Je zet nu aangifte in als dwangmiddel en dat zal tegen he gebruikt kunnen gaan worde. "Als hij zich niet aan de afspraken houdt dan...." Daarnaast is mediation geen hulpverlening, het is bedoeld om door een paar gesprekken op 1 lijn te komen. Wanneer je zo ver uit elkaar ligt en er zulke ernstige delicten hebben plaatsgevonden is dit eigenlijk al te laat. Hij kan ten alle tijden naar de rechter stappen. Als ex zich niet aan de afspraken houdt zal jij naar de rechter kunnen stappen. Feit is alleen dat hij zonder dat er wat op papier staat over mishandelingen gewoon net zo veel rechten heeft als jij en juridisch best sterk staat als hij geen gekke regels overtreedt
Ja dat is waar. Ik ga maandag alles met de advocaat bespreken en de melding bij politie. Misschien dat de advocaat via de rechter mediation adviseert met alles op papier? Ja ik zou wel in de buurt blijven als hij alleen met de kinderen is
Jammer dat je zo bang bent om aangifte te doen... wat als hij de kinderen wat aan doet dan?? Ben je dan niet bang dat je juist jezelf de schuld gaat geven? Aangifte had je allang moeten doen, juist voor je kinderen. Je vrouw slaan is niet goed.... het mag niet en ik vind dat je dan juist verplicht bent aangifte te doen, voor hij hun wat aandoet. En hem in je eigen huis laten komen terwijl hij jou zo mishandeld heeft??? Ik wens je heel veel sterkte meid... is absoluut geen makkelijke situatie. Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan, maar ben echt bang dat het voor hem allemaal niet zoveel uitmaakt.
Jullie hebben gelijk hoor. Het is niet angst voor aangifte. Het gebeurde 4 maanden geleden en hij wilde zichzelf aangeven. Maar ik wilde de kinderen hun vader niet ontnemen. En ik schaamde me ook natuurlijk. Ik heb bijna geen kracht meer om alles te regelen voelt het. Ben op bij wijze van. Maar ik ga door voor de kinderen. Maandag zal ik bij de advocaat vragen wat het beste is. Mediation met melding bij de politie of echt via de rechter omgang regelen. In de 4 maanden dat we uit elkaar zijn is hij hier netjes elke zondag geweest. Ik zat dan in de kamer. Ik vertrouw wel dat hij de kinderen niks doet. Maar ik kan er alsnog bij zijn. Voor de rest stuur ik hem nooit alleen met ze weg. Hij zegt ook dat is goed als ik ze maar kan zien.
Meid, ik wil je niet bang maken hoor, maar het feit dat hij nu ineens met jouw voorwaarden akkoord gaat....waarom?? Is hij als een blad aan de boom veranderd of paait hij je gewoon? Ik zou namelijk echt 0,0 vertrouwen meer in hem hebben als ik zo in elkaar geslagen zou zijn door hem... Hij is gewoon een monster dat ie zoiets heeft gedaan! Ik denk echt dat je die aangifte moet doen hoor! het verhaal komt nu op mij over alsof hij je wil paaien, zodat jij GEEN aangifte gaat doen. Want hij zal ook wel snappen dat die aangifte van een ernstig misdrijf bij de moeder van zijn kinderen, HEEL erg tegen hem gaat werken..
Hey mumija, Ik heb hem gezegd dat ik liever de mediation wilt en het rustig wilt houden omdat de kinderen medisch ook ziek zijn en dit teveel voor ze gaat worden. Dat hij aan hun moet denken ipv zichzelf. Hij heeft trouwens geen idee dat wat hij met mij gedaan heeft onder kindermishandeling valt. Hij zegt altijd: ik sloeg jou maar deed nooit wat bij mijn kinderen. Dus je bereikt er niks mee
Ik vind dat iemand die de moeder van zijn kinderen slaat helemaal geen recht heeft om de kinderen te zien. en srry ik wil echt niet hard naar jou overkomen, want ik snap je. kom zelf ook van een ex die graag mishandeld (nadeel bij mijn situatie is dat het vooral om geestelijk en emotionele mishandeling gaat)... maar ik denk dat je hem echt teveel vertrouwen geeft. Hij is je volgens mij gewoon aan het paaien.
Daar ben ik het je mee eens miracles. Ik doe dit alleen voor de kinderen omdat ze elke dag om hem huilen en zoeken. Al is het maar dat ze hem even zien dan niet. Ik heb dit ook meegemaakt als kind zonder vader. Ik weet zeker dat als de kinderen groter zijn alles bij hun eruit komt en ze zelf wel weten hoe hij echt is.
Ik zou dat aangifte doen nog maar even heroverwegen. De politie zal zeggen dat het jouw verhaal tegen het zijne is, en als je kinderen erbij waren krijg je AMK op je dak en stellen ze een onderzoek in. De politie maakt altijd een melding bij Bureau Jeugdzorg. Mits je kinderen erbij waren
Het is 4 maanden geleden gebeurd maar de wond is nog steeds open ? Aangezien het aan het ontsteken is. Ben je al naar de dokter geweest hiervoor ? Want dat lijkt me absoluut niet goed!
Hai shampoo, De wond is wel dicht maar aan het opzwellen. Wat heel pijn doet. Al een paar keren ontstoken geweest heb er antibiotica voor gekregen. Dankjewel Nahla ik heb je een pb gestuurd
Vind het verhaal wel een beetje vreemd worden hoor! Daarbij vraag je advies maar je legt alles aan de kant en trekt je eigen plan! Kom voor jezelf op wil je!
Dit klopt niet nahla, de politie is verplicht BJZ in te schakelen als zij voor een melding op een adres komen en daar kinderen bij betrokken zijn. Wanneer er aangifte gedaan wordt terwijl het al lang heeft voorgevallen zullen zij dit niet doen omdat zij ook niet weten of je de waarheid spreekt. En mocht je ondanks dit toch met BJZ in contact komen, je hebt niks te vrezen. Jij hebt voor de veiligheid voor je kinderen gekozen, je bent bij hem weggegaan. Bij nou zijn ze veilig dus meid.....laat dat je keuze niet bepalen. Ik denk alleen dat wanneer je aangifte doet als hij dwars gaat liggen ze je niet zo serieus meer zullen nemen. Dan zullen ze het zien alsof je wraak op hem wil nemen.
Hai, Ja ik vroeg in eerste.instantie natuurlijk wat mediation inhoudt. Ik ga maandag ook naar de advocaat om alles te bespreken en kijken wat het beste is. En natuurlijk ben ik ook bang dat jeugdzorg of amk hierbij betrokken wordt. Dat wil ik niet voor de kinderen. Ik heb trouwens wel het gezag dus ik ga naar een advocaat die over voogdij en ouderlijk gezag gaat.
Zo'n advocaat heeft meerdere (vergelijkbare) situaties gezien waarbij de moeder mishandeld werd door de vader...dus die zal je vast van goed advies voorzien. Snap uberhaupt niet dat je nu nog zo'n bord voor je kop hebt (sorry dat ik het zo enorm bot zeg), doe aangifte en geen getreuzel meer. Als jij zo'n wond in je hoofd hebt wat steeds opnieuw ontsteekt en opzwelt zijn er vast ook foto's van gemaakt in het ziekenhuis. En verzwijg daarbij dan ook niet de eerdere keren dat hij geweld heeft gebruikt bij je (naar wat ik begrijp uit je laatste berichten is dat niet de enige keer geweest dat hij je mishandeld heeft). En uhh tja....snap dat je kinderen hem missen, maar hij is wel degelijk een gevaar voor ze. Als jij niet in de buurt bent op wie zal hij zich dan afreageren denk je? Dat hij ze tot op heden nog geen lichamelijk kwaad heeft gedaan is natuurlijk ook geen garantie voor de toekomst. Kom voor jezelf op, doe aangifte en laat ze hem (hard) aanpakken voordat je kinderen de dupe zijn/worden. Laat dat het goede voorbeeld voor je kinderen zijn.
Hoi dames, Ik zou jullie nog berichten hoe het is gegaan bij de advocaat. Hij vind dat ik samen de mediation moet doen en met de papieren naar hem toe om het in te dienen bij de rechtbank. Zelf al een melding bij de politie gedaan. En ben nu naar omgangshuizen aan het kijken waar vader de kinderen kan zien. Ik sprak die vriendin nog want ze smste mij een lief bericht. Als ik haar nodig heb ze er altijd voor me is. Ik heb haar vertelt dat ik het niet pik wat ze allemaal gezegd heeft vooral niet dat ze vind dat ik mijn kinderen inpraat en niet aan ze denkt. Ze zegt ja je weet dat ik gelijk hebt. Ik zeg weet jij het beter, wie ben jij om voor mijn kinderen te denken? Heb je dit zelf meegemaakt? Je hebt nog geen kinderen. En wie ben jij om over mij als moeder te oordelen. Denk je dat je een beste vriendin hebt...
@Nahla2013 & Twinkle star Bij aangifte van huiselijk geweld waar kinderen bij aanwezig zijn geweest wordt altijd een zorgmelding gedaan bij BJZ ook als het al jaren geleden is. Er zit alleen een verschil in de soort melding, als je nog bij elkaar bent dan wordt dat vermeld maar als je uit elkaar bent en je kinderen 'veilig' zijn wordt dat ook gemeld! Als ze twijfels hebben over de veiligheid zullen ze er onderzoek naar doen, oftewel dan vragen ze om langs te komen kun je daar je verhaal doen, vragen ze gegevens op bij cb, school, dokter (over je kinderen) en kijken ze welke hulp ze evt kunnen bieden of nodig is... Overigens doen ze die zorgmelding ook wanneer het een melding betreft! Of wanneer bijvoorbeeld de politie langs is geweest en er kinderen aanwezig waren!