Spoedvraagje ivm reflux

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door suus85, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag voor mijn dochter van 6 weken.
    Ze krijgt / kreeg afgekolfde moedermelk. Al vrij snel begon ze met veel spugen / wegslikken op een gegeven moment krijste ze na iedere voeding minstens een uur, en tussendoor ook erg gespannen en wegslikken. Ze heeft last van reflux. Alle maatregelen m.b.t. houding, wiegje schuin, rechtop na de voeding etc etc etc hebben we toegepast. We hebben in overleg met het consultatiebureau de voeding ingedikt met johannesbroodpitmeel. Daarna kreeg ze in toenemende mate kramp, tot het extreme toe. Terug naar het bureau en ze reageert zo heftig op de johannesbroodpitmeel dat ze het absoluut niet meer mag hebben. (telefonisch gaf Nutricia aan dat jbpm geen krampjes kan veroorzaken, volgens huisarts, CB en wat we nu zelf hebben meegemaakt klopt dit dus absoluut niet).

We zijn nu noodgedwongen overgegaan op nutrilon omneo comfort, omdat deze voeding wat dikker is. Ik wil echter graag borstvoeding blijven geven. Vandaag start onze dochter met medicatie voor de reflux, alleen ze spuugt ook volledige voedingen dus ook al zou het minder zuur worden, de voeding blijft er niet in.

Mijn vraag:
    Is er nog een middel dat moedermelk kan verdikken?
    (of dat dikker wordt zodra het in de maag komt..?)

Ik las iets over rijstamylopectine. Wat is dit? Mocht dit een optie zijn, veroorzaakt dit geen kramp? Waar is dit eventueel te verkrijgen?

Nog andere opties / tips?

Het is een lang verhaal, maar onze dochter heeft het grootste gedeelte van de 6 weken die ze er nog maar is gehuild...

Alvast bedankt..!

Deel Deze Pagina