Spoedje; Vlucht geboekt, Fout op de pagina

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shaddixxx, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help! We hebben net een vlucht geboekt.. Of tenminste, dat hebben we geprobeerd ;) We kregen een melding op de website te zien dat we vooral niet op 'Back' moesten klikken, of de pagina moesten vernieuwen, en dat het 45 seconden kon duren voor de betaling verwerkt zou zijn.. Maarrrr, nu krijg ik alleen een wit scherm te zien, en onderaan staat een uitroeptekentje met 'Fout op de pagina'..

Ik krijg geen bevestigingsmail binnen, er is niets gecharged op onze creditcard, dus in principe lijkt mij dat die boeking 'mislukt' is.. Iemand die hier meer over weet? Ik boek dus echt nóóit vluchten naar het buitenland en heb geen idee of ik nou nog een keer moet boeken, of dat er ergens een kans is dat die boeking er wél doorheen is gekomen en dat ik, als ik nog een keer boek, het risico loop dat ik straks 2 keer moet betalen ;)

Ik zou naar de vliegmaatschappij bellen, maar die zijn momenteel natúúrlijk niet bereikbaar ;)

2. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ga je stiekem trouwen in het buitenland? :p
    Ik zou morgenvroeg gelijk bellen, tenzij het NU gebeuren moet. Dan nogmaals boeken en mocht het dan dubbel zijn, kun je er toch 1 annuleren na uitleg verhaal? Excuse me if I'm wrong, heb nog nooit gevlogen, laat staan geboekt. :)

3. Ssssst!

Ik neig ook naar morgenochtend bellen, maar ik ben zo bang dat de goedkope tickets dan weg zijn :) Volgens mij kan je niet zomaar annuleren.. Zou met mijn verhaal logisch zijn natuurlijk, maar of ze daar ook meewerken?

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Beetje dreigen met slechte naamgevingen enzo en dan zal het wel toch? :D

Nee, maar ik zou het wel doen. Als je morgen belt em de tickets kosten ineens 50 per ticket meer, zullen ze vast niet zeggen 'U krijgt ze voor de prijs vam gister, mevrouw.'

Heb je annuleringsverzekering ofnieh?

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Denk niet meer dat je op de pagina zit? Heb je stiekem geprobeerd te re-freshen??

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb dat ook gehad op de site van vueling.
    Tijd terug al. Gewoon nog een keer geboekt

Wel site is het?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn baas heeft een keer per ongeluk 3 keer geboekt, dat was op een zaterdag, hij kon pas maandag weer bellen. Maar dat is toen allemaal weer teruggedraaid naar 1 keer :). Geen idee welke organisatie dat was. Maar ik zou het nog een keer proberen, kan je ergens comments invullen?

8. Het is Ryanair.. Heb de pagina nog wel openstaan, als ik Refresh staat er dat de webpagina is verlopen..

Op hun site staat ook heel leuk dat als je geen email krijgt je je boeking kan controleren bij 'Mijn Boekingen', en om daarbij te komen moet je je reserveringsnummer invullen.. Die je dus alleen hebt als je een email hebt ontvangen.. D'oh ;)

Ik kan nergens opmerkingen neerzetten overigens..

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ooo lekker handig!! Tja, je hoort zoveel verhalen over Ryanair, straks moet je wel twee keer betalen, dan ben je lekker zuur. Toch maar gokken tot morgen??

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    En geen mail en geen charge op je creditcard?

Nogmaals boeken. Vorige is dan vast niet doorgekomen.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oh dat is handig zeg....

Ik denk niet dat je geboekt hebt.
    Hb dat overigens nog nooit gehad bij Ryan air. Wel altijd direct een bevestigingsmail

12. Na even googlen en zó gruwelijk veel negatieve verhalen over RyanAir wacht ik toch maar even af tot morgenochtend.. Liever een paar tientjes meer betalen, dan het hele bedrag 2 keer ;)

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Vliegen met een geheel andere maatschappij? :D

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.035
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk dat het verstandig is als je even wacht. Ze zijn echt niet zo makkelijk met terugbetalen als je per ongeluk dubbel hebt geboekt. Misschien kun je wel je creditcardmaatschappij bellen om te horen of er een autorisatie is aangevraagd door Ryan Air. Dan hebben ze een bedrag gereserveerd, maar nog niet daadwerkelijk afgeschreven.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad met Ryanair. Na zoeken kwam ik er achter dat als je na een uur geen mail had het echt niet gelukt was. Dat was bij ons het geval en opnieuw geboekt. Ze zeggen wel dat ze het geld van dubbel geboekte tickets niet terug geven. Er staan veel negatieve verhalen op internet maar je betaald naar wat je krijgt. We hadden zelf geen stoel vast laten zetten of met voorrang instappen geboekt omdat we zonder kinderen vlogen maar als je met kinderen gaat zou ik het wel doen of heel vroeg aanwezig zijn.

16. mamaseptember

22 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden het 2 jaar geleden. Waren toen in Spanje en moesten toen ivm omstandigheden terug vliegen naar Nederland. Wij waren toen ook aan het boeken en het klopt inderdaad dat er komt te staan niet op back te duwen. Wij alles ingevuld. Kregen ook een wit scherm en geen bevestigingsmail. Opnieuw opgestart en geboekt. Deze keer wel de bevestigingsmail. Maar geen dubbele betalingen hoor!!!

17. de site van ryanair doet wel vaker raar. Ik boek weleens bij ze voor vluchten van marseille naar eindhoven en elke keer krijg ik een foutmelding als hij laadt. Kun je gewoon opnieuw proberen er is geen betaling gedaan. Als hij die melding geeft blijft hij het meestal doen dus beste kun je later nog eens proberen als hij die melding geeft.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat klopt, dat had ik ook. Gewoon opnieuw boeken.
    Ryanair scheelt gewoon een hoop, ik moet 2 keer in korte tijd naar Alicante. Met Transavia was ik het dubbele kwijt!
    Groot nadeel bij Ryanair is dat je zo'n 12,- aan creditcardkosten betaalt pér ticket. Kun je alleen maar onderuit komen als je een prepaid creditcard aanschaft..
    En die koffers zijn helemaal duur; per koffer met gewicht tot 15 kilo betaal je 50,- en als je kiest voor 20 kilo gewicht betaal je 70,- per koffer.
    En als je graag naast elkaar zit adviseer ik je om stoelen te reserveren, anders is de kans groot dat je apart zit.
    Maar goed, met al die toeslagen is het nog steeds decgoedkoopste maatschappij, maar mn favoriet is het niet.

19. Hmm vriend is nu aan het bellen, ben benieuwd. Gewoon even voor de zekerheid. Heb 'm al gezegd dat als er niet geboekt is hij dat ook niet telefonisch moet doen, want dan kijk ik eerst wel even verder.. Ryanair kwam op 165 euro, maar daar kwam dus nog de koffer bij, administratiekosten, extra vervoer voor het kinderzitje in de huurautoe.. Bij elkaar kwam het uiteindelijk op 273 euro ;) Als ik ook nog stoelen moet reserveren (want bij elkaar zitten is echt een must) wordt het nóg duurder natuurlijk..

Als het dan toch zoveel duurder uit gaat vallen kijk ik eerst wel even rond voor een maatschappij waar wat meer positieve verhalen over bekend zijn.. Iemand nog tips?

20. Gelukt! :D De boeking bij Ryanair was niet doorgekomen, dus verder gaan zoeken, en nu ergens anders geboekt.. Uiteindelijk voor 4 euro duurder, maar dat was dan wel inclusief gereserveerde stoelen.. Oh, en we moesten een dagje langer blijven, maar dat vinden we helemaaaal niet erg ;)

Dus.. Van 27 juni tot 5 juli gaan wij lekker naar Spanje! Ben al 4 jaar niet op vakantie geweest naar het buitenland, dus ik ben helemaal exited! :D

Deel Deze Pagina