Wat zouden jullie doen? (vacature)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi dames!

Ik heb een vaste baan als thuishulp, nu zo'n 3,5 jaar. (voornamelijk poetsen) Eigenlijk vind ik er niet zoveel aan, maar de 'vaste' klanten waar ik kom mag ik graag én het brengt natuurlijk geld in het laatje! Maar ik zoek dus al lang naar een andere job!

Nou zag ik net een leuke vacature, in de buurt, werkuren goed te doen (iets meer dan ik nu werk maar op dezelfde dagen :D), écht mijn ding eigenlijk!

MAAR;
    het is een tijdelijke job...tot maart 2013, met kans op verlenging...(dit staat bij alle vacatures van dat bedrijf)

Zou jij solliciteren?

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik zou eerst informeren hoe groot de kans op verlenging is. Is deze zeer groot, ja dan solliciteren. Zo niet, nee dan niet solliciteren.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee.. Niet als je nu een vaste baan hebt!
    Ik geloof ook dat als je zelf ergens weg gaat voor een baan waarvan je weet dat dat eigenlijk maar tijdelijk is en ie moet er daarna uit dat het zo kan zijn dat ze je geen uitkering geven omdat je wist dat het tijdelijk was? Maar dat laatste weet ik niet zeker..
    (maar is volgens mij weer niet als je een jaarcontract krijgt )

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Solliciteren kan altijd... Als ze je willen hebben en het voelt toch niet goed, dan kun je altijd nog zeggen dat je het niet doet ;)

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Als het je aanspreekt sowieso solliciteren...

Dit soort vragen (over soort contract enz.) kan je dan juist stellen in het eerste gesprek, afhankelijk van het antwoord weet je dan zelf of je ermee verder wilt ja of nee...
    Als het niks is kan je altijd nog nee zeggen, ook als zij evt. wel met je verder willen!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb het sollicitatieformulier verstuurd...ALS ze me uitnodigen voor een gesprek ga ik wel vragen hoe of wat. :)

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Niets is zeker als ze zeggen dat het wel verlengt wordt.
    Heb ik ooit eens gehad, vaste baan opgegeven voor tijdelijke baan waar ze me gouden bergen beloofden na mijn tijdelijke contract. Toen kwamen de bezuinigingen om de hoek kijken en werden alle tijdelijke contracten niet verlengd. Omdat ik mijn vaste baan had opgegeven voor een tijdelijke kreeg ik geen ww.

Wil helemaal niet negatief doen maar dit is een ervaring van mij.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik zou zelf blijven zitten waar ik zit. Brr, mij te eng.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Geldt dat bv ook voor een jaarcontract??

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ach je kan altijd solliciteren (wat je ook gedaan hebt las ik) en als je wordt uitgenodigt kan je daarna altijd nog beslissen wat je doet toch :)

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik weet niet hoe het hier in België zit met het recht op WW als je naar een (mogelijk) tijdelijke baan overstapt...heb wel info gezocht maar wordt maar eens wijs uit al die regeltjes. :p
    Ik heb idd gesolliciteerd, kan nog altijd kijken hoe of wat. ;)

13. Verox

Verox Niet meer actief

Oef... dat hoor ik ook voor het eerst. lk mocht kiezen voor eerst een halfjaar of een jaarcontract. Heb toen voor een halfjaar gekozen met de gedachte dat ze maar 3x mogen verlengen en dus sneller een vaste baan zou hebben. De volgende keer zal ik dus voor een jaarcontract kiezen!
    Bedankt voor de waarschuwing!

14. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Geen wonder dat de markt op slot zit. Niemand durft meer wat...

Deel Deze Pagina