zelf een lichamelijk afwijking heb en mijn eerste kindje heeft ook een licht lichamelijk afwijking het valt niet eens op ze komt heel goed voorruit gelukkig en is verder gezond.

Momenteel ben ik voor tweede zwanger maar hij heeft mij geadviseerd wanneer ik de derde kindje wil dan kan ik een behandeling krijgen dat bestaat uit:

Ze gaan eicel van mij nemen en van mijn man sperma en ze gaan dit bevruchten ze gaan dan kijken welke gezond is en dat in mijn baarmoeder plaatsen.

Ik moet 1 jaar van tevoren aanmelden omdat het zeker 10 maanden tot 1 jaar duurt voordat ik zwanger word...

Ik heb gevraagt hoeveel garantie geef je mij dat ik een gezond kindje krijgt zonder lichamelijk afwijking hij heeft gezegd 100% procent, maar er is 35% kans dat ik miskraam kan krijgen...

Dit is een nieuw behandeling ik vind het jammer dat ik hiervan niet eerder van wist want ik was bij revalidatiearts in behandeling en huisarts weet er ook van lichamelijk afwijking ze konden mij doorsturen naar de geneticus omdat er 50% kans is dat mijn kinderen het ook kunnen krijgen.

Maar ik heb geen spijt dat ik nu zwanger ben van tweede wij hebben er bewust voor gekozen maar als wij de derde later willen over 3-4 jaar dan ga ik dit behandeling doen zo krijg ik zekerheid dat de baby geen afwijking heeft...

Nu is mijn vraag zijn er hier meiden die dit behandeling hebben meegemaakt, en of ze tweeling of drieling hebben gekregen?

groetjes,

Orchidee

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jij bedoelt IVF in combinatie met PGD. Wij hebben dat zelf niet gedaan, omdat daar geen aanleiding voor was.

De kans op een tweeling is aanwezig, als er twee goede embryo's teruggeplaatst worden. De kans op een zwangerschap is zo'n 40% als er twee embryo's teruggeplaatst worden. Raak je zwanger, dan heb je vervolgens zo'n 25% kans op een tweeling. Dus de kans op een eenling is groter dan een tweeling, ookal zijn er twee embryo's teruggeplaatst.

De kans op een drieling is echt heeeeel klein. Er worden namelijk nooit drie embryo's teruggeplaatst, het maximum in Nederland is twee. Dan zou één van de twee nog moeten gaan delen, maar dit is echt zeldzaam.

Deel Deze Pagina