Welke symptomen bij provocatie KMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vanmorgen zijn wij begonnen met provoceren na 4 weken te hebben gelimineerd.
    Vandaag 10cc en indien geen reactie morgen 1/3 van elke fles normale voeding.

Wat voor symptomen zou je kunnen verwachten de 1e dag?

Tot nu toe is mij het volgende opgevallen.

-Hij leek misselijk vrijwel direct na de 10cc. Veel kokhalsen maar er kwam niks.
    -Ik denk daardoor ook erg onrustig.
    -Na een half uur ongeveer mega krampen.. Enorm veel scheten..
    -Voor de vorige voeding toch nog gespuugd.

De enige wang waar hij nog geen eczeem ofzo heeft gehad is wat droog en lichtrood. Maar er is verder geen eczeem of uitslag nog zichtbaar.
    De andere wang is de plek waar eczeem heeft gezeten ook wat droger maar ja, dat kan ook toeval zijn.

Wat denken jullie hiervan?
    Vind het zo moeilijk als hij geen overduidelijke uitslag krijgt. Nou weet ik dus niet of ik morgen wel of niet door moet gaan.

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee
    wij hebben een zoontje die nu eindelijk koemelk kan verdragen maar hij word ook in september 2!
    Maar bij ons 2x geprovoceerd vanuit het ziekenhuis.
    Ons zoontje had niet direct last maar na ongeveer 4 uurtjes kwamen echt flinke krampen opzetten en dan heel onrustig worden en ook veel huilen bij de krampen of bijna gillen!!
    zag gewoon dat hij pijn had.
    Na de 1 jaar tijdens provacatie werd hij heel erg druk in doen en laten en dit was ook een uiting van de koemelk omdat de kindjes dan veel onrust voelen in hun lijfje... dagen erna heel slecht slapen terwijl als hij friso pep kreeg altijd een goede slaper was.
    Ik zag gewoon duidelijk dat mijn kind veranderde!!
    heel veel succes hoop dat er duidelijkheid komt voor jullie want weet dat het heel vervelend is.
    groetjes rensje

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    oh zie nu pas dat jullie zoon 1 maand oud is! toen waren duidelijke symptonen overstrekken, en veel huilen na de fles en ontzettend onrustig en slechte slaper... (of gewoon niet).
    Waarschijnlijk voel jijzelf wel aan of hij dat heeft, mama hebben altijd gelijk dus volg je gevoel!!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik merk wel dat hij er last van heeft. Nu nog steeds erge krampen en wordt steeds wakker. Hij is erg onrustig maar ja dat kan natuurlijk ook door de krampen komen.

Ben benieuwd naar de poepluier van vandaag. Normaal met de koemelk was het heeeel hard..

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Moet trouwens ook erbij zeggen dat hij geprobeerd heeft zo veel mogelijk naar buiten te duwen zonder het door te slikken.
    De 1e slok vond hij zo vies (voeding van nu smaakt natuurlijk heel anders) dat hij het niet meer wou. Dus in het begin 1 slokje en op het eind 2 kleine slokjes naar binnen gekregen. Dus geen 10cc....

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij heeft nog steeds best veel krampjes en geen ontlasting gehad vandaag (normaal MINIMAAL 1 keer per dag). Maar verder.... Hij heeft een paar keer gespuugd maar niet extreem. Normaal spuugt hij alleen als hij niet boert.
    Nu had hj wel iedere keer geboert.

Verder niet echt verandering. Zijn wangetjes zijn soms rood en ogen ietsje droger. De eczeemplek (die eigenlijk net weg was) blijft wat roder.
    Verder een stuk of 10 puistjes erbij gekregen vandaag.

Maar ja, dat zijn nou niet echt symptomen waarvan ik denk 'ja dit is duidelijk kma'.

Zouden jullie, ondanks de krampen, morgen gewoon 1/3 van elke fles comfort geven?

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik snap eigenljk niet waarom nu al provoceren?? Hij is net 1 maand!! Is dit in overleg met de ka/cb? Ik zou hem de komende maanden koemelkvrije melk geven (welke geven jullie trouwens?) en hem hier nu niet meer lastig vallen, hij is zooo klein en duidelijk niet fit door de koemelk! En dan met een paar maanden een test doen, in het ziekenhuis (mocht hij dan extreem reageren, dan zijn er verpleegkundige/artsen bij)

Ons 1e zoontje heeft het 1e jaar een kma gehad. Symptomen: na de geboorte vrij snel onrustig, amper/niet slapen, spugen/zuur, enorme verstopping. Over naar nutramigen met 8 weken en direct een ander mannetje.

Met 5 maanden jaar in het ziekenhuis een provocatietest gehad. Hij werd weer onrustig en veel spugen. Duidelijk allergisch dus.

Met 1,5 jaar opnieuw getest en toen bleek hij kma vrij.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja het moet van het cb.
    Wij gebruiken nu Friso Allergy Care en krijgen het nog niet vergoed.

Ik kijk even hoe de nacht gaat en hoe hij er morgen uitziet. Ziet hij er verder goed uit en huilt hij niet veel vannacht dan ga ik hem een fles geven met 1/3 comfort.
    Daarna bel ik het cb denk ik maar en kijk wat hun zeggen..

Hij reageert er wel op, maar kan dat dan ook niet zijn omdat hij die voeding niet meer gewend is? Of reageer je dan niet op zo'n klein beetje.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik zou denken dat het wel erg weinig is om te reageren als er geen allergie is... hij had nog geen 10cc op zei je?

Als je echt overgaat op een andere voeding dat moet een kindje vaak wennen, een week of 2, voor de darmpjes. Maar met zo weinig al... als je merkt of voelt dat je kindje zich hier niet lekker bij voelt, dan zou ik weer teruggaan op volledig de Allergy Care. Hij is nog zooo klein... is mijn mening hoor... en mochten de reacties toeval zijn en is hij helemaal niet allergisch, dan is de Allergy Care voeding sowieso geen 'verkeerde' voeding, zit ook gewoon alles in!

(heb ons 2e zoontje ook een tijdje de kma vrije gegeven, omdat ik eerst dat dat hij mss ook allergisch was. Maar dat bleek al heel snel van niet)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja 10cc en heeft hij nog een gedeelte steeds uit zijn mond geduwt.
    Dus heeft misschien de helft op.

Toen begonnen binnen een half uur de hevige krampen, hij leek gelijk er misselijk maar viel wel in slaap, sliep onrustig en toen hij eenmaal wakker werdt toch gespuugd.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik had zelf denk ik verwacht dat hij vooral zou reageren met uitslag omdat hij dat vrij snel heeft.

Moet zeggen dat hij met de friso allergy care alsnog eczeem kreeg. Wel lichte eczeem en ging best snel weg met witte vaseline. Kon nog komen van koemelk nog in zijn lichaampje.

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi.

Als eerste wil ik even zeggen: je moet helemaal niks he?
    Ik schrok ook van zijn leeftijd. Het arme manneke heeft nog helemaal
    Geen kans gehad om zich lekker te voelen.

Als jij en je man het willen proberen, prima, maar ik heb toen
    Gezegd, toen ha het zo snel wilde, daar begin ik niet aan. En dat hebben
    Ze maar te accepteren. Het is ons kind, geen proefkonijn.

Wij hebben 2 maand na de start van pepti geelimineerd.
    Bij siem zag je heel duidelijk verschil.
    Spugen, krampjes, onrustig tijdens fles, veel huilen, weer veel niezen,
    En veel slijmvorming.
    Dat begon iets bij 10cc, maar vooral de volgende dag heel erg.
    Na 2 dagen zijn we zelf gestopt.

Je moet echt doen waar je je goed bij voelt, maar bedenk dat het
    Echt jullie beslissing is!

Succes!
    Liefs loesie

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja maar het grootste probleem is dat wij geen 2 maanden zelf friso allergy care kunnen betalen. Dus ik moest wel.

Hij heeft vannacht doorgeslapen, maar wel heel onrustig.
    Vanmorgen 1/3 comfort door de fles gedaan maar hij is weer erg misselijk en heeft mega krampen. Ik vind het dus wel best. Ze moeten op basis hiervan maar een machtiging geven.
    Zijn oogleden worden ook weer rood terwijl hij daar 3 keer per dag druppels voor heeft om dat te voorkomen.

Verder zijn er best veel dingen die niet op het lijstje klachten van het cb staan.
    Zo niest hij weer veel, weer enorm veel de hik, kwijlt als een gek en heeft weer snotjes in zijn neus.

Van mij krijgt hij dus alleen nog maar allergy care.

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    hhmmm...ik heb nog wel pepti voor je, dat is van nutrilon.

Dus ik weet niet of dat mag.

Bedenk wel dat als blijkt dat je kindje wel koemelkallergie heeft, je de betaalde pakken alsnog terug krijgt he!?
    Bonnetjes dus goed bewaren!

En misschien ergens anders op bezuinigen?
    Niet vervelend bedoelt hoor, maar het is toch de gezondheid van je kindje!

Sterkte!

Liefs

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Volgens het cb betalen ze niet meer met terugwerkende kracht uit.

En friso allergy care is wat sterker dan pepti.
    Het kost ook 40 euro per pak en per maand tussen de 200 en 240 euro.. Dus ja, machtiging is wel nodig want dit hebben wij niet en kunnen we ook niet creeeren door te bezuinigen helaas.
    Maar ik denk niet dat het nodig is want ik verwacht wel een machtiging te krijgen per gisteren. Machtingen schrijven ze uit per datum van provocatie.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    O, zijn die zo duur?!? Sorry, dat wist ik niet!
    Da's idd wel heel veel geld!

Hier zeiden ze dat ik de bonnetjes goed moet bewaren,
    omdat ik die dan later wel in kon sturen, als de machtiging
    afgegeven was...

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ga het gewoon proberen. Of ik bel van de week even de zorgverzekering op.

Maar mijn zorgverzekering vergoed het zowiezo al niet als je het bij de apotheek haalt. Dus het 1e pak kan ik al niet vergoed krijgen.
    Wel via Sorgente en daar heb ik de andere 5 gehaald. Dus dat kan ik wellicht nog proberen.

18. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    hele reactie getypt.. issie niet geplaatst! :(

De eerste 10 ml..
    - kokhalzen, spugen met boog..

2de 10 ml..
    - huilerig, kokend spugen.. snotterig

3de 10 ml.
    - krijsen.. harde buik (nogsteeds geen ontlasting, dit bleef nog ruim 24 uur weg) overgeven, benauwd/slijm in zijn keel. snotneus, vlekken, tussen zijn ogen opgezet.

ik heb toen huilend de nachtdienst gebeld of we als-je-blieft mochten stoppen... ze hoorden Andy krijsen op de achtergrond.. ze vonden het ook zo zielig voor hem!!
    natuuurlijk mocht ik gelijk stoppen (ik was gewoon niet meer helder)

Het duurde wel echt weer een dag of 3 voor hij weer de oude was..
    heel erg!!

Los van de koemelk was zijn eerste hapje ook een ramp..

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier heeft hegt ook ruim 1,5 dag geduurd voor hij ontlasting had. Zijn ogen zijn ook opgezet maar mijn huisarts beweerd dat het door ontstoken ogen komt. Daarvoor heb ik oogdruppels en die gebruik ik al ruim 1,5 week inmiddels maar doen echt helemaal niks.

Als ik zo een machtiging krijg (ze moeten mij terugbellen) wil ik eigenlijk gelijk een verwijzing naar de kinderarts. Dit omdat hij ook met de friso allergy care vage symptomen blijft houden.

Wellicht heeft hij neocate nodig of speelt er nog meer (zowiezo ook reflux waar hij nexium voor krijgt).

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

tjee dat is wel duur.... maar goed, die kun je achteraf echt wel vergoed krijgen hoor, hadden wij ook. Gewoon een declaratie met bonnetjes meesturen.

Deel Deze Pagina