Spoedvraagje > bruine bonen gebruiken?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik wilde een recept maken uit het babykookboek van Sharon van Wieren (keukenkikker), maar voor dit recept zijn bruine bonen nodig.
    In het kookboek staat er dat je bruine bonen uit een potje mag gebruiken (bijv. van Hak), maar ik keek op het etiket van het potje en hierop staat dat er zout en suiker zijn toegevoegd, maar dit mag je toch nog niet geven aan baby's van 6 maanden?
    Beetje raar dat het in het babykookboek staat vind ik.
    Wat denken jullie en wat doen jullie zelf als je een bruine bonen gerecht zelf maakt voor je baby?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij wachten nog even met de bonen omdat die toch wat krampjes kunnen geven. Maar als je denkt dat je kindje er aan toe is zou ik toch van die gedroogde nemen waar geen zout en suiker aan toe is gevoegd.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    En bruine bonen uit blik/pot van een ander merk? Of zijn er bij alle merken zout en suiker toegevoegd?

Wij geven hier wel een biologische bruine bonen uit een pot, kleintje is er echt dol op.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Je kunt de bruine bonen ook even afspoelen zodat het meeste zout weg is.
    Als je kindje gevoelig is voor krampjes dan zou ik het nog even niet doen trouwens.

5. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Volgens mij zitten in alle potten groenten suiker/zout toegevoegd, zal ook wel met de houdbaarheid te maken hebben. Ik heb wel eens staan vergelijken.
    Maar als je ze goed afspoeld ben je veel daarvan alweer kwijt hoor. En zolang je het niet dagelijks geeft kan het denk ik ook niet zo heel veel kwaad.

Deel Deze Pagina