Mijn zoontje drinkt steeds nog uit de fles. Melk mag van mij nog wel maar de rest wil ik uit een tuitbeker. Maar hij snap er niks van. Je wil niet weten hoeveel tuibekers ik hier heb staan. Difrax harde tuit, Difrax zachte tuit, Nuby met rietje, Tupperware.. Maar uit geen van alle drinkt hij echt goed.. Bijt er maar een beetje op.. Uit een beker drinken gaat ook niet. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mijn zoontje is al 1 dus moet nu toch wel kunnen al??
Daan wilde de tuitbeker niet, sinds hij 6 maanden was gewoon beker gegeven , en daar oefenen we nu nog mee, inmiddels wilde hij doordat hij zijn tanden kreeg wel de tuitbeker van de hema. maar heel eventjes, daarna moet de deksel er af omdat hij dan uit een beker kan drinken. maar beker is een geknij in het begin, maar hoe vaker je het blijft doen hoe meer ze wennen, Daan krijgt nog maar 1 fles en dat is zijn melk savonds. en als we van huis zijn zijn limonade/water dan ook daan heft wel nu dat ie bellen blaast van zijn melk in een beker maar hij drinkt ook tijdens het blazen gewoon kwestie van oefenen, geduld hebben en tegen een nat pak kennen zo hebben we het met daan ook gedaan. ookal waren wij gewoon snel met uit gewone beker, maar was uit nood geboren
Het kan even duren voor ze het doorhebben. Wat hier het beste werkte was gewoon het binnenste tuitje uit de harde tuitbeker halen (zit in het zuiggedeelte). Dan is het geen antilek meer, maar komt er meteen drinken uit zodra ze het ding op de kop aan de mond houden. Dan snapt ie in elk geval dat er drinken uit komt. Later zou je dan weer met antilek kunnen proberen. Rietjesbeker zou je kunnen oefenen door eerst met een pakje drinken met een rietje te doen. Dat je zelf een beetje erop knijpt als ie het in de mond heeft zodat ook daarbij hij snapt dat er drinken in zit. Rietjesbeker snapte mijn eerste zoontje helemaal niks van en mijn tweede dronk het zo weg, dus het kan nogal verschillen. Uit een gewone beker leren drinken kan je heel goed oefenen met vla of yoghurt erin. Dat is stugger, dus loopt er niet zo uit. Als dat een beetje lukt gewoon kleine beetjes water erin en oefenen maar. Heb je geluk dat het nu mooi weer is
Zo 9 maanden. Wat knap.. Mijn zoontje is 1 jaar en hij doet het dus nog niet.. Ik ga het gewoon steeds proberen, maar het lijk wel of hij ook alles vies vind.. HIj duwd steeds de beker weer weg.
Hier hebben we haar al heel erg vroeg uit een beker leren drinke, nu krijgt ze bij haar avondeten altijd een bekertje met water en dat doet ze zelf. En met water knoeien is nog niet zo erg Als je echt met een beker wil oefenen kun je er ook yoghurt indoen, dit is wat dikker en dus gaat het er niet zo snel overheen. Met de tuitbeker ben ik begonnen toen ze 6 maanden was en dit was in het begin even oefenen maar zodra ze doorhebben dat er wat uitkomt gaat het snel. Misschien idd in het begin het anti lek gedeelte eruit halen. En uit een rietje leren drinken zou ik idd met een pakje doen en er dan in knijpen. Suc6!
Mijn ervaring is dat het helemaal vanzelf komt. Mijn zoontje dronk eerst uit een rietjesbeker en snapte de tuit ook niet. Maar omdat ze op het kdv alleen tuiten gaven moest hij er wel aan. Toen heb ik om en om gedaan. Ene keer de rietjesbeker en daarna de tuit. En op een gegeven moment begreep hij het steeds beter en toen alleen nog maar de tuit gegeven. En toen ging het helemaal vanzelf. Zelfde als met uit een beker drinken. Hij begreep het gewoon niet. Kieperde in 1x het hele glas om (gewend van de tuit natuurlijk). En ineens had hij het door en neemt nu kleine slokjes en gaat het helemaal goed. Met af en toe nog een ongelukje. Dus geef het de tijd het komt vanzelf.
Kan het zijn , als hij de beker weg duwt dat ie op dat moment gewoon even niet wil drinken/eten? Voor Daan is dit DE manier om aan te geven " ga weg ik zit vol " of " nu even niet " vaak 5 min later wil ie dan ineens wel
@ Sneewwitje: Hoe oud was je zoontje toen hij wel echt uit een beker ging drinken? @ Wupped: Ja dan kan idd wel.. Maar het is dan echt lang geleden dat hij heeft gedronken!
Mijn zoontje drinkt alleen nog uit een tuitbeker of open beker. Open beker met hulp. Tuitbeker anti lek alleen. Hij moet niets van flessen hebben dus ben blij dat dit gelukt is. Was gewoon een kwestie van de beker anti lek beker geven en handjes eromheen doen. Dit deed ik een paar dagen, eerst speelde hij ermee maar hij had al snel door dat er drinken uitkomt. Nu drinkt hij een paar slokjes en speelt er dan weer mee en drinkt dan weer etc. Dus misschien beetje water erin en aan hem geven en hem zelf het laten onderzoeken? Alles komt uiteindelijk toch in het mondje.
en waar een kind ook uit drinkt, als hij/zij echt wil gaat het er wel zelf mee aan de slag, daan kan nog niet zijn beker en fles naar boven houden, dus momenteel ligt de beker op de grond, en als ie dorst heeft doet ie er alles aan om er drinken uit te krijgen ( uit de tuit) en uiteindelijk lukt het, het is na mijn inziens echt oefening baard kunst, maar vraagt veel geduld
en al je dan fles geeft pakt ie het direct op ? tja ik blijf het zeggen, en zou niet anders weten, gewoon blijven oefenen Daan wilde de tuitbeker ook niet met 6 maand maar wel gewoon uit een beker drinken en nu 4 maand verder, gaat het nog niet goed en zijn wij de gene die de beker vast houden als de tuit er niet op zit, maar hij bijt of blaast er in maar drinkt ondertussen toch. ik zou het anders ook niet weten :S succes iig
Kirsten begon met de Avent tuit, aangezien ze ook de flessen van Avent heeft. Maar die lekte uit het luchtgaatje. Toen eentje van de blokker gekocht en die werkte in het begin ook niet toen geprobeerd zonder tuit deksel dat goot ze over haar zelf heen. Nu heb ik een hulp beker van difrax met een brede rand die de mond omsluit en daar drinkt ze nu goed uit. Gewoon blijven oefenen, steeds aanbieden en van zelf hebben ze het door.
Mijn zoontje wordt morgen 1 jaar en we geven hem wel een tuit beker voor ander drinken dan melk, heel vaak neemt hij een slok, maar laat het weer uit zijn mond lopen met als gevolg dat hij natuurlijk kletsnat is, maar hij vind het ook gewoon leuk. Open beker oefenen we ook, maar dat gaat nog niet zo goed hij wil het ook niet zelf vasthouden. We blijven oefenen
Hey Jannn, We hebben vaak hetzelfde probleem he... Nils weigert ook alle bekers. En zelfs al voor hij weet wat er in de beker zit, dus het lijkt er ook op dat het niks te maken heeft met wat er in zit. Ook een pakje met een rietje wordt pertinent weggeslagen. Hij krijgt nu nog 2,5 flesje met melk en ik weiger om ander drinken in een flesje te geven.... Overigens wil hij het flesje ook echt 'gevoed' krijgen en doet het niet zelf. Ik blijf maar proberen maar probeer nu meestal met een 'gewone' beker. Soms doet hij het maar meestal niet... Hij wil gewoon niet veel drinken!!! Maar zal toch moeten?! Gelukkig eet hij wel veel fruit, das ook veel vocht. Doet Joas dat ook?? Ik kan je dus niet helpen meis.... Maar misschien lees ik hier ook de gouden tip! Ow enne... Wij hebben ook al heel vroeg geoefend met de beker, maar hij wíl gewoon niet. Draak!!
Mijn zoontje was 21 maanden toen ik echt dacht van ja dat gaat nu gewoon goed uit een beker drinken. Zonder gedoe en er de hele tijd bij opletten. Misschien een laatbloeier maar dat boeit me niet.
Bij ons dochtertje duurde het een maand of 3 voor ze doorhad hoe het werkte om uit een tuitbeker te drinken (met 6 a 7 maanden begonnen te oefenen). Een gewone beker was helemaal drama. We hebben het gewoon bijna dagelijks aangeboden en geoefend tot ze het door had. Mijn zoontje gaf ik met 6 maanden voor het eerst een tuitbeker met diezelfde gedachte en die lurkte hem vrolijk leeg. Nu ook hoor, met antilekfloepie, zonder, maakt allemaal niet uit. Hij drinkt uit een beker met een harde tuit. Ook krijgt hij zijn yoghurt regelmatig uit een bekertje en dat gaat ook best goed. Kan dus erg per kind verschillen.
Je bedoelt een gewone beker? Mijn dochter is 22 maanden, ze kan prima uit een gewone beker drinken maar als ze er geen zin in heeft keert ze em zo hupsakee om
@ Debsel82: He meid.. Jij ook dit probleem.. Tzijn 2 draakjes he.. Hij wil de fles ook niet vastpakken alleen gegeven worden door mij of mn man ha ha..