Spoedvraagje bellen huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle04, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    He nee toch, nog een middag/avond en nacht doorkomen met zoveel pijn. :(
    Als je afleiding zoekt, het babyrinth sleept ook jou er doorheen. ;)

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik kreeg afgelopen donderdag keelpijn, donderdagavond was het zo erg dat ik niet meer kon slikken. vrijdagochtend meteen naar de huisarts gegaan. Fikse keelontsteking, amandelen compleet onstoken, er zat beslag op?? Ik kreeg er dus helemaal niks voor. Je kunt bij de apotheek een middel halen waar wat lidocaine in zit, (verdovingsmiddel) Hierdoor gaat de pijn een beetje weg. Ik heb heel veel paracetamol gegeten. denk wel 12 per dag ofzo, 500 mg met coffeine en dat hielp wel wat moet ik zeggen.

Heel veel sterkte voor deze nacht en als je nog naar de apotheek kan even dat middel halen. Het heet Trachitol

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    oh ja, ik heb nog steeds keelpijn, maar kan gelukkig wel al slikken zonder dat ik kapot ga van de pijn. Op een gegeven moment spuugde ik mijn speeksel uit op een handdoek zodat ik niet hoefde te slikken, zo'n pijn had ik. dus ik weet precies wat je voelt/.

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    @ Prinses: ja beetje aso is het wel maar ja ik heb geen koorts en dan ben je al minder snel prio heb ik het idee. Op dit moment is het wel iets beter dan vanmorgen maar nog steeds erg pijnlijk. Als het zo weer verslechterd dan sta ik vanavond met mijn keel bij de hap hoor.

@Uk80: Je bent lief! Apotheekje slaat nog redelijk aan hoewel ik me nu wel afvraag in hoeverre het goed is voor een maag die alleen maar gevuld is met ijs, thee, water en bouillon. Misschien ben ik wel apestoned zometeen ;) Pb=ok!

@ Ingrid: Ik denk dat ik het gewoon niet zo heel goed getroffen heb met deze huisarts. Degene die ik hiervoor had kon ik altijd zo terecht. Misschien omdat dat ook een gezondheidscentrum was en ze daar meerdere artsen hebben??

5. Nou ik hoop voor je dat je de avond en de nacht een beetje door kunt komen.

Even een tipje, mocht je nu morgen toch bij de apotheek zijn, of er in de buurt komen, haal dan paracetamolzetpillen op, voor jezelf. Ik heb ze altijd in huis. Dan belast je je maag niet zo. Zeker nu je niet zoveel kan eten.

Sterkte in elk geval, ben wel erg benieuwd wat ze er morgen van zeggen..

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Dank je wel voor de tip Ingrid, ik zal er (hopelijk morgen als ik antibiotica mag halen) de volgende keer in de apotheek aan denken. Gelukkig hou ik het nu wel weer aardig vol. Heb net wat gegeten en voel me weer wat beter. Hoop dat het zo blijft dan ga ik het wel redden tot morgenochtend. Vanavond weer vroeg onder de wol met mijn apotheekje ;)

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Jeetje Michelle, weet precies hoeveel pijn jij hebt.

Ik heb dus vanaf zondag keelpijn, werd met de dag erger, totdat ik gister niet meer kon slikken. Ik dus naar de huisarts, kreeg te horen dat het een keelontsteking was en er niks aan te doen was.
    Werd vanmorgen huilend wakker van de pijn, heb meteen weer de huisarts gebeld dat dit echt ondraaglijk is die pijn. Zat al aan de 1000mg paracetamol, zoutspoeling, zuigtabletten en neusspray.
    Ik mocht vanmiddag weer langskomen, bleek nu toch angina te hebben. Maar omdat ik geen koorts heb kan dit eigenlijk niet.
    Heb nu gelukkig een antibioticakuur gehad.

Heel veel sterkte.

8. het was bij mij ook angina, en ik had ook geen koorts (dokter maakte nog een grapje , oooo dan ben je niet ziek)

Maar gelukkig wel een kuurtje gekregen ;)

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Oh wat fijn dat je A.B hebt gekregen gelukkig. I feel your pain girl ;) Ik wil jou ook veel beterschap wensen. Slaat het al een beetje aan? Komend weekend ga ik met mijn ouders en gezinnetje een weekendje weg en ik hoop zo dat ik dan weer een beetje opgeknapt ben maar daar ga ik gewoon heel optimistisch vanuit.

10. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Bedenk me net dat ik eigenlijk bijna nooit koorts heb gehad terwijk ik in mijn leven best wel eens goed ziek ben geweest..

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hey Michelle,

wat een rotsituatie voor je zeg! echt raar dat je niet snel terecht kan bij je huisarts. Ik had vroeger heel veel keelontstekingen en wat misschien nog een beetje voor je kan helpen, maar dit is echt een grootmoederstrucje:

Doe 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect)en als laatste een wollen sjaal.

Juist doordat je geen koorts hebt kan je lichaam nu de ontsteking ook niet 'kwijt'. Misschien dat deze tip hierbij helpt. Het is ontiechelijk niet comfortabel maar ik was zo wel de volgende dag van mijn keelontsteking af.

Heel veel sterkte!

12. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Bedankt voor je tip Nova al denk ik dat ik hem niet ga uitproberen omdat ik dan wel zeker weet dat ik niet slaap. Manlief denk ik ook niet maar dan van het lachen ;) denk dat ik gek word van het geritsel van die zak en het gebrek aan bewegingsvrijheid. Dat van die koorts klinkt verder wel erg logisch, nou ja ik ben kennelijk een koelbloedig persoon;)

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Voor wie het wil weten even een update. Ik ben vandaag bij de dokter geweest en heb een antibioticakuurtje van een week gehad. Ik moet 3 pillen per dag wegslikken en als het goed is ben ik dan heel snel weer de oude Michelle. De pijn is al iets gezakt dus ik hoop snel weer lekker te kunnen eten :) Bedankt voor al jullie lieve reacties en tips!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik hoop dat je snel opknapt;)

15. duurt een dag of 3 en dan ben je al weer bijna de oude ;)

16. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Beterschap meid...

Catheleine

17. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0

Oei Ninien ik hoop heel hard op 2, morgen gaan we een lang weekend weg met de familie naar een bungalowpark:D

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ben blij dat je nog wat pillen hebt gehad! Een heel fijn weekendje weg! Geniet er maar lekker van! *knuf*

19. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Thank's Catheleine en Uk :)

(Uk ik moet steeds echt oppassen dat ik niet jou echte naam tik hier hihi)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mooi dat je nu iets gekregen hebt. veel plezier op het weekend weg!

yinte

Deel Deze Pagina