3mnd zwanger,lage rugpijn en paracetamol.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gijsje, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben pas 3mnd zwanger maar heb sinds 1,5 week erg veel last van pijn in m'n onderrug.Heb aan de gynecoloog gevraagd of ik paracetamol mag pakken,die zei dat ik rustiger aan moet doen maar bij uitzondering wel paracetamol mag pakken.Ik pak nu dus al een week lang 2 paracetamol per dag,voel me daar helemaal niet fijn bij maar ik heb een staand beroep en anders hou ik het echt maar een paar uurtjes vol.Wie herkent dit en is de rugpijn tijdelijk geweest of al die 9mnd gebleven.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kun je je niet (deels) ziek melden? Je rugpijn zal vrees ik niet overgaan door er maar mee door te lopen, ik denk dat zeker als het langer aanhoudt je toch echt wat meer rust moet nemen.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik kan me wel (deels) ziek melden.Mijn man en ik hebben een winkel en ook genoeg personeel,vanaf januari is het ook niet zo'n probleem minder te gaan werken.Als het niet anders kan kan dat nu ook maar het is zo gigantisch druk dus voel me dan best schuldig en ook thuis heb ik dan geen rust als ik weet dat het zo ontzettend druk is.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee dat begrijp ik ook maar meis je rug is echt essentieel....Daar moet je echt niet door de pijn heen gaan, dat is niet goed! Het is goed voor een keer een pijnstiller te slikken, of er een te slikken zodat je soepeler kunt bewegen. Maar loop er niet doorheen, want je bent nog niet zo lang zwanger en je rug zal het nog zwaarder te verduren krijgen met al het extra gewicht. Dus pas gewoon goed op met wat je doet...

5. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ik zou naar de fysio gaan voor die rugpijn! :)

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    En volgens mij weten ze zelf niet goed wat wel en niet kan qua medicatie. Mij is altijd verteld dat het best kon, die paracetamol, zolang het maar geen weken duurde.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik kijk deze week nog even aan en ga de fysio bellen,al vraag ik me wel af of dat nut heeft,volgens de gynecoloog komt de rugpijn door de hormonen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt goeie kans dat het dan de komende weken ook echt minder zal worden. De fysio kan je helpen om je houding in de gaten te houden en misschien je wat oefeningen geven die wat kunnen verlichten.
    Paracetamol kan je wel innemen maar probeer het inderdaad te beperken (veel meer voor gewenning dan voor je beebje). Een warme douche, een warme kersenpittenzak, massage.. wie weet verlicht dit ook wat voor je.

Veel sterkte!

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Heel herkenbaar, die pijnlijke rug. Heb je van jezelf ook al een zwakke rug? ik zelf wel dus heb via fysio oefeningen gekregen (al heel lang geleden).
    Loop alsjeblief niet door met rugpijn!!! het kan ook voor later nog veel problemen geven. Bij mij is mn ruggenwervel (onderin) uit de kom geschoten omdat ik maar door deed en verder weinig aan mn houding. Dat gun ik jou niet, want dan heb je dubbelop pijn!!!!
    Je hebt maar 1 rug en je moet nog een hele tijd!!!! Veel succes ermee!!!!

Deel Deze Pagina