Hallo, Mijn dochter van ruim 20 maanden heeft de buikgriep, ze heeft nu 2 nachten flink overgegeven en heeft in 3 dagen 3 diaree luiers gehad. Het grootste probleem is dat ze bijna niet wil eten en drinken, alleen sochtends lust ze wel een flesje melk en een half broodje, tussendoor ietsje water en een klein toetje maar vanaf 15.30 wil ze helemaal niks meer. ( mijn man en ik hebben hetzelfde dus ik snap wel dat ze geen eten wil, daar heb ik ook geen zin in) Ze is sowieso al een slechte eter en heeft dus niks over. Heeft iemand een tip om er toch iets in te krijgen? Alvast bedankt
mijn zoontje is bijna 11 maanden en heeft ook de buikgriep. dat heeft hij nu al vijf dagen.. hij wil helemaal niks drinken en eten . van eten gaat hij meteen kokhalsen en spuugt alles uit van de hele dag... en krijgt alleen flesvoeding in kleine beetjes over de hele dag en dat blijft wel binnen... en het kan geen kwaad want ik ben van de week vijf keer bij de dokter geweest... zolang hij maar vocht binnen krijgt is alles goed... groetjes jennifer kupers...
Als ze niks wil eten.. ja je kan haar niet dwingen. Probeer het drinken juist te stimuleren.. dat hebben ze wel nodig. Maar als het niet gaat gaat het niet.. Hou je kindje goed in de gaten.. kleintjes zijn zo uitgedroogt.. (klinkt leuk ik weet het maar heb het van dichtbij meegemaakt) Zodra je het niet meer vertrouwt meteen de HA bellen
hoi Jennifer Wat sneu he voor die kleintjes.. Hoeveel drinkt jouw zoontje dan ongeveer op een dag? Want ik vind het zo moeilijk te bepalen wat ''voldoende drinken'' inhoud. Sterkte met je mannetje!
O kalush ik zie net je reactie, dat eten baart me nog niet zoveel zorgen en dwingen zal ik dr sosieso nooit doen aangezien ze al een verschrikkelijke moeilijke eetster is, maar als ze niet wil drinken dan zal ik dat toch op een of andere manier moeten proberen voor elkaar te krijgen, anders zitten we straks in het zh. Ze drinkt wel wat maar wat is voldoende? Bedankt voor jullie antwoorden trouwens!
Hou de plasluiers goed in de gaten.. Zit er elke keer wel een plasje in, is er niks aan de hand.. Ook kun je het vaak ruiken als je een tijd geen plaslier hebt gehad.. De plas gaat anders ruiken..
Ze heeft niet veel plasluiers, alleen sochtends als ze wakker wordt en voor het naar bed gaan tussen de middag. Vanavond zat er een klein plasje in. Maar ik moet wel zeggen dat het sterker ruikt. Liefs p.
Als ze slecht plassen moet je ook in de gaten houden of ze nog huilen met tranen; als ze dit niet doen zijn ze uitgedroogd... ook kan je aan het huidje zien of ze uitgedroogd zijn; erin knijpen en als het velletje rechtop blijft staan dan is dat ook niet goed.... zou idd proberen de hele dag door iets te drinken aanbieden...misschien ook gewoon water; weet niet of ze echt trek hebben in melk als ze ziek zijn?
Bedankt voor je antwoord Nikkie, Mijn meisje huilt vrij weinig dus geen tranen gezien vandaag. Ja water wil ze het liefst, dus dat krijgt ze dan natuurlijk, maar ook daarvan neit echt veel en er zit ook geen suiker in wat ze toch ook moet binnenkrijgen. Al het andere heb ik al geprobeerd, ranja, appelsap noem maar op, water met een schepje suiker erin..Pff wat voel je je ongelukkig als je kleintje zo slecht wil eten/drinken..
misschien kan je ook nog ORS geven (daar zitten allerlei mineralen in die ze verliezen door diarree en niet eten/drinken ) is te koop in een zakje bij drogist/apotheek.... veel beterschap voor je dochtertje...altijd zo zielig he als ze ziek zijn
hoi hoi ja bij de dokter hebben ze gezegd als hij voldoende drinkt is het goed... hij krijgt nu ongeveer zes flessen van 120 ml en dat drinkt hij de ene keer wel op en de andere keer niet helemaal... bij de dokter hebben ze gezegd als hi nog huilt met tranen is het goed en als hij een plasluier heeft en als hi goede natte ogen heeft en een natte mond dan is alles goed.... en hoe je het ook kan zien als je een beetje in het buikje knijpt em de huid blijft staan of gaat heel langzaam terug moet je meteen aan de bel trekken want dan is mis ..... maar het heerst dat ziek zijn dat zegt de huisarts ook het is een virus en dat kan tot twee weken duren.. groetjes jennifer kupers
Even laten weten dat mijn meisje was opgenomen in het zh, en op 31 dec weer naar huis mocht na een nacht ORS te hebben gekregen via een sonde. Ws was het het Rota virus maar er is geen zekerheid omdat er ivm te dunne ontlasting geen kweekje kon worden genomen. Iig, ze eet en drinkt nu al beter maar nog steeds diarree. Het is zeer hardnekkig! Het kan nog wel een maand duren voordat ze er weer helemaal bovenop is.
Uit beker laten drinken, van de lepel met rietje of met spuitje. Als je het niet vertrouwd HA bellen, hou in de gaten of ze voldoende plas luiers heeft. Beterschap!
ons zoontje heeft dat met 12 maanden ook gehad, maar gelukkig wou hij nog wel drinken we hebben hem toen pyamapap en flesvoeding gegeven zodat hij toch iets binnen kreeg.
Hallo Mijn dochter van bijna 18 maanden eet al vanaf woensdag bijna niets meer. de papfles van 's morgens gaat er goed in. (ze zal dan ook echt trek hebben) maar verder eet ze bijna niets. 's middags een kiwi(vind ze erg lekker) en verder helemaal niets. geen warm eten, geen toetje of een papfles. ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken eigenlijk. ze is ook wat hangerig en zit veel bij me op schoot(doet ze normaal ook niet zomaar) drinken doet ze niet extreem veel, vind ik... denk dat ze ongeveer 500cc binnen krijgt op een dag. klinkt weinig, maar voor een klein mensje misschien wel genoeg. misschien dat ik morgen toch maar ff de huisarts bel iemand nog tips? gr aline
Probeer het via een theelepeltje te geven. Kleine beetjes in de fles doen Slappe thee Al doe je het vaak via een theelepeltje toch krijgen ze meer vocht binnen. ALs ze niks drinken worden ze alleen zieker. En als het naar jou gevoel gewoon niet lekker zit de HAP bellen of morgen even naar de HA gaan
hallo ik had vanmorgen de ha al gebeld en een afspraak voor vanmiddag, want ze wilde haar toch even onderzoeken,omdat ze ook al 5 dagen bijna niets heeft gegeten. Nu had ze vanmiddag ineens ontzettend trek in een broodje(2 zelfs). dus ik heb de afspraak weer afgezegd en gezegd dat ik het even zou aankijken en anders weer zou bellen. ze heeft t.n.t. ook al wel goed gedronken, dus misschien zijn we er doorheen. sterkte allemaal gr aline