Onduidelijkheid na stoppen met pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door browneyes, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Hey allemaal,,

Mijn vriend en ik hebben besloten te stoppen met de pil.
    Dit heb ik gedaan. Volgens de strip zou ik pas over een week ongesteld moeten worden. Maar sinds ik gestopt(een week voor ik ongesteld moest worden dus) ben ben ik in hele kleine mate ongesteld. ( dan heb ik het over bruine vloeistof met soms wat bloed). dit begint s'ochtends en s'avonds is het helemaal weg :(

De week voor ik stopte ben ik wel 2x de pil vergeten kan het daar iets mee te maken hebben? Ik weet echt niet wat het kan zijn heb zelfs al een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief

Iemand een idee???

2. Writer

Writer Niet meer actief

dat is ontpillen;) , je lichaam snapt er niks van dus doet lekker gek , ik werd 8 weken juist niet ongesteld , 10 testen gedaan , na 2 maanden toch ongesteld geworden
    somige mensen reageren weer anders op en blijven bloeden
    als test negatief is ,dan zou ik zeker denken dat je aan het ontpillen bent

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    veel mensen zeggen eerst te moeten ontpillen, gelukkig had ik dat niet.

gun je lichaam wat tijd, bij iedereen is het verschillend

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb wel enorm last gehad van ontpillen. De eerste mnd (toen was ik net 2 dgn gestopt) heb ik de hele mnd bloedverlies gehad.

En daarna 3 mnd niet ongesteld geweest.

Even afwachten meid, meer kun je helaas niet doen. Vaak duurt het wel een aantal maanden voordat je cyclus weer op gang is.

Iig succes met zwanger worden!

5. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Hoi meid
    Ik ben het helemaal eens met de antwoorden hierboven.
    Ik ben zelf eind april met de pil gestopt en mijn lichaam doet ook raar, eerste cyclus ging nog wel maar de 2e maand doorbraakbloeding en veel te vroeg weer ongesteld. Ik zou dus zeggen lekker rustig aan doen (ja weet het is moeilijk) en kijk hoe je eigen cyclus weer op gang komt.

Bij mijn 1e zwangerschap was ik in één keer zwanger, nu zit ik ook al in ronde 3 en wie weet moet ik nog langer wachten.
    Succes ermee meid!

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoihoi!

Ik ben 3 juni met de pil gestopt. Heb nu vooral last van buikpijn en een soortopvliegers... Heel vreemd maar denk idd dat ieder lichaam anders reageert en dat je geduld moet hebben hoe erg dat ook is.

7. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, mijn man en ik hebben besloten dat ik deze strip afmaak en dan stop. Krijg ik dan mijn gewone bloeding net als altijd in de stopweek of wordt ik daarna nog weer ongesteld? Hoe gaat dat als je stopt? We gaan voor ons eerste kindje. Vind het echt heel spannend! We willen wel nog even kijken hoe het gaat met mijn menstruatie. Dus hopelijk in juli/augustus echt er voor gaan. Wanneer moet ik dan beginnen met foliumzuur?
    Wacht in spanning op jullie reacties (en evt. tips.. :))

8. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Hey Puck
    Je wordt gewoon ongesteld in je stopweek net als normaal, het kan zijn dat je 14 dagen na het stoppen met de pil al een eisprong hebt maar hoeft niet, zoals je hier al kunt lezen er zijn veel meiden die even moeten "ontpillen" voordat ze in verwachting raken.
    Ik zou zeggen even geduld hebben dus!
    Foliumzuur zou ik pas slikken als je zwanger bent, ik slik het nu ook nog niet. Kan wel, hoeft niet volgens mij.
    Succes meid, dat het snel raak mag zijn voor jullie!

9. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hey Puck,
    Spannend.. ik zit in het zelfde straatje... Ik slikr vandaag en morgen nog de pil... en dan stoppen we ermee.. :D>.
    ik slik wel al foliumzuur omdat ik gehoord en gelezen heb dat ze dit aanraden...
    Het liefst geloof ik 4wk voor dat je stopt met de pil... Ik heb van vsm puur mama gehaald... hier zitten ook gelijk belangrijke vitamines in! Wel een joekels van pillen, hahha...

Maar jij ook veel succes...
    Wie weet komen we elkaar weer tegen als we zwanger zijn :D..
    liefs

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als je gewoon je strip afmaakt heb je minder last dan dat je ineens stop midden in je strip. dan is je lichaam helemaal de weg kwijt.

hier had ik de eerste keer dat wle alles door de war was toen was ik ook middenin gestopt , bij de tweede heb ik de strip opgemaakt en had ik meteen nette cyclus.

nu ben ik door hormoonruzie weer gestopt zit alleen nog in de pilbloeding dus geen idee hoe het gaat lopen dit keer.

foliumzuur moet je wel al mee beginnen hoor. het beste 4 wk voor je zwnager word en aangezien je dit niet kunt weten kun je dus beter beginnen als je nog de pil neemt.

11. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi, bedankt voor de tips! Ik vind alleen het stoppen met de pil al spannend! Ik had de pil oorspronkelijk voor menstruatieproblemen, krom van de buik- en hoofdpijn, liters bloedverlies en heel onregelmatig. Ben dus heel benieuwd of dit nou gewoon weer terugkomt of dat het goed gaat. Ik ga in elk geval wel gewoon mijn strip afmaken, das nog een week. En dan kijken hoe mijn menstruatie na een maand gaat en dan hoop ik dat het snel 'raak' is hahah! Vonden jullie mannen/partners het net zo spannend en leuk toen jullie stopten met de pil? Mijn man twijfelt af en toe zo, maar ik dacht dat alle mannen dat wel hadden. Komt wel als het zover is. Nu lekker lui leventje he...... Dan meer verantwoordelijkheid enzo. Vind het wel heel leuk dat er meer zijn die ongeveer gelijk stoppen. Zijn er ook nog meer mensen met een 0-urencontract toevallig?

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat is dat?

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn lichaam heeft gewoon alle hormonen door de war dus noem ik het maar ruzie. hihi heb tijdens het slikken van de pil heel veel zwangerschapskwaaltjes. dus zeurende buikpijn, hoofdpijn, stressanvallen (ook door de hormonen) hele grote soms zelfs pijnlijke bulten om mijn borsten (heb het na laten kijken is gewoon borstweefsel) . en allemaal van dei kwaaltjes. nu wilde de gyn me eerst op een andere pil hebben. de yez 4/7 maar dat zie ik niet zitten heb dr genoeg raars over gehoord ne trombose zit in me naaste fam (ma en oom) en heb ook nog eens overgewicht dus denk dan stop ik gewoon. ff me gyn opgebelt en we proberen het gewoon. en is een stok achter de duer voor mijn vent om nou eindelijk zijn verwijs brief te halen voor zijn knip knip. hihi

puck. hier was het net zo hoor manlief stelde zelf voor de eerste keer om te stoppen met de pil maar toen we er eenmaal voor gingen hihi hij vond het idd net zo spanend ook toen eht zover was. en bij de tweede net zo. ik was toen net zwanger toen moest ie 2 mnd ff naar uruzgan. dus hij kon niet mee naar eerste keer echo ed. maar daar baalde die dus best wle ff van. ook extra bezorgd ed hihi dus jah oor hier ook een vent die et net zo spannend vond hihi

14. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man zei inderdaad stop maar met de pil, omdat ik graag wilde. En even later toch weer nie. Maar hij begint nu aan het idee te wennen geloof ik en er meer over na te denken. Niet zoveel als ik, maar toch... Mannen zijn er ook niet zo gauw echt aan toe als vrouwen denk ik, maar als het zover is, komt het wel goed.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vriend twijfelde gelukkig niet. Alleen had hij wel een datum in zijn hoofd genomen. Die datum lag 2 mnd verder toen we besloten hadden om te stoppen. Ik vond het onzin, maar voor hem geeft dat rust. Zo heeft hij het gevoel meer controle te hebben.

Uiteindelijk duurde het nog 9mnd voordat we zwanger waren, maar toch. Hij vond het fijn zo.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zo hebben wij het toen ook gedaan hoor. stoppen en dan zeggen nu erst ff lichaam rust geven en dan beginnen we vanaf die en die datum. das voor mannen dan idd net iets meer kontrole erover. bij de eerste was dit ong 2 a 3 mnd na stoppen en duurde toen nog 3 mnd voor ik zwanger was we wilden beiden liever niet in dec en zolang je de keuze nog hebt... we zijn dus gewoon na april geloof ik begonnen zodat we de minste kans erop hadden in dec uitgerkend te zijn mocht het meteen raak zijn.

bij de tweede ben ik dus idd ook gestopt een half jaar voor we begonnen. das voor de mannen toch fijn en voor jezelf ook fijn kijken hoe je lichaam reageerd zonder pil.

17. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je stopt als de strip afgelopen is, is de kans dan groter om sneller zwanger te raken dan als je middenin stopt? Of maakt dat niks uit? En als je gelijk zwanger raakt, is de kans op een miskraam dan groter?

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb dr geen idee van, maar ik had zelf wle het idee dat mijn lichaam meer van slag was toen ik middenin gestopt was. omdat ie dan naturlijk die cyclus niet afgemaakt had.

van een miskraam is volgensm ij onzin die krijg je of krijg jen iet. ligt eraan hoe het vruchtje is ed. maar volgens mij niet door de pil hoor hoor.

19. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik dacht zelf ook niet dat je van de pil sneller kans op miskraam had, maar je leest overal zoveel tegenstrijdige dingen :). Heb inderdaad van meerderen gehoord dat je lichaam van slag kan raken als je middenin stopt. En ik had als zo'n moeizame menstruatie voor de pil, dat ik de strip liever gewoon afmaak. Hoop dat het dan goed gaat.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    succes ermee dan maar. en dat het dan snel raak is.

Deel Deze Pagina