hormonen in de war?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door johana79, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    pff ik snap even niets meer van mijn lichaam geloof ik, misschien hebben meerdere mensen ervaring hiermee?

Ik ben na de bevalling van mijn zoontje aan de pil gegaan (mycrogynon 20) - ik slikte voor de zw.schap al jaren met succes de 30).
    Ik heb de pil drie maanden doorgeslikt en daarna werd ik niet ongesteld. Heb een test gedaan, negatief..en ben daarna gewoon weer aan een nieuwe strip begonnen. Middenin die strip werd ik alsnog ongesteld...strip gewoon afgemaakt. Nu 2,5week na de vorige strip is dus weer mijn stopweek, maar wederom gebeurd er niets. Heb niet het idee dat ik zwanger ben ofzo. Maar vind het wel erg lastig dat er geen pijl op te trekken is zo. Ik voel me overigens helemaal ongie alleen zonder bloed (kan dat altijd niet:D)

Iemand dit ook meegemaakt? moet ik aan een andere pil ofzo?
    hellup ;)

2. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    hoi Johana,
    misschien kan je de huisarts even spreken op het telefonisch spreekuur. Of de arts assistent om advies vragen...

Bij mij ligt het ook in de war, en ik ben ook van plan om advies te vragen bij de huisarts.
    Wellicht een optie voor jou :)

sterkte ermee

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb het ook, zit nu 3 maanden aan de microgynon en word ook niet ongi, ben ook niet zwanger
    volgens de huisarts hoef je niet perse ongi te worden met de pil
    het is een ontrekkingsbloeding en je krijgt een nep cyclus door de pil
    maar volgens mijn huisarts kan het ook zijn dat hij alles stil legt en je dus niet meer ongi word
    zoals ik nu dus ook heb
    ga vanaf volgende week over op de pleister, word kostmisselijk van de pil :(
    terwijl ik daar voor de bevalling nooit last van heb gehad.
    zo zie je maar dat het lichaam en je hormoonhuishouding flink kan veranderen na een bevalling

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    pff ben wel blij dat ik niet de enige ben...ik voel me verder eigenlijk prima. Ben ook blij met deze pil omdat ik eindelijk geen libido verlies heb of het 'er ligt een deken over me heen' gevoel. dus.....eigenlijk wil ik liever niet overstappen.
    Maar ja....het gevolg is natuurlijk wel dat ik tijdens mijn stopweek enige stress krijg of ik niet per ongeluk zwanger ben. Ook al weet ik dat dat niet het geval is....zucht....ik wacht nog maar even af en anders ga ik maar met mijn huisarts overleggen.

5. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Gistreren heb ik bij de poli gynacologie advies gevraagd.
    Daar werd me gezegt dat er niet specifieks
    iets is om de hormooncyclus weer te starten.
    De pil zorgt idd alleen maar voor een onttrekkings bloeding, en start de cyclus daar noet mee.
    Ze zei ook dat het niet abnormaal is als het 6 maanden duurt voor het weer start!!!!!
    Ieks wat is dat een tegenvaller!!
    Dus nog 4,5 mnd en dan is t pas abnormaal...

Helaas moet ik dus gewoon wachten... Pfff

Deel Deze Pagina